Alltid dubbla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Exakt sÄ ska det se ut. Vi mÀn har ju inte sÄ mycket att vÀlja pÄ. Ibland har jag Àven fickur i kostymen. DÄ blir det tre.Alltid dubbla
Du har vĂ€l 2 armar? Det dĂ€r Ă€r ingen klocka utan ett instrument i ditt fallâŠ..ett mkt bra sĂ„dant!Jag mĂ„ste erkĂ€nna att sedan jag fick mina diabetesappar att funka med min klocka sĂ„ har jag inte anvĂ€nt en mekanisk klocka...
TrÄkigt men jag kan inte vara utan den... FÄr hoppas att mina mekaniska ökar i vÀrde under tiden de inte blir anvÀnda
3:an Àr nÀstan antik vid det hÀr laget med vÀldigt gamal teknik. SE Àr ju nyare och har stöd för de senaste uppdateringarna. Koppla hop med sin iPhone gör man med alla versioner av Watch. Vad du Àr ute efter Àr en version med bÄde GPS och Cellular uppkoppling, vilket bÄde SE och har men apple verkar bara sÀlja versionen av 3:an som bara har GPS. SÄ, jag skulle absolut rekommendera dig en SE. Nyare och den gÄr att köpa med celluar.Jag Àr lite smÄsugen pÄ att skaffa en Apple Watch för att kunna mÀta steg, trÀning osv.
Jag vÀljer mellan SE och modell 3. Den största skillnaden som jag kan se Àr att 3:an gÄr att koppla ihop med mobilen sÄ att man ser notiser frÄn appar.
Det jag vill kunna göra Àr att vara ute och springa utan att ha med mobilen, dvs kunna spela upp musik frÄn klockan. GÄr det att göra med 3:an?
Jag skulle sikta pÄ att köpa en begagnad series 5-6 för runt 3000:-Jag Àr lite smÄsugen pÄ att skaffa en Apple Watch för att kunna mÀta steg, trÀning osv.
Jag vÀljer mellan SE och modell 3. Den största skillnaden som jag kan se Àr att 3:an gÄr att koppla ihop med mobilen sÄ att man ser notiser frÄn appar.
Det jag vill kunna göra Àr att vara ute och springa utan att ha med mobilen, dvs kunna spela upp musik frÄn klockan. GÄr det att göra med 3:an?
Kör en 4 men enabart som trÀnings/aktivitetsklocka nÀr jag vill mÀta nÄgot. Tycker uppkopplingen via cellular och telefonen fungerar helt OK. Men om du vill köra varje dag tskulle jag nog gÄ pÄ en nyare.Jag skulle sikta pÄ att köpa en begagnad series 5-6 för runt 3000:-
Flera har köpt klockan, insett att de inte behöver den och sÀljer den efter nÄgra mÄnader.
Jag hade en serie 4 och den funkar men Àr ganska trött. Nu köpte jag precis en serie 5 i stÄl, den Àr vÀldigt mycket piggare. Och skÀrmen kÀnns bÀttre och nu skulle jag inte klara mig utan always on-skÀrm.
VÀntar pÄ att de ska slÀppa priset pÄ nya Mac Studio och Studio Display, dÄ Àr det nog inte sÄ intressant lÀngre.fan , nu mÄste man köpa en helt ny line igen suck
VÀntar pÄ att de ska slÀppa priset pÄ nya Mac Studio och Studio Display, dÄ Àr det nog inte sÄ intressant lÀngre.
Det lÄter som om en Air M1 kommer att rÀcka gott och vÀl. PortmÀssigt fÄr du nog dessvÀrre skaffa en dockningsstation, det Àr bara hörlursuttag och usb c.Jag har en macbook pro frÄn 2014 men funderar pÄ att köpa en ny. Denna fungerar egentligen bra fortfarande men saknar lite bÀttre batteritid, större lagring och nÄgot snabbare överlag, samt att jag stör mig pÄ att den högljudda flÀkten gÄr igÄng rÀtt ofta.
FrÄga 1) Àr om man ens kommer mÀrka sÄ stor skillnad pÄ en ny 13" antingen pro eller air med m1 jÀmfört med denna, dvs Àr det lönt att uppgradera?
Samt kommer man sakna att ha vettiga portar utan att behöva köpa adaptrar för 2000kr Nu har jag 2 usb, 2 thunderbolt, hdmi, hörlurar.
