Lite fredags kuriosa!!! Köpte min första Burton Custom 55 året 1996. Körde den i 3 år. Den va i kortaste laget och vobblade i högre hastigheter. 1998 fick jag tag på en Custom 59 på ett märkligt sätt. I Val Disaster träffade jag en bekant på fyllan.....så jag bytte en flaska Jack Daniels på afterskin mot denna Custom 59 från 1996......alla var nöjda!!
Körde på den fram till 2015.....1-2v i alperna per år......så den har fått jobba på!! Mitt i ett lössnöåk så sprack ena bindningen! Köpte nya bindningar, va då i Sestriere - Italien. En då Coronafri zon......Grabbarna i butiken hånade min bräda, bindningar och boots .....vintage Mr......vintage.....
Så fick köpa nya bindningar och boots då de gamla inte passade!! Året efter fick jag tag på en ny Custom 60 och den gamla 96:an kunde pensioneras med höga betyg!! Den nya hade en hybrid camber lösning som jag tror man bara körd under åren 2015/2016.
Lite speciell att köra på men efter man lärt sig att brädan inte riktigt förlåter så gick det bra! Helt onödigt att köpa nya bräda i år, men när förra årets modell sänktes från 6k till 2k var det svårt att stå emot. Så det blev en 162cm då jag gillar att åka fort. Är bara 175 cm kort så det blir att jobba med knä och tå för att tygla sattyget!! Årets alpresa har redan avverkats......men det blir Sälen med kidzen nästa vecka så några repor med nyförvärvet blir det..... och så lite bilder för arkivet......
Nedan 96:an som är rak som en fura mot 2016:s hybrid camber....