• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anmälning- och paketöppningstråd till Passaround Sinn 240 st gz

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Nu är jag precis hemkommen efter att ha hämtat vår Sinn i Köping hos @sinner. Trevlig snubbe, hoppas att vi har tid att surra mer nästa gång:)

Första känslan är att den är jäkligt bekväm och det ska bli en spännande vecka det här:)

Första bilden i min "ägo"
IMG_6543.JPG


Trevlig kväll på er;)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Haha Helmutta känns sådär;)

Ja jag har slängt på en länkbit till, inga konstigheter alls! Verktygen man fick med känns "säkrare" än när man kör med vanliga skruvmejslar, känns som att risken att slinta och repa är obefintlig:)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Så nu kommer en liten uppdatering, min lur tvärdog när jag höll på men nu har jag ny lur och kunde fortsätta arbetet:)

För att alla ska slippa bli nervösa så tejpades det ordentligt innan bandbyte:)
Tycker att vissa gör sig bra men nu är länken på igen och där kommer den att få stanna:)
IMG_3226.JPG

IMG_3227.JPG
IMG_3228.JPG
IMG_3229.JPG
IMG_3230.JPG
IMG_3231.JPG
IMG_3232.JPG
IMG_3233.JPG
IMG_3234.JPG
 

sinner

Panerai
Nu är jag precis hemkommen efter att ha hämtat vår Sinn i Köping hos @sinner. Trevlig snubbe, hoppas att vi har tid att surra mer nästa gång:)

Första känslan är att den är jäkligt bekväm och det ska bli en spännande vecka det här:)

Första bilden i min "ägo"
IMG_6543.JPG


Trevlig kväll på er;)

Ja, det var en snabbvisit. Självklart blir det mer surr nästa gång, nån sinn-gtg i samband med utlottningen vore rätt nice.

Vad tycker du såhär långt?
Gillade den på oreangt Nato, ser grymt somrig ut.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ja, det var en snabbvisit. Självklart blir det mer surr nästa gång, nån sinn-gtg i samband med utlottningen vore rätt nice.

Vad tycker du såhär långt?
Gillade den på oreangt Nato, ser grymt somrig ut.

Ja det vore kul att köra något sånt:)
Ja orange är ju sjukt somrigt men jag gillar fan den här länken så nu kommer den att få sitta på;)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Glömde fråga en grej!
Har upplevt ett "skrammel" i klockan och trodde att det var länken men även när länk och bandstift va borttaget så hörs ljudet när men tex vänder klockan, någon annan som lagt märke till det?
 

sinner

Panerai
Tror att rotorn låter mycket, upplevde också en del skrammel men tänkte inte mycket på det då jag aldrig tog bort länken helt.

Tror som sagt att det är rotorn som låter.
 

leiden

Rolex
Så nu kommer en liten uppdatering, min lur tvärdog när jag höll på men nu har jag ny lur och kunde fortsätta arbetet:)

För att alla ska slippa bli nervösa så tejpades det ordentligt innan bandbyte:)
Tycker att vissa gör sig bra men nu är länken på igen och där kommer den att få stanna:)
IMG_3226.JPG

IMG_3227.JPG
IMG_3228.JPG
IMG_3229.JPG
IMG_3230.JPG
IMG_3231.JPG
IMG_3232.JPG
IMG_3233.JPG
IMG_3234.JPG
Jag tycker att det gröna natot och det bruna lädret med konstrastsöm ändå var helt okej :)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ja det bruna lädret va skönt, klockan kändes nättare. Är väl något liknande som följer med hem till vinnaren sen också:)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ja det är helt klart länk som känns bäst, hade dock varit kul att testa den på gummi men hade inget 22mm, kom på efter att jag satt på länken igen att jag hade några canvas jag glömde testa men då orkade jag inte tejpa klockan igen:)
 
Topp