Allt är redo i förrådetKillar. Nu är det dags att börja preppa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Allt är redo i förrådetKillar. Nu är det dags att börja preppa.
Hehe. Mitt med. Faktiskt en polares skidor jag lovade att fixa till honom i våras. Bättre sent än aldrig och i god tid till säsongsstart.Allt är redo i förrådet
Att bumpa Alpina tråden en solig augustidag känns väl inte super attraktivt.
Behöver ny snowboard efter ett uppehåll på 15 år när familjen äntligen vill åka. Hyrde bräda förra året men var ruggigt besviken.
Har egentligen noll koll nu för tiden och söker därför om råd ifall det finns någon kunnig här?
Jag vill kunna åka i pisten och offpist, gärna fort och stabilt. Åker inge park.
Googlat som en dåre och hittat massor, främst på burtons hemsida som har en bra text om de olika utformningarna på snowboards idag.
Hittade av en slump denna för halva priset, men har aldrig hört talas om märket innan och blir ödmjuk feg när den är för avanceradade åkare.
Vad tror expertna, något att ha eller ska man slå till på något annat?
Tacksam för råd, allt gott!
Nja så skoj ska vi inte ha. Lättare att få till kanten om man skär lite i plasten. Annars rider filen gärna på plasten när man filar för hand ochSkära plastkanten….
Luktar raceprepp tycker jag!!!
Bra timing. Den 18:e öppnas det upp. Ska inte fira jul med skidåkning. Däremot före och efter. Har önskat mig topptursskidor av tomten. De alpina skidorna är på slipning och vallning för att vara i form för de pistade backarna. Och nya längdisar är ordnade.Snart drar säsongen igång! Någon som ska iväg över jul/nyår? Själv drar jag till Funäsdalen på fredag.
Skoj! Där har jag gjort två säsonger tidigare.Åker till Bad Gastein på söndag
Ja det blir perfekt timing! Syrran bor där uppe så fick höra det av henne idag, tyvärr verkar det inte vara så mycket snö utanför backarna så får nog hålla mig i pisten.Bra timing. Den 18:e öppnas det upp. Ska inte fira jul med skidåkning. Däremot före och efter. Har önskat mig topptursskidor av tomten. De alpina skidorna är på slipning och vallning för att vara i form för de pistade backarna. Och nya längdisar är ordnade.
Varför inte söderut mot Alperna? Du är väl från Skåne så det är ju nästan lika långt att ta sig dit. Tåg funkar ju ex. till många fina ställen som ex. st. Anton eller Saalbach-Hinterglemm/Zell am See Då levlar man ju upp några nivåer jämfört med Sverige och betydligt trevligare i soliga alperna i Januari är i frysihjälsverige .Vecka 2 blir det Kläppen med familjen. Sista året där dock, bra för barnen.
Förslag på bra ställe i Sverige för familjen ? Dvs. hyfsat utmanade för både barn och vuxna
Körde Åre över luciahelgen då de kör skidtest, brukar vara sjukt kul så absolut att rekommendera. Inte tokmycket snö utanför pist men fick en hel del bra åka ändå.Snart drar säsongen igång! Någon som ska iväg över jul/nyår? Själv drar jag till Funäsdalen på fredag.
Varför inte söderut ? För jag har en fru som egentligen inte ens vill åka skidor, blir svårt motivera henne till Alperna =) Men du har rätt, man kan försöka!Varför inte söderut mot Alperna? Du är väl från Skåne så det är ju nästan lika långt att ta sig dit. Tåg funkar ju ex. till många fina ställen som ex. st. Anton eller Saalbach-Hinterglemm/Zell am See Då levlar man ju upp några nivåer jämfört med Sverige och betydligt trevligare i soliga alperna i Januari är i frysihjälsverige .
Annars är väl Åre det i Sverige som jag gillat, men nu är det ju rätt hårt exploaterat jämfört med tidigare.
Då låter ju Alperna perfektVarför inte söderut ? För jag har en fru som egentligen inte ens vill åka skidor, blir svårt motivera henne till Alperna =) Men du har rätt, man kan försöka!
Varför inte söderut ? För jag har en fru som egentligen inte ens vill åka skidor, blir svårt motivera henne till Alperna =) Men du har rätt, man kan försöka!
Då låter ju Alperna perfekt
Eller hur!Då låter ju Alperna perfekt
Si si, jawohl, oui ouiEller hur!
Det finns ju drösvis med läckra hotell med full spa-avdelning, pool, utomhus pool. Är sedan vädret fint sitter man ju perfekt på uteserveringar uppe i bergen och läppjar vin. Sedan lite shopping om man väljer rätt orter.
Björnrike i Vemdalen! Bra vägar upp, bra blandning på backarna och okej utbud i övrigt.Vecka 2 blir det Kläppen med familjen. Sista året där dock, bra för barnen.
Förslag på bra ställe i Sverige för familjen ? Dvs. hyfsat utmanade för både barn och vuxna
Skulle också vilja föreslå Österrike men om det tvunget måste vara inom Sveriges gränser håller jag med om att Vemdalen är väldigt bra för barnfamiljer.Vecka 2 blir det Kläppen med familjen. Sista året där dock, bra för barnen.
Eller hur!
Det finns ju drösvis med läckra hotell med full spa-avdelning, pool, utomhus pool. Är sedan vädret fint sitter man ju perfekt på uteserveringar uppe i bergen och läppjar vin. Sedan lite shopping om man väljer rätt orter.
Tycker det låter som en dröm, min fru gör inte det =)Shopping i skattefria Livigno eller Andorra (för all del Pyrenéerna).
Ytterligare ett tips är att friskvårdsbidrag från iaf Actiway går att använda. Synd att man inte bor bättre till.Har ni sett detta?
Scandinavian SkiPass
Scandinavian SkiPass ger dig tillgång till flera skidorter i Sverige, Norge och Italien, med ett och samma liftkort. Upptäck Skandinaviens skidorter med det ultimata skidkortet.scandinavianskipass.se
Anlände till Abisko idag, tyvärr lite väl mycket försäsong, men hoppas på att få några svängar med systerdottern uppe i Björkliden.Snart drar säsongen igång! Någon som ska iväg över jul/nyår? Själv drar jag till Funäsdalen på fredag.
Vet inte hur beläggningen ser ut på SkiLodge i Tänndalen/Hamra. Kan vara värt att kolla.Jag och familjen söker en skidort men liknande upplägg kläppen har, dvs ett hotell mitt i smeten.
exempel nedan är Kurbits Kläppen dock fullbokat.
Tar tacksamt emot tips
Jag och familjen söker en skidort men liknande upplägg kläppen har, dvs ett hotell mitt i smeten.
exempel nedan är Kurbits Kläppen dock fullbokat.
Tar tacksamt emot tips