• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Anmälning- och paketöppningstråd till Passaround Sinn 240 st gz

Några flyttlådor senare och besök både på förskola och lekplats har jag fått tid att ställa in länken. Klockan sitter förvånansvärt bekvämt på min handled trots att de är ganska taniga. Jag fick ta bort så många länkar det gick, och ha mikrojusteringen på låset i mellanläget.

Däremot har jag inte bestämt mig än om jag stör mig på att ändlänkarna sticker ut lite från handleden eller inte. Däremot älskar jag den orange sekundvisaren!

Ni som haft klockan tidigare, har ni hört/stört er på rasslandet från klockan? Först trodde jag det var länken, men det verkar som om det kommer från själva klockan, oklart om det är urverket, bezel eller något annat. Låter ungefär som en rasslig rolexlänk...

IMG_2038.JPG

Efter några dagars test är jag nöjd med klockan. Jag har inte upplevt något ljud/rassel från klockan som inte känns igen från andra klockor. Att jag närmar mig 50 och kört Sony Walkman med volym kan ha sin förklaring...
Trots att klockan har en större diameter än andra klockor som jag bär känns den mindre. Låg höjd hjälper säkert till för omdömet...

Jag har haft svårt att hitta saker/funktioner på klockan som jag inte uppskattar. Jag upplever inte några problem med låset som någon skrivit om tidigare. Bra att det är mer "fast" än andra ur.

Återigen, eftersom fiske ligger nära hjärtat så uppskattar jag tidvattenbezeln. När det är stor rörelse i vattnet kommer vandringsfiskarna, ex hälleflundra och torsk, jaga byten som krabba och småfisk. Bättre att fiska då och äta och dricka pilsner på andra tider. Effektivt.

Sen gillar jag även retroutseendet och Sinn...
IMG_0120.JPG

Tack @ERIKSON URHANDEL och @Moorflax för möjligheten för att testa klockan.

Efter några dagars test är jag nöjd med klockan. Jag har inte upplevt något ljud/rassel från klockan som inte känns igen från andra klockor. Att jag närmar mig 50 och kört Sony Walkman med volym kan ha sin förklaring...
Trots att klockan har en större diameter än andra klockor som jag bär känns den mindre. Låg höjd hjälper säkert till för omdömet...

Jag har haft svårt att hitta saker/funktioner på klockan som jag inte uppskattar. Jag upplever inte några problem med låset som någon skrivit om tidigare. Bra att det är mer "fast" än andra ur.

Återigen, eftersom fiske ligger nära hjärtat så uppskattar jag tidvattenbezeln. När det är stor rörelse i vattnet kommer vandringsfiskarna, ex hälleflundra och torsk, jaga byten som krabba och småfisk. Bättre att fiska då och äta och dricka pilsner på andra tider. Effektivt.

Sen gillar jag även retroutseendet och Sinn...
IMG_0120.JPG

Tack @ERIKSON URHANDEL och @Moorflax för möjligheten för att testa klockan.
Känns som att du verkligen förstått klockans funktioner och finesser. Är det någon som skulle ha nytta av denna komplikationerna i klockan så är det du! :)

Vafalls!!
Ingen post på 4 dagar.
Vi vill se hur han mår och om han har det bra.

Ehrm....det löser vi ;)

Under helgen var jag bortrest och tog inte med mig min/er/vår Sinn utan lämnade den hemma. Den ser ut att ha varit med om tillräckligt för ett tag framöver, så en heldag i skogen och en i snickarbyxor fick åtnjutas med en skx007 på armen.

Nu när jag haft på mig klockan några dagar i rad, slår det mig hur otroligt bekväm den är på handleden. Trots mina handleder på <17 cm ligger den perfekt precis bakom knölen, är lagom hög och länken är otroligt följsam. Jag har också börjat vänja mig vid ändlänkarnas lite underliga vinkel mellan boett och övriga länken.

Bjuder på en minutfärsk bild i härligt inomhusbelysning från soffan.
IMG_2081.JPG

Ehrm....det löser vi ;)

Under helgen var jag bortrest och tog inte med mig min/er/vår Sinn utan lämnade den hemma. Den ser ut att ha varit med om tillräckligt för ett tag framöver, så en heldag i skogen och en i snickarbyxor fick åtnjutas med en skx007 på armen.

Nu när jag haft på mig klockan några dagar i rad, slår det mig hur otroligt bekväm den är på handleden. Trots mina handleder på <17 cm ligger den perfekt precis bakom knölen, är lagom hög och länken är otroligt följsam. Jag har också börjat vänja mig vid ändlänkarnas lite underliga vinkel mellan boett och övriga länken.

Bjuder på en minutfärsk bild i härligt inomhusbelysning från soffan.
IMG_2081.JPG
Kul och se att den lever, aldrig fel att alltid ha med sig passarounden under veckan man har den. :)

Och nu är den hos mig! Tack @alfin för en trevlig pratstund även om den blev kort!
En riktig grisajävel är det. Men sitter förvånansvärt bra som flera redan konstaterat. Ändlänkarna är ju dock en märklig historia. I helgen blir det att testa lite olika band.
Trevlig kväll!
IMG_1812.JPG
IMG_1814.JPG

Så, då är Sinnen tvättad o nerpackad. Imorgon får den vandra vidare. Inget snack om det har varit en mkt trevlig bekantskap.
En av anledningarna till att jag anmälde mig var att aldrig hade provat en Sinn. Jag har inte blivit besviken.
Gillar egentligen allt med den, tavla, visare, bezel, index, boett, länk osv. Ja t o m ändlänkarna som jag var skeptisk till inledningsvis passar just den här klockan.
Negativt är låsbygeln som är lite knepig att få upp, bandstiften som sitter för nära boetten o gör bandalternativen begränsade (fick inte på ett gumminato som jag ville testa) o så hade den ju gärna fått vara några mm mindre.
Men allt som allt en riktigt bra klocka! Den har saktat sig en sek per dag under veckan o även det är ju riktigt bra!
Stort tack till alla inblandade som gjort detta möjligt! Nu får jag njuta av min GS som jag köpte förra veckan o som inte har fått någon handledstid alls...
Avslutar med en bild där Sinnen gör sig som bäst, i solen!
Ha det gott!
IMG_1854.JPG

Sådär Efter lite länk justering sitter nu sinnen på min handled.Den får dock sitta på högern resten av eftermiddagen och kvällen då grillklockan sitter på vänstern:)
Tack @Bruset för kaffet och en mycket trevlig pratstund.
image.jpg
Nu är det bara tre personer med dig, kvar som ska testa klockan.
Nu vill vi se bra och uttömmande recensioner och reflektioner!
Trevlig helg! :)

Nu har jag bara haft klockan i snart en dag men jäklar vilken go klocka!
Bra storlek,bra lume och schysst länk vilket gör att den sitter riktigt gött på handleden.Det ända jag kan störa mig lite på är att jag tycker det låter Lite rassligt från urverket.
895B56FD-3F4B-42E0-BBDD-1CA7FC91257A.jpeg

image.jpg

Har alltid haft lite svårt för de tyska tisdagarnas daydate. Die...

Gillar dock Sunhouse med "It's a good day to die" Så dyster...

Gavin Clarke R.I.P.

Tillbaka
Topp