Och frÄga 2) det kÀnns inte lönt att vÀlja pro över air, eller missar jag nÄgot? Jag arbetar inte i nÄgra tyngre program etc utan mest surf, stream, office program etc.
Det mest "avancerade" jag anvÀnder Àr Photoshop och Lightroom. Men bytte till en ipad pro 12" med magic keyboard för ett Är sedan. Fungerar imo bÀttre Àn en laptop. Diskar etc. kan du koppla via USB-C. Visst finns det en del saker som Àr annorlunda och kombin vÀger lite mer Àn en macbook air, men helt klart vÀrt det.Jag har en macbook pro frÄn 2014 men funderar pÄ att köpa en ny. Denna fungerar egentligen bra fortfarande men saknar lite bÀttre batteritid, större lagring och nÄgot snabbare överlag, samt att jag stör mig pÄ att den högljudda flÀkten gÄr igÄng rÀtt ofta.
FrÄga 1) Àr om man ens kommer mÀrka sÄ stor skillnad pÄ en ny 13" antingen pro eller air med m1 jÀmfört med denna, dvs Àr det lönt att uppgradera?
Samt kommer man sakna att ha vettiga portar utan att behöva köpa adaptrar för 2000kr Nu har jag 2 usb, 2 thunderbolt, hdmi, hörlurar.
Och frÄga 2) det kÀnns inte lönt att vÀlja pro över air, eller missar jag nÄgot? Jag arbetar inte i nÄgra tyngre program etc utan mest surf, stream, office program etc.
Det lÄter som om en Air M1 kommer att rÀcka gott och vÀl. PortmÀssigt fÄr du nog dessvÀrre skaffa en dockningsstation, det Àr bara hörlursuttag och usb c.
Tack, jag gillar ÀndÄ laptop sÄ ser inte riktigt vinningen med en ipad som kostar lika mycket.Det mest "avancerade" jag anvÀnder Àr Photoshop och Lightroom. Men bytte till en ipad pro 12" med magic keyboard för ett Är sedan. Fungerar imo bÀttre Àn en laptop. Diskar etc. kan du koppla via USB-C. Visst finns det en del saker som Àr annorlunda och kombin vÀger lite mer Àn en macbook air, men helt klart vÀrt det.
Givetvis beroende pÄ vad man anvÀnder den till. I mitt fall sÄ var det en vinning eftersom jag gör en del foto editering sÄ kunde jag byta wacom plattan mot att kunna köra direkt pÄ skÀrmen. Sedan var det ett sÀtt att banta antal prylar och att kunna vÀlja att sitta med den utan tangentbord.Tack, jag gillar ÀndÄ laptop sÄ ser inte riktigt vinningen med en ipad som kostar lika mycket.
Den hÀr duger till mig. Köpte en begagnad med adapter för de viktigaste ingÄngarna samt tvÄ laddare fanns med. HÄrddisk 256G. Kör Illustrator o Photoshop samtidigt utan problem. Jag vet inte om den gÄr att uppdatera till senaste operativsystemet men det spelar mindre roll. Liten o smidig samt kraftfull. Tillagt: Jag sÄg nu att det var 512G flashminne som sitter i.Jag har en macbook pro frÄn 2014 men funderar pÄ att köpa en ny. Denna fungerar egentligen bra fortfarande men saknar lite bÀttre batteritid, större lagring och nÄgot snabbare överlag, samt att jag stör mig pÄ att den högljudda flÀkten gÄr igÄng rÀtt ofta.
Har haft en M1 Air nu i lite över ett Är. BÀsta datorn jag nÄgonsin Àgt. FrÀmst Àr ju batteritiden nÄgot helt otrolig. Jag tar inte ens med mig nÄgot laddare till jobbet lÀngre och datorn har ofta ca 30% kvar nÀr jag kommer hem pÄ kvÀllen. Sedan har ju just den modellen inga flÀktar heller sÄ knÀpptyst hela tiden. Visst, har man en massa grejer som man behöver stoppa in hela tiden kan de tvÄ usb-c portarna kÀnnas fattigt, men oftast sÄ rÀcker det med att köpa en ordentlig dongel att anvÀnda vid behov.Tack, jag gillar ÀndÄ laptop sÄ ser inte riktigt vinningen med en ipad som kostar lika mycket.
KÀnns dÄ helt klart som att en Air kommer rÀcka gott och vÀl dÄ Àr det vÀl snarare frÄgan om det Àr nÄgon större skillnad mellan en ny Air och en 8 Är gammal Pro (dvs vÀrt att uppgradera sig).
