• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgaren i Göteborg?

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Fast det är ju inget som de har valt själva utan göteborgs stad som drivit igenom well done kravet.

Har väl med hantering av råvaror att göra? Uppenbarligen hanterar de inte sina råvaror på ett sätt som tillåter dem att servera en burgare medium.

Eller servrar alla burgarhak well done i Göteborg?
 

Bruset

Panerai
Har väl med hantering av råvaror att göra? Uppenbarligen hanterar de inte sina råvaror på ett sätt som tillåter dem att servera en burgare medium.

Eller servrar alla burgarhak well done i Göteborg?

”Göteborgs miljöförvaltning har därför infört ett förbud mot att servera hamburgare medium rare på restauranger som inte kan visa att köttfärsen de serverar är säker att äta. För de flesta innebär det i praktiken att de måste mala köttet själva.

Hittills har ett tiotal göteborgsrestauranger belagts med medium rare-förbud. Det betyder alltså inte att livsmedelsinspektörerna hittat dålig mat, men restaurangen har inte heller kunnat visa att deras färs med största sannolikhet är fri från farliga bakterier.”
Från göteborgdirekt.se

Vet dock inte vilka det gäller tyvärr..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
The joint är väldigt ojämna. Men inte topp någonstans.
Nej, det var närmare gatukök typ.
Det var någon gång i slutet av Augusti :)
Då var det inte jag!

Var f.ö på Butchers i helgen, och körde en classic. Brödet är betydligt större än köttet, och det är alldeles för mycket dressing på som vanligt. Det är gott, men det är alldeles för mycket sörja för min smak. Men förstår till 100% varför det är så poppis bland instagramkidsen.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Nej, det var närmare gatukök typ.

Då var det inte jag!

Var f.ö på Butchers i helgen, och körde en classic. Brödet är betydligt större än köttet, och det är alldeles för mycket dressing på som vanligt. Det är gott, men det är alldeles för mycket sörja för min smak. Men förstår till 100% varför det är så poppis bland instagramkidsen.

För att dem gillar sås?;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, det var närmare gatukök typ.

Då var det inte jag!

Var f.ö på Butchers i helgen, och körde en classic. Brödet är betydligt större än köttet, och det är alldeles för mycket dressing på som vanligt. Det är gott, men det är alldeles för mycket sörja för min smak. Men förstår till 100% varför det är så poppis bland instagramkidsen.
Så vilken tycker du är bäst nu då? Håller personligen Butchers högst men har inte heller testat alla.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nej, det var närmare gatukök typ.
Då var det inte jag!
Var f.ö på Butchers i helgen, och körde en classic. Brödet är betydligt större än köttet, och det är alldeles för mycket dressing på som vanligt. Det är gott, men det är alldeles för mycket sörja för min smak. Men förstår till 100% varför det är så poppis bland instagramkidsen.
Så länge dressingen är god kan det väl aldrig bli för mycket?;) Om man av någon outgrundlig anledning ändå tycker det, hur svårt kan det vara att avlägsna lämplig mängd? (Eller gäller samma originalhysteri som för klockan från forumfavoriten, dvs har tillverkaren bestämt att det ska se ut så här vore det helgerån att ändra, även om det ser hemskt ut/smakar hemskt?)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Så länge dressingen är god kan det väl aldrig bli för mycket?;) Om man av någon outgrundlig anledning ändå tycker det, hur svårt kan det vara att avlägsna lämplig mängd? (Eller gäller samma originalhysteri som för klockan från forumfavoriten, dvs har tillverkaren bestämt att det ska se ut så här vore det helgerån att ändra, även om det ser hemskt ut/smakar hemskt?)

Fast en, riktigt, bra burgare kräver sällan tillbehör som dressing.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Så vilken tycker du är bäst nu då? Håller personligen Butchers högst men har inte heller testat alla.
Alltså, för mig finns det två typer av burgare i den här burgar-eran.
Du har de som är smashade, och där fokus är på väldigt fett kött och mycket ost som i sin tur är det som ska smaka. Shake shack, BMB osv.
Sen har du den vanliga stekningen, där pucken är tjockare och man behandlar det mer som en köttbit. Här får man ofta mer tillbehör och inte sällan en dressing som smakar mycket medan varianten ovan kanske kommer med lite senap och ketchup i botten alt inget alls.

