Förstår vad du menar, men upplever det som logiskt att man som säljare "läser av marknaden" när man lägger en annons på hemmaplan.
Som nämnts tidigare så är väl ifrågasättande omkring priser helt OK så länge som kritiken är saklig och konstruktiv. Visst är det trist att det handlar om pengar. Men sedan pandemin drog iväg priserna och vissa modeller blev "investeringar" så är det kanske nyttigt att priser ifrågasätts(?).
Mig veterligen har det aldrig varit någon direkt väntetid på den. Däremot kan det hända att de måste beställa hem den för att de inte har den på lager. Men inga köer likt BB58 2021.
Med tanke på vad priset är på C24 på en ny där jag dessutom kan få säljaren att göra affären utanför C24 och ta bort avgiften till C24 på 10% så är det fel. Och i annonsen står det tydligt vad din kronkurs är. Den varierar f ö helt beroende på bank och betalsätt. Så att du fått en växelkurs på SEK 12,13 är ju relativt för ditt köp.
Sedan bygger ju det höga priset på argumentationen att den är svår att får tag på (vilket inte är korrekt).
2550 är i min värld inte nära list. Om det varit en klocka på 100k så fine. Dessutom är ju de 2550 baserat på dagens pris efter prisökningen. Men då annonsen lades ut och köpet gjordes så var det knappt 8K över list.
Bra att veta vad du anser vara "oanvänd". Som sagt, använd gärna klockan det är det den är till för. Men antingen så är den använd eller inte. Som köpare undrar man vad mer det är du "slirar på".
Ett tips i all vänlighet; skippa omskrivningarna och resonemangen i annonsen. Bättre att det är "rakt på". Tror att många (se tidigare inlägg) knappt noterat prissättningarna om det inte vore för annonstexten.
Och varför inte behålla alla? Tillsammans med Brons, GMT och din FXD så har ju en fin trio.