• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alpina tråden - bräda, skidor el annat nedför backen

Tack för snabba och bra svar. Ska kika lite på Head skidan. Är väl en hyfsat åkare som carvar med lite större radie. Dock så kommer jag inte lika djupt längre :D Men en lektion skulle vara på sin plats.
Återkommer om jag handlar!
 
Köpte precis ett par Blizzard Abrahma 88. De är kanon i pisten och när det är uppkört.
20210116_101805.jpg
 
Har inte åkt Brahma`n utan endast läst recensioner. Lät som Enforcern är mer lekfull, lättåkt i puder.
Kan så vara, köpte dessa i stället för storslalomlagg. Åker puder med andra skidor. Kör puder och turar med DPS 112 Wailer och till de stora snöfallen och Japan kör jag DPS Lotus som är hela 138mm under foten. De flyter helt sjukt bra i puder men är totalt värdelösa på allt annat.
20210126_180331.jpg
 
Bumpar här!
Någon med bra förslag på skidor? Dags att inse att mina 12 år gamla Völkl Karma nog gjort sitt. Framförallt då jag inte inte lämnar backen mer än 5cm.

Fischer Ranger 102 har fått bra betyg men tveksamt om man kan lägga dom pengarna med de få åken man gör samt att jag nästan enbart håller till i pisten.
Någon bra variant runt 3k?
95% pist, gärna något som biter bra även när backarna är uppkörda samt isiga.

direkt okunnig så all hjälp är välkommen!
Körde också Head Super Shape iMagnum i pisten under en säsong och kan bara stämma in i hyllningskören, riktigt trevlig skida. Idag kör jag Salomon X-Max X12 som är ganska lika men nog något mer avancerade.
 
Någon som har lite förslag på skidkläder. Tänkte förnya inför kommande säsong, var ett tag sen, och det finns ju lite nya märken.

Har sett ett svenskt som verkar schysst, montec, men har inte en susning om kvalité. Peak är ju alltid ett alternativ, men hade varit kul att förändra dig lite. Så gärna fria förslag samt då om någon har koll på montec.
 
Någon som har lite förslag på skidkläder. Tänkte förnya inför kommande säsong, var ett tag sen, och det finns ju lite nya märken.

Har sett ett svenskt som verkar schysst, montec, men har inte en susning om kvalité. Peak är ju alltid ett alternativ, men hade varit kul att förändra dig lite. Så gärna fria förslag samt då om någon har koll på montec.
Fick hem mina Montec skidbyxor FAWK igår, överaskad av kvaliteten för 1999:-..... riktigt snygga...finns många färgkombos. Ville ha höga byxor då jag är trött på kall snö på ryggen vid lössnöåkning. Bra med fickor och bra passform för mig som är 175 cm och valde M......kanskeeeee lite stora...men det löse sig nog med underställ och ryggplatta. Kan nog inte köra S. De har en riktigt bra storleksväljare på sin site...använd den!

Kör Haglös innan och de känns inte bättre på något sätt....
 
Någon som har lite förslag på skidkläder. Tänkte förnya inför kommande säsong, var ett tag sen, och det finns ju lite nya märken.

Har sett ett svenskt som verkar schysst, montec, men har inte en susning om kvalité. Peak är ju alltid ett alternativ, men hade varit kul att förändra dig lite. Så gärna fria förslag samt då om någon har koll på montec.

Jag kör Stellar Equipment som ju också är svenskt. Supernöjd. Har deras Blublack set i skalvariant

ECB46CEA-0EE5-4BEA-9511-3C7561E13EEB.jpeg


B4A5B126-709E-4E2A-AC0E-2B53B36A124E.jpeg
 
Fick hem mina Montec skidbyxor FAWK igår, överaskad av kvaliteten för 1999:-..... riktigt snygga...finns många färgkombos. Ville ha höga byxor då jag är trött på kall snö på ryggen vid lössnöåkning. Bra med fickor och bra passform för mig som är 175 cm och valde M......kanskeeeee lite stora...men det löse sig nog med underställ och ryggplatta. Kan nog inte köra S. De har en riktigt bra storleksväljare på sin site...använd den!

Kör Haglös innan och de känns inte bättre på något sätt....
De såg väldigt läckra ut. Obegripligt att det ska vara så svårt att hitta höga byxor.
 
Fick hem mina Montec skidbyxor FAWK igår, överaskad av kvaliteten för 1999:-..... riktigt snygga...finns många färgkombos. Ville ha höga byxor då jag är trött på kall snö på ryggen vid lössnöåkning. Bra med fickor och bra passform för mig som är 175 cm och valde M......kanskeeeee lite stora...men det löse sig nog med underställ och ryggplatta. Kan nog inte köra S. De har en riktigt bra storleksväljare på sin site...använd den!

Kör Haglös innan och de känns inte bättre på något sätt....

Låter ju positivt. Fick en bra känsla från hemsidan, men med tanke på vissa märken som fluktuerar i sociala medier som verkar mer fejk blir man ju mer fundersam innan köp. Får kolla in hemsidan ordentligt igen då.


Jag kör Stellar Equipment som ju också är svenskt. Supernöjd. Har deras Blublack set i skalvariant

ECB46CEA-0EE5-4BEA-9511-3C7561E13EEB.jpeg


B4A5B126-709E-4E2A-AC0E-2B53B36A124E.jpeg
Tack för info, tar med det som alt. till Montex.
 
Låter ju positivt. Fick en bra känsla från hemsidan, men med tanke på vissa märken som fluktuerar i sociala medier som verkar mer fejk blir man ju mer fundersam innan köp. Får kolla in hemsidan ordentligt igen då.



Tack för info, tar med det som alt. till Montex.
Bara returnera om det inte faller i smaken. Frun beställde i fredags, hämtade ut på lördagen....
 
Också hestra i söndags.
B27A6445-4DF1-4812-B1AB-F9F6A1175D59.jpeg

slog även till på ett par E-Speed skidor. Efter tips i gruppen gällande Magnum landade det i speed. Större radie osv men med möjligheten att testa och bra pris för ett par nya i just hestra.
Skoj, vi måste varit där samtidigt! Dra ett PM nästa gång du ska dit om du vill ha sällskap :)
 
Jag funderar på att åka någonstans i mars-april och skulle behöva tips. Har inte åkt på 25 år och har ingen direkt koll på utbudet.
Tanken är att åka en weekend, typ torsdag till måndag så åkning fre-sön. Bor i Stockholm och skulle uppskatta att ta bilen, men går det tåg i dessa tider som är "corona-säkert" så kanske det funkar. Typ nattåg till Åre eller liknande. Slipper helst att köra en hel dag...

Helst lägenhet/stuga pga situationen för tillfället. Jag åker snowboard och tjejen skidor så en kombo är bra (trots att jag helst vill köra park).

Finns det några guldkorn ni kan dela med er av?
 
Tillbaka
Topp