• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Jag håller med om att man behöver sänka rejält om man är i behov av pengar, i mitt fall är det inte så. Men jag tror att vändningen kommer så fort riksbanken börjar sänka räntorna och folk börjar spendera pengar igen så jag kanske ska bumpa tråden en gång i veckan istället dårå 🤣
Det som händer när du bumpar hela tiden är att du hamnar på ignore-listan så du minskar chanserna genom att bumpa konstant, inte ökar dem.
 
@Takeover

Tycker mig känna igen dina bilder från en annons jag såg ganska nyligen på chrono. Det var då en italiensk handlare som begärde 135’ för den.

Det väcker spontant en del frågor då det är samma bilder. Är det du eller italienaren som har klockan? Har du tagit bilderna från annonsen och fått bort vattstämplarna? Eller var det faktiskt du som köpte den? Vad får man isf för de 40’ extra du lagt på priset?
FA94C7B1-4D53-4FC9-9CC8-88A223BC19B9.png
A392293B-0FEC-4135-B7E1-E1C00A43FE43.png
 
Problemet är väl att en bump gör att några andra hamnar längre ner som då också måste bumpa och då måste …

Det finns förslag på att begränsa antal bumpar på förbättringstråden för forumet och det tycker jag verkar vettigt.

förstår inte meningen med det. Det är väl bra att kunna bumpa om med jämna mellanrum, för att nå ut till olika användare som inte kollar lika regelbundet?
 
förstår inte meningen med det. Det är väl bra att kunna bumpa om med jämna mellanrum, för att nå ut till olika användare som inte kollar lika regelbundet?
Meningen var väl just "att en bump gör att några andra hamnar längre ner som då också måste bumpa och då måste"

Dvs du exponeras längre tid på en plats högre upp om inte hundra personer bumpar om dig i kön under dagen vilket snarare gör det enklare för dom som går in mer sällan.
 
Meningen var väl just "att en bump gör att några andra hamnar längre ner som då också måste bumpa och då måste"

Dvs du exponeras längre tid på en plats högre upp om inte hundra personer bumpar om dig i kön under dagen vilket snarare gör det enklare för dom som går in mer sällan.
Jojo, men samtidigt hur ofta ska du få chans att ligga i topp då, blir ju väldigt sällan ändå.
 
@Takeover

Tycker mig känna igen dina bilder från en annons jag såg ganska nyligen på chrono. Det var då en italiensk handlare som begärde 135’ för den.

Det väcker spontant en del frågor då det är samma bilder. Är det du eller italienaren som har klockan? Har du tagit bilderna från annonsen och fått bort vattstämplarna? Eller var det faktiskt du som köpte den? Vad får man isf för de 40’ extra du lagt på priset?
FA94C7B1-4D53-4FC9-9CC8-88A223BC19B9.png
A392293B-0FEC-4135-B7E1-E1C00A43FE43.png
Hej! Tack för visat intresse. Det är min klocka och är du intresserad får du gärna skicka iväg ett meddelande. Har dock redan diskussion med ett par potentiella köpare. Här ser du liknande klockor till salu på chrono24 (56175ST med blå urtavla) där priset ligger mellan 150k - 350k.

 
Senast redigerad av en moderator:
Hej! Tack för visat intresse. Det är min klocka och är du intresserad får du gärna skicka iväg ett meddelande. Har dock redan diskussion med ett par potentiella köpare. Här ser du liknande klockor till salu på chrono24 (56175ST med blå urtavla) där priset ligger mellan 150k - 350k.

Denna då?
 
Det som händer när du bumpar hela tiden är att du hamnar på ignore-listan så du minskar chanserna genom att bumpa konstant, inte ökar dem.

Det är ju inte så att det är jättejobbigt att se bumpade annonser. Det finns inget generellt gällande sentiment för hur och varför man lägger ut sin klocka. Den som lägger en annan användare på Ignore av den här anledningen var väl knappast spekulant ändå.

Nej, det räcker med lagom mycket regler på KS, de kommer ändå inte styra den globala ekonomin och skapa ett generellt köpsug.

Jag har sett alla dessa annonser i flera år, so what, till slut säljs de eller dras tillbaka.

Att det ens finns ett Köp och sälj är ju det viktiga, vilket jag personligen uppskattar. Men det är kanske off topic :)
 
Hej! Tack för visat intresse. Det är min klocka och är du intresserad får du gärna skicka iväg ett meddelande. Har dock redan diskussion med ett par potentiella köpare. Här ser du liknande klockor till salu på chrono24 (56175ST med blå urtavla) där priset ligger mellan 150k - 350k.

Och bilderna har du "lånat" av honom då? Eller?
 
Det är ju inte så att det är jättejobbigt att se bumpade annonser. Det finns inget generellt gällande sentiment för hur och varför man lägger ut sin klocka. Den som lägger en annan användare på Ignore av den här anledningen var väl knappast spekulant ändå.

Nej, det räcker med lagom mycket regler på KS, de kommer ändå inte styra den globala ekonomin och skapa ett generellt köpsug.

Jag har sett alla dessa annonser i flera år, so what, till slut säljs de eller dras tillbaka.

