MAIN
Basic
Bra fångat @Sistakvarten
Har redan motsvarande intryck. Den känns som en följeslagare.
Har redan motsvarande intryck. Den känns som en följeslagare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
4. En tanke som liknar hädelse, eftersom Sinn baseras på funktion och prestanda och inte estetik:
Kan man önska att urtavlan utsmyckades med ett subtilt horisontellt vågmönster? Det skulle varken tillföra bättre avläsbarhet eller förbättra funktionen, men jag tror att urtavlan skulle bli intressantare. Eftersom klockan håller koll på tidvattnet skulle det kanske rent av vara ursäktat med ett vågmönster här? Bara ett förslag till Sinn ...
Några observationer, i all korthet:
1. Efter ett dygn ligger avvikelsen på + 5 sekunder, vilket känns mycket bra!
Klockan är ju fortfarande ny, knappt inkörd ännu, och detta ligger väl helt inom utställd precision? Den är ju inte COSC-certifierad. Klockan var på även på natten, men har varit av någon timme idag.
2. Igår växlade dag och datum några minuter före midnatt (eller möjligen lite tidigare). Kanske beror det på att jag ställde klockan vid 21-tiden, för att ha koll på gångtidsavvikelsen?
3. Det är lysmassa även på vissa index till den inre vridringen - för tidvattnet (ungefär kl. 12, 3, 6, 9) vilket gör att den inte riktigt synkar vid avläsning i mörker.
Men detta kan heller inte vara avsikten eftersom syftet med den inre vridringen är att ange i vilken fas tidvattnet befinner sig och alltså inte att agera konventionell klocka. Inget problem, men värt att notera. Störs man av detta finns ju den vanliga 240 utan funktionen kring tidvatten.
4. En tanke som liknar hädelse, eftersom Sinn baseras på funktion och prestanda och inte estetik:
Kan man önska att urtavlan utsmyckades med ett subtilt horisontellt vågmönster? Det skulle varken tillföra bättre avläsbarhet eller förbättra funktionen, men jag tror att urtavlan skulle bli intressantare. Eftersom klockan håller koll på tidvattnet skulle det kanske rent av vara ursäktat med ett vågmönster här? Bara ett förslag till Sinn ...
Det är nog helt ok för ett Selittaverk. Tycker till och med att det låter bra för en flång ny klocka. De brukar vara sämre till en början. Min U1:a har lugnat ner sig och ligger nu på ca 7 spd.5 sekunder per dag tycker jag låter mycket för en helt ny klocka
Det är kanske jag som fått det hela om bakfoten...Så länge den ligger jämnt + 5 sekunder så är det grymt enkelt att korrigera. Bara hacka sekundvisaren och räkna till fem så är den i fas igen.
Ska ta väl hand om den
Ser bra ut. Men du har ju iofs 25-30 cm runt handleden.Wrist shot.
Ser fram emot att ha den nästa veckaHar nu upptäck att denna är en utomordentlig bastuklocka, den har även en tempmätare.
Som ni alla kan se så är det 58 grader just nu, så bastun är klar ca om en timma.
Tråkiga är att den bara klarar att visa upp till 60 grader (svensk/tysk bastu temp).
Ska kontakta Sinn och kolla om dem kan göra en limiterad Suomi edition, som visar upp till 120 grader
Grymt att hitta nya användningsområden för komplikationen!Har nu upptäck att denna är en utomordentlig bastuklocka, den har även en tempmätare.
Som ni alla kan se så är det 58 grader just nu, så bastun är klar ca om en timma.
Tråkiga är att den bara klarar att visa upp till 60 grader (svensk/tysk bastu temp).
Ska kontakta Sinn och kolla om dem kan göra en limiterad Suomi edition, som visar upp till 120 grader
Grymt! Tack!Guten Abend,
Har köpt en 22mm band som jag skickar med klockan efter min prövning. Osäker om blå färgen är kompatibel med ring..
Winners keepers...
Må gott
Kul! Vi tackar och bockar!Guten Abend,
Har köpt en 22mm band som jag skickar med klockan efter min prövning. Osäker dock om blå färgen är kompatibel med ring..
Winners keepers...
Må gott