• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Anmälning- och paketöppningstråd till Passaround Sinn 240 st gz

Just mött upp @dalle på ett mörkt industriområde, jäkligt shysst att möta upp när jag är ute och far med stora tjänstekärran :D

När inte är Postnord är inblandat får Sinnen åka fram i lastbilen. Bekantar sig med UX:en
IMG_6529.JPG

Tror att någon har mindre handleder än mig :D
IMG_6530.JPG

Spontat; snygg! Ska bli kul att testa!
IMG_6531.JPG

Just mött upp @dalle på ett mörkt industriområde, jäkligt shysst att möta upp när jag är ute och far med stora tjänstekärran :D

När inte är Postnord är inblandat får Sinnen åka fram i lastbilen. Bekantar sig med UX:en
IMG_6529.JPG

Tror att någon har mindre handleder än mig :D
IMG_6530.JPG

Spontat; snygg! Ska bli kul att testa!
IMG_6531.JPG
Trevligt att mötas upp! Mini-gtg-deluxe..
Haha, fick ju plocka bort fyra länkbitar:oops:
Njut av den nu!

IMG_6535.JPG
IMG_6536.JPG
IMG_6537.JPG

Såja, tagit mig tid till lite länkpyssel. +2, en på varje sida av spännet, och innersta hålet på microjusteringen i spännet så sitter den skönt.
Föredömligt enkelt med Sinns insexsskruvar!

Kanske Sinnfärgad, men inte tusan tycker jag spännet var särskilt rappligt. Bra tyngd i klockan, bra presence på handleden. Då kommer jag ändå från sex veckor UX och en snabb vända med BP Bathy chronon på armen.

Senast ändrad:
Hade servicetid för bilen idag, så blev att sätta sig en stund med KS vassaste BMW-säljare @sirjane Snacka klockor och bil, behöver jag tillägga att bilen var färdig långt innan vi var? :D
IMG_6549.JPG

Sen var det dags att bädda ner Sinnen. Åker bort tidigt imorgon, så för att (förhoppningsvis) undvika att klockan ligger och slösar passaroundtid i postgången över helgen skickade jag den redan idag. Nu får @papabear ta över stafettpinnen. Återkommer med lite tankar om klockan ikväll, när jag hunnit få lite distans till den.
IMG_6550.JPG
IMG_6551.JPG
IMG_6552.JPG

(Återvunnen kartong, har inte skickat den till Nymans. Rätt adresslapp hamnade över den)

På grund av klockans komplikationer antar jag att alla i passarounden är intresserad av havsfiske.;)
Här kommer lite positioner för fisket utanför Göteborg. Enjoy!
IMG_0104.JPG

Får se om Sinnen får följa med i veckan på lite makrillfiske. Behövs inför hummerpremiären den första måndagen efter den 20:e september. Behöver saltas in i tid...

Det har varit mycket tyckande om tidvattenbezeln är en onödig komplikation. Tänkte därför skriva några varför jag ser en fördel....

Gillar att fiska och då är det bra att ha koll på tidvattnet. Många, mig själv inkluderad, upplever att fisket är bäst när det är så stor skillnad på hög och lågvatten som möjligt.

Fisket sägs av en del experter bara vara bra när tidvattnet vänder från lågt och stiger mot högt. Jag har haft bra fångster även på sjunkande vatten och är inte lika övertygad om att lågt till stigande vatten är bäst. Det viktigaste enligt min mening är rörelsen i vattnet...

Därför är tidvattenkomplikationen oumbärlig. ;););)

Det är inte heller en självklarhet att grundtoppar som man klarat av att köra över med båten tidigare är möjliga att klara vid andra tidpunkter. Propeller och drev är inga billiga saker.:wtf:
Finansierar rent av klockan:cigar:

Nedan en bild över nivåskillnad i vattnet runt Bodö per idag. Skiljer en del....

IMG_0118.PNG

Bild på klockan också...

IMG_0119.JPG

Senast ändrad:
Det har varit mycket tyckande om tidvattenbezeln är en onödig komplikation. Tänkte därför skriva några varför jag ser en fördel....

Gillar att fiska och då är det bra att ha koll på tidvattnet. Många, mig själv inkluderad, upplever att fisket är bäst när det är så stor skillnad på hög och lågvatten som möjligt.

Fisket sägs av en del experter bara vara bra när tidvattnet vänder från lågt och stiger mot högt. Jag har haft bra fångster även på sjunkande vatten och är inte lika övertygad om att lågt till stigande vatten är bäst. Det viktigaste enligt min mening är rörelsen i vattnet...

Därför är tidvattenkomplkationen oumbärlig. ;););)

Det är inte en självklarhet att grundtoppar som man klarat av att köra över med båten tidigare är möjliga att klara vid andra tidpunkter. Propeller och drev är inga billiga saker.:wtf:

Nedan en bild över nivåskillnad i vattnet runt Bodö per idag. Skiljer en del....

IMG_0118.PNG

Bild på klockan också...
IMG_0119.JPG
Kvalitetsinlägg på min ära!

Därför är tidvattenkomplikationen oumbärlig. ;););)

Det är inte heller en självklarhet att grundtoppar som man klarat av att köra över med båten tidigare är möjliga att klara vid andra tidpunkter. Propeller och drev är inga billiga saker.:wtf:
Finansierar rent av klockan:cigar:

IMG_0118.PNG

Bild på klockan också...

IMG_0119.JPG

Du kan ju inte komma här och faktiskt ha en vetting användning av klockan! :D Trodde bara vi skulle få se olika grader av krystade och långsökta användningsområden.

Kvalitetsinlägg, uppskattas!

Tack för responsen om tidvattenbezelns betydelse!

Gillar som sagt fiske och försöker alltid att komma i väg till Nordnorge minst en gång om året. Där uppe har dock de flesta båtarna gps/plotter som har tidvattenfunktionen inbyggd.

Det jagar inte bort mitt intresse i klockan. Det är ju med de argumentet jag behöver lura mig själv till ett köp:angel:. Vet att de flesta av er känner igen sig i letande om argument...

Det sägs ju även att mobilen har en klockvisarfunktion:rolleyes:.

Nu har klockan lite oväntat kommit till textilmeckat Borås. En hastigt påtänkt flytt (två veckor från visning till genomförd flytt), sjukt barn och allmän förvirring hos undertecknad mötte jag idag upp UncleBear på en kaffe i centrala Borås. Återigen tusen tack UncleBear för en trevlig pratstund, hemleverans, och att du gjorde dig besväret att ha med dig några andra godbitar, din Tudor är helt underbar!

Första intrycket av klockan är riktigt bra, tung och gedigen. Efter tidigare diskussion om länk och lås är jag mycket positivt överraskad av båda.

Senare ikväll när minst två flyttlådor (order från högre ort) är uppackade skall jag justera länken. Bifogar så länge en bild på två landsmän, där också likheterna slutar.

IMG_2035.JPG

Tillbaka
Topp