• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allmänna Frågetråden; här kan man ställa en fråga och hoppas att någon sitter på svaret!

Kanske inte underlättar men du kan även gå på rostfritt typ a2.

Du kan inte köra med gängad stav, brickor och muttrar istället?

Bauhaus brukade ha ett hyfsat sortiment av vagnsbult (för ett antal år sedan i alla fall)... men de dyker inte upp när man söker på deras sida. Men den är rätt usel, så kanske värt att kolla upp i butik.
För att göra det lite mer komplicerat så ska jag lägga en sioo behandling på pergolan när den är klar. De kräver A4,C4 på all metal för att det inte ska bli fällningar..

Försöker med ett inlägg, i hopp om att någon sitter inne på svaret.:)
Vart kan man hitta en ”klockrulle”? Behöver inte vara avancerad, men inget konstläder. Läder eller Finare tyg hade nog varit fint.
Bifogar bild.
D6500859-87BF-4C1A-94FD-227CFF11C9FD.jpeg

Då vet du vad du behöver, om än svårt att få tag på i dimensionen du behöver.:) Du kan inte jacka och köra med träplugg? Tillfällig infästning under behandlingen som byts ut därefter (är ej bekant med behandlingen eller hur din konstruktion ser ut)?
För att göra det lite mer komplicerat så ska jag lägga en sioo behandling på pergolan när den är klar. De kräver A4,C4 på all metal för att det inte ska bli fällningar..

Då kan ju du svara på vad du tycker bör ändras på den. :D
Ska sträcket i mellan vara kvar? Bör jag lägga till något?
Vilken typ av ”bygg” är det du utför? Man brukar välja typsnitt efter verksamhet lite grann. Tänk ”frisör” och ett tunt kursivt typsnitt. Tänk sedan ”smed” eller ”betong” i ett riktigt fett typsnitt. Ligger du där emellan? Vad tänker du att strecket symboliserar?

Börja med lite hett vatten, typ halva stora delen av flaskan, släng i en matsked bikarbonat. Skaka runt ordentligt. Sen har du i en matsked citronsaft och skakar om. Låt stå tills det slutat bubbla. Skölj ur och använd en smal flaskborste :)
Jag skall prova bikarbonat-knepet. Helst skulle jag vilja fysiskt "gnida" men jag tror inte att en flaskborste når in hela vägen - hur liten den än är.

Om man skall skicka en retur till ett företag som har en Box-adress, hur skickar man det lättast?
Måste man posta det som ett företagspaket eller fungerar det som ett vanligt brev/paket? Dvs funkar det med postens ”skicka lätt” alt. Ett gäng frimärken på paketet?

Om man skall skicka en retur till ett företag som har en Box-adress, hur skickar man det lättast?
Måste man posta det som ett företagspaket eller fungerar det som ett vanligt brev/paket? Dvs funkar det med postens ”skicka lätt” alt. Ett gäng frimärken på paketet?

Du kan skicka det precis som du vill, får det inte plats i boxen hamnar det bakom disken på servicestället eller motsvarande.

Du kan skicka det precis som du vill, får det inte plats i boxen hamnar det bakom disken på servicestället eller motsvarande.
Får företaget en AVI om den landar på serviceställen?
Tänker att eftersom deras butik ligger på en helt annan adress, hur vet posten vart avin skall då? Eller postboxen är ”reggad” till företagets andra adress?
Har noll koll på hur det fungerar som du märker :D

Får företaget en AVI om den landar på serviceställen?
Tänker att eftersom deras butik ligger på en helt annan adress, hur vet posten vart avin skall då? Eller postboxen är ”reggad” till företagets andra adress?
Har noll koll på hur det fungerar som du märker :D

Jag tippar på att de har någon form av eftersändning och får den till butiken, det brukar vara så om det är annat än enmansföretag. Annars läggs en avi i boxen om de tömmer den själva (om de inte får den via sms).

Tillbaka
Topp