NÄgon som gjort en liknande uppgradering och anvÀnt den nya under en lÀngre tid?
Den jag har nu har 2.8ghz intel i5 processor, 8gb ram och retina skĂ€rm. Ăr inte tillrĂ€ckligt kunnig för att kunna tyda vad siffrorna pĂ„ de nya innebĂ€r i praktiken men ser ut som att Air har liknande siffror förutom m1 processorn.
StÀll in sÄ att health fÄr tillgÄng till Runkeeper sÄ syncar de med varandra. Samma logik som pÄ telefonen.Nu har jag fÄtt tummen ur och skaffat en Apple Watch, det blev en SE.
Har ett par frÄgor som nÄgon kanske kan hjÀlpa med mig.
Kan man stÀlla in antal steg som en aktivitet? Nu Àr det ju bara förbrukade kalorier den mÀter och jag hade föredragit antal steg istÀllet.
Jag anvÀnder runkeeper för att mÀta löpning. Om jag startar löpningen med runkeepers app pÄ klockan. RÀknas den tiden in i tiden som jag stÀllt in att jag vill trÀna varje dag sÄ att den ringen fylls upp? Eller mÄste jag anvÀnda klockans egen trÀningsapp för det?
Ett gissel att reparation kostar som nytt. DĂ„liga incitament att reparera/behĂ„lla âgammaltâ.Drog ett glas vatten i min MacBook Pro 13" 2020. 16gb ram och 512gb SSD..
17k kostar reparationen sÄ min frÄga Àr om man ska lÄta laga eller om man helt enkelt ska strida med försÀkringsbolaget om att försöka fÄ sÄ mycket stÄlar som möjligt och byta ut mot en ny M1.
Noterar att en ny med 512gb kostar 18,5k men har dÄ endast 8gb i Ram.
Help me out here
Borde ju lösas av drulleförsÀkringen utan större problem.Drog ett glas vatten i min MacBook Pro 13" 2020. 16gb ram och 512gb SSD..
17k kostar reparationen sÄ min frÄga Àr om man ska lÄta laga eller om man helt enkelt ska strida med försÀkringsbolaget om att försöka fÄ sÄ mycket stÄlar som möjligt och byta ut mot en ny M1.
Noterar att en ny med 512gb kostar 18,5k men har dÄ endast 8gb i Ram.
Help me out here
Ett gissel att reparation kostar som nytt. DĂ„liga incitament att reparera/behĂ„lla âgammaltâ.
Jag hade röstat pÄ en el tvÄ vÀndor hos försÀkringsbolag först, sen kolla men nÄn annan som ev kan reparera för billigare peng. Annars Àr det ny imo.
Borde ju lösas av drulleförsÀkringen utan större problem.
Köp en ny eller nÀstan ny o ta erbjudandet frÄn F bolaget. Det Àr vÀl inget att fundera pÄ. FÄr du stÄlarna cash frÄn F bolaget sÄ köper du en begagnad. SÄ enkelt Àr det.Jag har haft dialog med dom och datorn som nu Àr typ 1,5Är gammal Àr nedskriven med 50%. SÄ de menar att de ersÀtter mig med typ 10k.. alternativt att den jag har ska repareras.. ifrÄgasatte rimligheten i det hela och de menade att man följer sina uppsatta regler... Men jag ska se om det inte gÄr att kriga lite för att fÄ dom att ersÀtta med vad det kostat att reparera.. om nu en M1 med 8gb anses vara ett bÀttre alternativ Àn den jag har..
Köp en ny eller nÀstan ny o ta erbjudandet frÄn F bolaget. Det Àr vÀl inget att fundera pÄ. FÄr du stÄlarna cash frÄn F bolaget sÄ köper du en begagnad. SÄ enkelt Àr det.
Ta det pÄ reparation om du inte Àr nöjd med 10k.Jo men 10k cash eller att de bekostar reparationen för 16,5k. FÄr jag ens nÄgot som Àr bÀttre för 10k?
Ingen tycks kunna svara pÄ frÄgan dock.. fÄr jag nÄgot som Àr bÀttre för 10k eller Àr dÄ reparation att föredra?Ta det pÄ reparation om du inte Àr nöjd med 10k.
KÀmpa pÄ. Jag hade tagit 10 o sedan lagt 5-7 och köpt en begagnad som Àr bÀttre.Ingen tycks kunna svara pÄ frÄgan dock.. fÄr jag nÄgot som Àr bÀttre för 10k eller Àr dÄ reparation att föredra?