Att det ens finns ett Köp och sälj är ju det viktiga, vilket jag personligen uppskattar. Men det är kanske off topic :)
Bump är extremt irriterande. Jag lägger direkt folk på Ignore som bumpar vecka ut och vecka in.
 
Hur vet du det? Jag är inte inne på säljsidan så ofta, kanske 1 gg i veckan, säkert många andra likaså. Då är det väl bra att de ser klockan den dagen på veckan de är inloggade eller?
Jag tror inte problemet är på priset, tror snarare att många sitter inne med pengarna i dessa osäkra tider. 2-3k billigare kommer inte göra så stor skillnad när många är ovilliga att lägga pengar på lyxklockor just nu. Har aldrig haft problem med att sälja en klocka längre än ett par veckor men nu märker jag skillnad
Du bör nog inse att priserna fallit betydligt mer än så och op är inte glödheta direkt.
 
Hej! Tack för visat intresse. Det är min klocka och är du intresserad får du gärna skicka iväg ett meddelande. Har dock redan diskussion med ett par potentiella köpare. Här ser du liknande klockor till salu på chrono24 (56175ST med blå urtavla) där priset ligger mellan 150k - 350k.

Blev den såld?
 
Det är förmodligen ett tidens tecken att man inte förstår, eller inte bryr sig, att en bump går ut över någon annan.

Att kunna annonsera här är en stor förmån och då tycker jag att man inte skall missbruka det.

Förstår inte hur man kan missbruka att bumpa en annons, när man tydligt följer reglerna om när och hur man får bumpa.

Likaså om man ändrar reglerna till att inte bumpa lika ofta, så blir principen den samma- visst du kommer vara på första sidan något längre, men det blir också inte lika ofta.

Samtidigt så kan jag delvis hålla med när det gäller folk som har bumpat samma annons under en längre tid och inte ens justerar priset.
 
Förstår inte hur man kan missbruka att bumpa en annons, när man tydligt följer reglerna om när och hur man får bumpa.

Likaså om man ändrar reglerna till att inte bumpa lika ofta, så blir principen den samma- visst du kommer vara på första sidan något längre, men det blir också inte lika ofta.

Samtidigt så kan jag delvis hålla med när det gäller folk som har bumpat samma annons under en längre tid och inte ens justerar priset.
Vi är alla olika, jag hade tyckt det var pinsamt att knuffa upp annonsen varje dag i en hel vecka.
 
Den är oanvänd av mig. Förutom att bild tagits för annons. Plast kvar på baksidan. Och som jag skrev är det ett butiksexemplar så patina finns från tid i monter. Garanterad provad av andra spekulanter under tiden i butik.

Är en klocka använd, då ha jag haft en klocka på mig under en tid. Tex en hel dag eller några dagar, finns då heller inte kvar någon plast som skyddar klockan. Eller om det finns spår av användning, vilket kan ske snabbt om man har otur och klockan används, då måste det också nämnas.
Vi kanske ska fortsätta diskussionen här istället.
När går en klocka från oanvänd till använd enligt dig? Du har ju nu lagt upp bilder på klockan här på forumet när du bär den vid minst två olika tillfällen. Vid hur många tillfällen ska den bäras för att räknas som använd? Eller det är först när det finns spår av användning som klockan blir använd, oavsett hur länge du har haft den på handleden?
Vad menas med butiksexemplar? Är inte alla klockor från butik?

 
Och bilderna har du "lånat" av honom då? Eller?


Han reserverade väl klockan och försökte sälja den innan han ens ägt den för att göra lite snabba cash.

Inte snyggt om det stämmer, särskilt inte med tanke på hur annonstexten på k/s var utformad.

Klockan står ej som såld/reserverad/tillbakadragen, utan själva annonsen verkar ha försvunnit helt här på köp och sälj.

Reagerade också på det!
Även redigerats bort text och bilder i AP-tråden beträffande samma ur.

Känns ju inte helt hundra va. Reagerade också på att tråden försvann helt.

Mao var det befogade varningsklockor…

"Det är med blandade känslor jag lägger ut min..." Intressant hur han kunnat uppskatta så mycket att bära klockan utan att ens äga den. Han kanske drömt eller har någon egen VR setup han kopplar upp sig mot?

1705404857851.png

Ja det här var en trist historia.

Det kanske är något du kan reda ut @Takeover med tanke på alla frågetecken som uppstått?
 
@ajfa @Viskan @Fisherking @Gary Coleman @albinh @Zorin @Vardek @KandreasF

Först vill jag börja med att tacka er! Detta fantastiska forum vore inget utan er! Övriga medlemmar (inklusive mig själv) är så tacksamma att ni tar ett ansvar och lägger ner så mycket tid och engagemang på att beskydda oss övriga medlemmar eftersom vi själva inte är kapabla till eller kunniga att göra en egen bedömning.

Ert förträffliga arbete har i detta fall lett till att annonsen har stängts ner och att jag måste ta mig till bankfacket för att skicka en bild till @yonsson.

Med det sagt, när annonsen publiceras på nytt ber jag er vänligen men bestämt att lägga ner ert korståg och sluta trakassera mig.
 
Tillbaka
Topp