• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Nytt band frĂ„n Nomad idag och precis testat pĂ„ gymet đŸ‘đŸ»
0E489973-02E9-445F-9999-70848223F574.jpeg

Missa nu inte. Dyrare att byta batteri i Iphone, Ipad och Mac

FrÄn och med den 1 mars blir det betydligt dyrare att byta ut batteriet pÄ Apples prylar.

Var och passade pÄ att byta pÄ 2 telefoner varav den ena var nere pÄ 80%. Surt med extra 316:- *2 i onödan om ett tag.
StenhÄrd regim nu med endast 20-80% laddning. IOS egna automation var för tam sÄ köpte Battery Charge Alarm.

Missa nu inte. Dyrare att byta batteri i Iphone, Ipad och Mac

FrÄn och med den 1 mars blir det betydligt dyrare att byta ut batteriet pÄ Apples prylar.

Var och passade pÄ att byta pÄ 2 telefoner varav den ena var nere pÄ 80%. Surt med extra 316:- *2 i onödan om ett tag.
StenhÄrd regim nu med endast 20-80% laddning. IOS egna automation var för tam sÄ köpte Battery Charge Alarm.
Vad kostar det att byta batteri nu? Jag har en iphone 12 mini tex

Lite sugen att byta min 12 PRO Max (96%) mot en vanlig 12.. hur ligger bytesvÀrdena mellan dom 2?

Kollade hos snappar o fick min ip 12 PRO Max vÀrderad till 5800:-? KÀnns rimligt men fÄr dÄ lÀgga till 2k för en 12 PRO eller 1500:- för en vanlig 12:a?

Senast Àndrad:
Tror ni man kan fÄ ut 7-8k för en ip 12 PRO Max 128gb 96% BatterihÀlsa haft skal/glasskydd pÄ sen dag 1

Börjar bli dags att uppgradera min iMac 27". Har ni nÄgon koll pÄ rykten eller liknande om ett kommande slÀpp av en ny 27-tummare, eller potentiellt Ànnu större skÀrmstorlek?

Börjar bli dags att uppgradera min iMac 27". Har ni nÄgon koll pÄ rykten eller liknande om ett kommande slÀpp av en ny 27-tummare, eller potentiellt Ànnu större skÀrmstorlek?
iMacs hÄller lÀnge.
Jag hade vÀntat till November nÀsta Är. Apple har internt gÄtt ut och sagt att inga fÄr vara lediga under den perioden sÄ jag förvÀntar mig stora saker.

iMacs hÄller lÀnge.
Jag hade vÀntat till November nÀsta Är. Apple har internt gÄtt ut och sagt att inga fÄr vara lediga under den perioden sÄ jag förvÀntar mig stora saker.
Har den första Retina-modellen i 27". Har nog aldrig tidigare haft en dator sÄ lÀnge utan att uppgradera. :)

Syftar du pÄ november 2024?

Det verkar tyvÀrr inte vara nÄgon uppdatering pÄ g förens slutet -23 början pÄ 24, om man ska tro lÀnken nedan.

Det verkar tyvÀrr inte vara nÄgon uppdatering pÄ g förens slutet -23 början pÄ 24, om man ska tro lÀnken nedan.

Attans, det blir en lÄng vÀntan. Synd att det Àr sÄ svÄrt att fÄ tag i senaste iMacen (2020 Ärs modell, eller i vÀrsta fall 2019) pÄ typ Tradera/Blocket med en större SSD (minst 1TB). Hittar endast modeller med Fusion Drive eller mindre SSD:n. Skulle inte ha nÄgot emot att uppgradera pÄ sÄ sÀtt annars.

Tillbaka
Topp