• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anmälning- och paketöppningstråd till Passaround Sinn 240 st gz

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Nu ska det vilas lite en stund innan middagen:)

Gillar klockan mer och mer, älskar sekundvisaren och tror att utan den distinkta färgen på den så hade klockan varit riktigt tråkig.
Gillar även länken, den sitter skönt och jag har turen att inte störas över ändlänkarna som sticker ut.
Boettens form tycker jag är ball och liknar inget jag provat förut, kul också att det inte är några polerade ytor.

Som nämnts av tidigare deltagare så tycker även jag att låset lämnar lite att önska, det gör sitt jobb bra men hade gärna velat ha något lite robustare.

Där har ni några snabba reflektioner från dag 2 i min ägo:)
IMG_6560.JPG


Godnatt en liten stund;)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Nu är min vecka strax slut och nu putsas och packas klockan ner för vidare äventyr, kommer lämnas f2f till @MAIN ikväll:)
Kommer lite tankar och reflektioner senare i afton:)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Grymt bra bilder! Roligt att du lagt upp bilder lite nu och då under veckan!
Ett föredöme för de som kommer efter! :)

Ja nu får vi hålla lite liv i tråden, har försökt att dokumentera allt vi gjort men med en slapparvecka i skärgården så blir det inte så mycket:)
Hoppas att någon sitter på ett 22mm gummi att testa och sen lär ju klockan få åka ordentligt när det är dags för @jabla att ha den, glad redan nu att jag är före den store passaroundmästaren:D
 

jabla

Sarlacc
Ja nu får vi hålla lite liv i tråden, har försökt att dokumentera allt vi gjort men med en slapparvecka i skärgården så blir det inte så mycket:)
Hoppas att någon sitter på ett 22mm gummi att testa och sen lär ju klockan få åka ordentligt när det är dags för @jabla att ha den, glad redan nu att jag är före den store passaroundmästaren:D
Har både sharkmesh och gummin i 22mm.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ja nu får vi hålla lite liv i tråden, har försökt att dokumentera allt vi gjort men med en slapparvecka i skärgården så blir det inte så mycket:)
Hoppas att någon sitter på ett 22mm gummi att testa och sen lär ju klockan få åka ordentligt när det är dags för @jabla att ha den, glad redan nu att jag är före den store passaroundmästaren:D
Kanske trots allt var tokigt att inte skicka med gummit? Nåja, den som vinner klockan får ju med ett flång nytt vattentåligt läder plus ett intyg som säger att klockan är den första från Sinnfabriken. :)

Jag har varit med på samma passarounder som jabla tidigare och visst, han testar de hårt. Men han har ju inte sönder något. :cool:
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Kanske trots allt var tokigt att inte skicka med gummit? Nåja, den som vinner klockan får ju med ett flång nytt vattentåligt läder plus ett intyg som säger att klockan är den första från Sinnfabriken. :)

Jag har varit med på samma passarounder som jabla tidigare och visst, han testar de hårt. Men han har ju inte sönder något. :cool:

Det blir grymt, jag tyckte att den va rätt bekväm på läder även fast länken var bättre:)
Dem ska testas hårt, ser fram emot att se vad den tål;)
 

MAIN

Cartier
Här kommer några oredigerade första intryck. Ska bli intressant att se om intrycken består efter en veckas bekantskap!

Klockan bildar en fungerande helhet med den avsmalnande H-länken som känns bra integrerad på min handled. Precis rätt storlek och form! Vikten är jämnt fördelad och den känns inte topptung, vilket är viktigt för mig. Smidig.

Boetten har intressanta och svepande linjer, den är mjukt fasad. Samtidigt är upplevelse en skarpt skuren klocka och länk som känns både gedigen och funktionell. Som ett verktyg. Mer som en Leathermankniv än en Victorinoxkniv ...

Spännet ser ut att kunna dra åt sig en del hairlines och repor över tid. Frågan är om den går att få som tegimenterad?
 

MAIN

Cartier
Urtavlan är lättläst, men inte jättespännande. Men den har ändå en sportig och funktionell framtoning, mycket tack vare den läckert röda svepande sekundvisaren som känns mycket bra i sammanhanget!

Har alltid gillat Day Date :)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Några tankar efter min vecka!

Saknar redan klockan och vid en eventuell vinst så får den nog stanna:)

Gillade känslan i klockan, den satt liksom på armen på ett sätt som gjorde att man inte märkte av den och det är enligt mig ett väldigt bra betyg, bra storlek, bra vikt och väldigt skön länk:)

Tavlan:
Gillar den mörkblå färgen på tavlan, ser bra ut tillsammans med de gulnade indexen och den ljusare blå "mätringen". Sekundvisaren poppar verkligen med sin färg och får ihop det på ett bra sätt, risk för att det hade blivit för platt och tråkigt utan den. Dag och datum är alltid schysst:)

Boett:
Kul form och slipning, liknar inget jag testat tidigare och tycker att det var både bekvämt och snyggt, att den är borstad gör att den känns lite tuffare.

Länk:
Var orolig innan då ändlänkarna inte riktigt är som på andra klockor men dessa tvivel försvann så fort klockan åkte på, visade sig vara en av de skönaste länkar jag testat:)

Låset:
Som jag nämnde tidigare under veckan så lämnar låset lite att önska, känns inte lika robust som övriga klockan men gör definitivt sitt jobb.


Stort tack till @Moorflax som styrt och håller i detta och till @ERIKSON URHANDEL som hjälpt till att skaka fram en kul klocka:)
 
Topp