Ser att det har blivit en lång följetong av det hela så jag får kanske dela med mig av lite tankar kring det.
Visst är det surt att ett par år senare inse att man köpt en klocka i tron att den var opolerad och så visar det sig vara motsatsen. Likaså att den tappat X antal tiotusentals kronor i värde bara på någon dag. Absolut surt men inget att göra åt. Det finns värre saker att grubbla över. Detta är trots allt en form av lyxkonsumtion. Tänker även på hur viktigt det är att göra sin egen research och inte bara stirra sig blind på vad andra säger.
Sen undrar jag hur den kunnat ligga ute till försäljning i närmare ett år (till och från) med många intressenter utan att någon påpekat något om poleringen. Säger en hel del med nästan 20k visningar på annonsen här på KS om hur lätt det är att gå på en sådan mina. Huruvida klockan är bra polerad, mindre bra, rund, vass osv tänker jag inte bemöta. En polerad klocka är en polerad klocka. Sen förstår jag samtidigt att folk kanske inte är så sugna på att lägga näsan i blöt.
Jag är dock ohyggligt tacksam för all stöttning jag fått, för kunskapen många delat med sig av, och inte minst för att klockan fortfarande legat osåld. Hade inte varit särskilt kul att få ett PM en tid senare från en köpare som upptäckt att klockan är polerad. Lite tur i oturen.
Jag har alltid gillat klockan och dess historia och inte minst dess attribut så det var nog därför jag slog till i slutändan. Huruvida jag kommer att behålla den eller inte vet jag inte ännu men kanske ska jag ändå skapa min egen historia med den kanske mest kända 5513 på forumet.
Jag släpper detta härifrån och tänker att det inte finns så mycket mer att diskutera kring klockan. Sen har jag även lagt till information om poleringen i annonsen och tänker att jag även behåller den gamla för transparensen skull. Tråden är bifogad för ev en potentiell köpare.
Stort tack allihopa och ännu mer tack till
@Per och
@Aurum för allt ni gör för forumet. Riktiga eldsjälar!