• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple Watch köpa

Eken87

Breitling
Jag mår illa när jag ser detta. Finns det inget urverk förstår jag inte varför man betalar mer än 10kr för den. En programvara kostar ingenting.
 

Eken87

Breitling
Som jag skrivit i tidigare inlägg. Vet man inte vad man skall ha den till - köp inte. Finns många andra saker att slänga pengar på.
För mig har den blivit ett " måste". Är hörselskadad och uppskattar mycket att få en knäpp på hanleden - vid sms/ meddelanden och mail. Dessutom kalender med alla påminnelser. Väckarklocka - senaste väderprognos osv - osv.
Problemet är väl snarare att man blir beroende - precis som vad gäller mobil och all annan teknik. Nackdelen är att min DJ sitter väldigt mycket i watchwinder. Läs på - finns mycket om den. Sedan är det " bara" att ta beslutet. För eller emot. :pompus:
Men om du inte hör så kan du väl inte snacka med någon. Sen kan du ju ha vibration på telefonen.
 

adress

Friends of KS
Men om du inte hör så kan du väl inte snacka med någon. Sen kan du ju ha vibration på telefonen.
Du är nog lite ute och cyklar. Jag har problem med hörseln inte med talet. Eller tror du alla hörselskadade är stumma......
Hörseln är oftast inga problem - eftersom det finns mycket tekniska hjälpmedel - ex streamers. Skulle tro att med min streamer och hörapparat - hör bättre än många hörande. Dessutom i perfekt stereo. Du har väl använt lurar eller headset någon gång kanske.
Apple och iPhone ligger dessutom i framkant när det gäller lösningar för hörselskadade. Kolla i inställningar i en iPhone - om du får tillfälle någon gång.  Watch är snarast en förlängd arm - för mig - till min iPhone. Kan ligga kvar i fickan - eller på köksbordet.
Klockan sköter det. Du får nog läsa på lite. Hoppas du aldrig får problem med hörseln - eftersom du tror att du blir stum också ;)
 

Eken87

Breitling
Du är nog lite ute och cyklar. Jag har problem med hörseln inte med talet. Eller tror du alla hörselskadade är stumma......
Hörseln är oftast inga problem - eftersom det finns mycket tekniska hjälpmedel - ex streamers. Skulle tro att med min streamer och hörapparat - hör bättre än många hörande. Dessutom i perfekt stereo. Du har väl använt lurar eller headset någon gång kanske.
Apple och iPhone ligger dessutom i framkant när det gäller lösningar för hörselskadade. Kolla i inställningar i en iPhone - om du får tillfälle någon gång.  Watch är snarast en förlängd arm - för mig - till min iPhone. Kan ligga kvar i fickan - eller på köksbordet.
Klockan sköter det. Du får nog läsa på lite. Hoppas du aldrig får problem med hörseln - eftersom du tror att du blir stum också ;)
Okay, men då är det ju ett bra komplement till din hörselskada
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Som jag skrivit i tidigare inlägg. Vet man inte vad man skall ha den till - köp inte. Finns många andra saker att slänga pengar på.
För mig har den blivit ett " måste". Är hörselskadad och uppskattar mycket att få en knäpp på hanleden - vid sms/ meddelanden och mail. Dessutom kalender med alla påminnelser. Väckarklocka - senaste väderprognos osv - osv.
Problemet är väl snarare att man blir beroende - precis som vad gäller mobil och all annan teknik. Nackdelen är att min DJ sitter väldigt mycket i watchwinder. Läs på - finns mycket om den. Sedan är det " bara" att ta beslutet. För eller emot. :pompus:
Tack för dina synpunkter. Tar mig till dom och ska ta en rejäl funderare:D
 

kabro

Cartier
Bilden är tagen med näsan.
Köpte en Apple Watch igår, gick in med inställningen att bara prova den och sälja den om någon vecka. Efter ett dygn står jag fortfarande fast med detta.

