• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

sventon

Omega
Under min tid i Sthlm så hade jag följande:
1) BMB
2) Flippin'
3) Franky's
4) Barrels (när de var nyöppnade i gamla stan var de #1, dock inte längre)
5) Phil's burger Kungsholmen (De andra är riktigt kass, speciellt den i sumpan.. är som att få kokt ko-hjärna)

I Västerås:
1) Ribhaus (krossar Sthlmslistan by far, så ni som inte har provat gogogo!)
2) Hamburgeriet (ligger längst bak i en ICA-butik så denna är rätt gömd)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Under min tid i Sthlm så hade jag följande:
1) BMB
2) Flippin'
3) Franky's
4) Barrels (när de var nyöppnade i gamla stan var de #1, dock inte längre)
5) Phil's burger Kungsholmen (De andra är riktigt kass, speciellt den i sumpan.. är som att få kokt ko-hjärna)

I Västerås:
1) Ribhaus (krossar Sthlmslistan by far, så ni som inte har provat gogogo!)
2) Hamburgeriet (ligger längst bak i en ICA-butik så denna är rätt gömd)
Vad hände med Barrels?
 

Josef B

Bestraffaren
Nu jävlar!
20180220_111628.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Håller nog ändå Flippin' som fortsatt ensam kung i Stockholm (och Sverige?) men Bun Meat Bun och Franky's på typ delad andraplats. Det går inte riktigt att slå Flippin på helheten med sjukt bra burgare, bra pommes och tipptopp shakes. Riktigt trevligt att BMB öppnat i stan iaf, må vara på världens mest omysiga plats men ändå.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Håller nog ändå Flippin' som fortsatt ensam kung i Stockholm (och Sverige?) men Bun Meat Bun och Franky's på typ delad andraplats. Det går inte riktigt att slå Flippin på helheten med sjukt bra burgare, bra pommes och tipptopp shakes. Riktigt trevligt att BMB öppnat i stan iaf, må vara på världens mest omysiga plats men ändå.
Har BMB en ny restaurang i stan?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Finpizza/hipsterpizza är bara keff dock, en riktigt bra svensk fulpizza är godare. Tror inte att finpizzan med dyra specialugnar med höga temperaturer, fina råvaror etc. kommer att slå.
1. Så sa/säger ju folk om Sibyllaburgare också
2. Det har redan slagit i stockholm

En riktigt bra och äkta italiensk pizza går ju f.ö inte att jämföra med kebabpizzan på hörnet.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
1. Så sa/säger ju folk om Sibyllaburgare också
2. Det har redan slagit i stockholm

En riktigt bra och äkta italiensk pizza går ju f.ö inte att jämföra med kebabpizzan på hörnet.
I beg to differ. Såvitt avser burgare erbjuder Sibylla, McDonalds, Olearys etc. samma sak som exempelvis Flippin', dock bara mycket sämre. Fulpizza kontra finpizza är dock två helt olika saker som smakar helt olika. Det går inte att jämföra en fulpizza med en finpizza smakmässigt.

Personligen föredrar jag smakmässigt en pizza på Tellus Pizza före en finfräsare på Meno Male, exempelvis.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
I beg to differ. Såvitt avser burgare erbjuder Sibylla, McDonalds, Olearys etc. samma sak som exempelvis Flippin', dock bara mycket sämre. Fulpizza kontra finpizza är dock två helt olika saker som smakar helt olika. Det går inte att jämföra en fulpizza med en finpizza smakmässigt.

Personligen föredrar jag smakmässigt en pizza på Tellus Pizza före en finfräsare på Meno Male, exempelvis.
Tror inte dina smakpreferenser påverkar i sammanhanget. Sorry. :)
 
Topp