För mig tillhör Butchers den nedre kategorin, och det är gott, men inte riktigt min syn på en perfekt burgare. Har inte blivit 100% förälskad i BMB eller Shake shack heller (även om det är riktigt bra såklart), utan jag föredrar nån slags kombination av de två. Och på det är Tugg riktigt bra.
Så länge dressingen är god kan det väl aldrig bli för mycket?;) Om man av någon outgrundlig anledning ändå tycker det, hur svårt kan det vara att avlägsna lämplig mängd? (Eller gäller samma originalhysteri som för klockan från forumfavoriten, dvs har tillverkaren bestämt att det ska se ut så här vore det helgerån att ändra, även om det ser hemskt ut/smakar hemskt?)
Aldrig varit så mycket för sås eller dressing överhuvudtaget, hade typ inte ens ketchup på korven som pojk.

Och det är klart att man kan ta bort dressingen, men nu bedömer jag ju burgarna efter hur restaurangerna gör dem. En restaurang som serverar mig en helt smaklös maträtt får ju inte 5 stjärnor av mig för att jag hade med mig egna kryddor och styrde upp skiten ;)

Men som sagt, det är bra. Jag föredrar bara bra köttsmak före dressingsmak.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Aldrig varit så mycket för sås eller dressing överhuvudtaget, hade typ inte ens ketchup på korven som pojk.
Och det är klart att man kan ta bort dressingen, men nu bedömer jag ju burgarna efter hur restaurangerna gör dem. En restaurang som serverar mig en helt smaklös maträtt får ju inte 5 stjärnor av mig för att jag hade med mig egna kryddor och styrde upp skiten ;)
Men som sagt, det är bra. Jag föredrar bara bra köttsmak före dressingsmak.
Nu sa du ju för mycket dressing, men om du inte gillar den alls förstår jag din ståndpunkt.:)
Sen kan jag ju tycka om man gillar bra köttsmak finns det bättre maträtter än hamburgare...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu sa du ju för mycket dressing, men om du inte gillar den alls förstår jag din ståndpunkt.:)
Sen kan jag ju tycka om man gillar bra köttsmak finns det bättre maträtter än hamburgare...
Det är för mycket dressing. Har ingenting alls mot ett litet lager i botten.

Håller för övrigt inte med om din poäng. Det är lite äpplen och päron :)
 

Eric W

Omega
För att svära lite i kyrkan: någon som testat Göteburgare Vegan på andra lång?
F.ö käkade jag en grym veg-burgare på Brewdogbar för ett par månader sen, oklart om dom har kvar den på menyn...

Bring on the veg-hate! :D

För riktiga burgare är Burgersson det bästa jag provat i stan.
Gick dit med förväntningarna på att hypen var just hype, men blev verkligen positivt överaskad!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Käkat ”Götlaburgare” på avenyn minns ej haket men det var typ 450 gram kött. Den var väldigt god men även deras sötpotatis pommes. Nån som känner igen burgaren och sedmera restaurangens namn?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Testade The Burger på andra lång häromdagen.
Tyckte det var riktigt riktigt bra. Bra bröd och kött, inte för mycket dressing och supergoda pommes med gaucamoledipp (Man får välja bland flera olika).
Rekommenderas!

Säger inte att det är bäst eftersom jag inte testat alla hak, men lägger den bredvid Tugg som favorit.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Testade The Burger på andra lång häromdagen.
Tyckte det var riktigt riktigt bra. Bra bröd och kött, inte för mycket dressing och supergoda pommes med gaucamoledipp (Man får välja bland flera olika).
Rekommenderas!

Säger inte att det är bäst eftersom jag inte testat alla hak, men lägger den bredvid Tugg som favorit.
Intressant. Jag är liiiite tveksam, men har tänkt testa.
 
Topp