Visst, det är jäkligt rufft att kunna läsa meddelanden och notiser direkt på armen, speciellt när det är kallt ute. Men några direkt nödvändiga funktioner har jag inte hittat än.

Dessutom tycker jag det är jobbigt att man inte kan snegla på armen för att se vad klockan är, utan måste lyfta fram armen och vinkla den mot ansiktet, ser ut som om man skryter lite.

Nej, denna säljs nog snart och hamnar inslagen under någon gran!
image.jpeg
 
Förstår ej hypen. Känns som att man klarar sig fint med bara mobil. Det är iofs det oinvigda brukar säga om vanliga armbandsur så vad vet jag. Inget jag önskar mig iaf.
 
  • Like
Reactions: K-S

K-S

Rolex
2-Faktor
Om Top gear skulle recenserat Apple-watch och hela smart-watch hysterin med sms i sin klocka, (fy fan), så skulle den hamna på sub ZERO. :cigar:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag mår illa när jag ser detta. Finns det inget urverk förstår jag inte varför man betalar mer än 10kr för den. En programvara kostar ingenting.
Va? Jag hoppas att du trollar och att du inte på riktigt tror att programvara är gratis att ta fram.
Sedan verkar du ju inte klämt på en Apple Watch. Finishen är löjligt bra.

Jag reser en del, har mycket möten, är väldigt aktiv i sociala medier osv. Apple Watch är perfekt för mig. :)

IMG_8725.JPG
IMG_8879.JPG
IMG_9413.JPG
IMG_9831.JPG

IMG_8890.JPG

2015-08-27 08.02.13-3.jpg
 
Senast ändrad:

vonhall

Rolex
Menar du appar som fungerar tillsammans med  Watch - och vilken kategori är du intresserad av. Finns ju några tusen.
Ledsen det var ju en flummig fråga i från min del! Tänkte mest om någon hade någon kul app i allmänhet som de kan rekommendera! Har testat några stycken men många av apparna verkar mest vara ihopslängda på en eftermiddag.
 

adress

Friends of KS
Hittade en bra sida om man är nyfiken på appar till klockan!
http://watchaware.com/watch-apps
Redan på appen i iPhone kandu leta fram mängder. Där kan du även välja kategorier på appar. Idag med den nya uppdateringen - finns säkert ännu mer, Watc OS 2.1
Även iPhone/ iPad och Mac OSX HAR KOMMIT MED NYA UPPDARERINGAR IDAG.
Bara att koppla upp sig på en efteren och hoppas på det bästa
 

dakl

Breitling
Jag har haft en AW sport i ca 2 mån. Sen dess har jag konstant haft min telefon på ljudlös men får ändå alla meddelanden och samtal eftersom klockan vibrerar tyst och fint. Också mycket smidigt att diktera svar på meddelanden direkt på handleden.
 

dakl

Breitling
Btw, jag köpte en svart sport med svart band, och önskar idag att jag hade köpt grå eller gult guld (också sport). Den svarta är lite... svart.
 

vonhall

Rolex
Redan på appen i iPhone kandu leta fram mängder. Där kan du även välja kategorier på appar. Idag med den nya uppdateringen - finns säkert ännu mer, Watc OS 2.1
Även iPhone/ iPad och Mac OSX HAR KOMMIT MED NYA UPPDARERINGAR IDAG.
Bara att koppla upp sig på en efteren och hoppas på det bästa

Håller på att uppdatera både iPhone och iPad. Blir kul att se om det kan påverka en del appar som knappt fungerat på klockan. Tycker överlag att många appar till AW:n känns väldigt ogenomtänkta samt lite för mycket buggar. Fast jag är iofs övertygad om att det kommer bli bättre med tiden :)
 

JohnDoe

Rolex
Utvecklarna har nog bara klickat på "automatisk anpassning till AW" i sina utvecklingsverktyg. Någon genomtänkt anpassning har nog inte gjorts.
 
Topp