Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stod mellan dessa och Enforcer 88 när jag köpte förra veckan.Köpte precis ett par Blizzard Abrahma 88. De är kanon i pisten och när det är uppkört.
Oj, det var en gammeldags stollift. Sist jag åkte något liknande var nog i Nuolja, Abisko. Var är det där?Köpte precis ett par Blizzard Abrahma 88. De är kanon i pisten och när det är uppkört.
Hur är skillnaden? Antar att dessa Blizzard är kvickare men samtidigt inte lika fartstablia?Stod mellan dessa och Enforcer 88 när jag köpte förra veckan.
Har inte åkt Brahma`n utan endast läst recensioner. Lät som Enforcern är mer lekfull, lättåkt i puder.Hur är skillnaden? Antar att dessa Blizzard är kvickare men samtidigt inte lika fartstablia?
Kör själv Enforcer 100 och är riktigt nöjd.
Ok, så pass alltså.Har inte åkt Brahma`n utan endast läst recensioner. Lät som Enforcern är mer lekfull, lättåkt i puder.
Finns en sådan på ena sidan mot toppen i Trysil....kan säga att den inte saktar in utan knävecken får veta att dom finns och ska böja sigOj, det var en gammeldags stollift. Sist jag åkte något liknande var nog i Nuolja, Abisko. Var är det där?
Just det, den har jag också åkt för många år sedan!Finns en sådan på ena sidan mot toppen i Trysil....kan säga att den inte saktar in utan knävecken får veta att dom finns och ska böja sig
Denna lift är i Järvsö. Men samma stuk som den i Trysil.Oj, det var en gammeldags stollift. Sist jag åkte något liknande var nog i Nuolja, Abisko. Var är det där?
Kan så vara, köpte dessa i stället för storslalomlagg. Åker puder med andra skidor. Kör puder och turar med DPS 112 Wailer och till de stora snöfallen och Japan kör jag DPS Lotus som är hela 138mm under foten. De flyter helt sjukt bra i puder men är totalt värdelösa på allt annat.Har inte åkt Brahma`n utan endast läst recensioner. Lät som Enforcern är mer lekfull, lättåkt i puder.
Körde också Head Super Shape iMagnum i pisten under en säsong och kan bara stämma in i hyllningskören, riktigt trevlig skida. Idag kör jag Salomon X-Max X12 som är ganska lika men nog något mer avancerade.Bumpar här!
Någon med bra förslag på skidor? Dags att inse att mina 12 år gamla Völkl Karma nog gjort sitt. Framförallt då jag inte inte lämnar backen mer än 5cm.
Fischer Ranger 102 har fått bra betyg men tveksamt om man kan lägga dom pengarna med de få åken man gör samt att jag nästan enbart håller till i pisten.
Någon bra variant runt 3k?
95% pist, gärna något som biter bra även när backarna är uppkörda samt isiga.
direkt okunnig så all hjälp är välkommen!
Fick hem mina Montec skidbyxor FAWK igår, överaskad av kvaliteten för 1999:-..... riktigt snygga...finns många färgkombos. Ville ha höga byxor då jag är trött på kall snö på ryggen vid lössnöåkning. Bra med fickor och bra passform för mig som är 175 cm och valde M......kanskeeeee lite stora...men det löse sig nog med underställ och ryggplatta. Kan nog inte köra S. De har en riktigt bra storleksväljare på sin site...använd den!Någon som har lite förslag på skidkläder. Tänkte förnya inför kommande säsong, var ett tag sen, och det finns ju lite nya märken.
Har sett ett svenskt som verkar schysst, montec, men har inte en susning om kvalité. Peak är ju alltid ett alternativ, men hade varit kul att förändra dig lite. Så gärna fria förslag samt då om någon har koll på montec.
Någon som har lite förslag på skidkläder. Tänkte förnya inför kommande säsong, var ett tag sen, och det finns ju lite nya märken.
Har sett ett svenskt som verkar schysst, montec, men har inte en susning om kvalité. Peak är ju alltid ett alternativ, men hade varit kul att förändra dig lite. Så gärna fria förslag samt då om någon har koll på montec.
De såg väldigt läckra ut. Obegripligt att det ska vara så svårt att hitta höga byxor.Fick hem mina Montec skidbyxor FAWK igår, överaskad av kvaliteten för 1999:-..... riktigt snygga...finns många färgkombos. Ville ha höga byxor då jag är trött på kall snö på ryggen vid lössnöåkning. Bra med fickor och bra passform för mig som är 175 cm och valde M......kanskeeeee lite stora...men det löse sig nog med underställ och ryggplatta. Kan nog inte köra S. De har en riktigt bra storleksväljare på sin site...använd den!
Kör Haglös innan och de känns inte bättre på något sätt....
Fick hem mina Montec skidbyxor FAWK igår, överaskad av kvaliteten för 1999:-..... riktigt snygga...finns många färgkombos. Ville ha höga byxor då jag är trött på kall snö på ryggen vid lössnöåkning. Bra med fickor och bra passform för mig som är 175 cm och valde M......kanskeeeee lite stora...men det löse sig nog med underställ och ryggplatta. Kan nog inte köra S. De har en riktigt bra storleksväljare på sin site...använd den!
Kör Haglös innan och de känns inte bättre på något sätt....
Tack för info, tar med det som alt. till Montex.Jag kör Stellar Equipment som ju också är svenskt. Supernöjd. Har deras Blublack set i skalvariant
Bara returnera om det inte faller i smaken. Frun beställde i fredags, hämtade ut på lördagen....Låter ju positivt. Fick en bra känsla från hemsidan, men med tanke på vissa märken som fluktuerar i sociala medier som verkar mer fejk blir man ju mer fundersam innan köp. Får kolla in hemsidan ordentligt igen då.
Tack för info, tar med det som alt. till Montex.
Också hestra i söndags.Hestra var trevligt idag.
Skoj, vi måste varit där samtidigt! Dra ett PM nästa gång du ska dit om du vill ha sällskapOckså hestra i söndags.
slog även till på ett par E-Speed skidor. Efter tips i gruppen gällande Magnum landade det i speed. Större radie osv men med möjligheten att testa och bra pris för ett par nya i just hestra.
Nuoljas lift måste vara bland de äldsta i Sverige, men fantastiskt berg att åka påOj, det var en gammeldags stollift. Sist jag åkte något liknande var nog i Nuolja, Abisko. Var är det där?
Tyvärr inga direkta tips så, men kan säga att det hänt en del med parkerna på 25år, allt är ganska mycket större.Jag åker snowboard och tjejen skidor så en kombo är bra (trots att jag helst vill köra park).