Josef B
Bestraffaren
Fyfan, säger jag om Gnarly!Gnarly burger, vad är det för ställe? Bra? Såg att det finns i närheten av där jag bor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fyfan, säger jag om Gnarly!Gnarly burger, vad är det för ställe? Bra? Såg att det finns i närheten av där jag bor.
Måste dit, har inte haft tillfälle.Tycker för övrigt att Frankys är grymt bra. Bättre än Flippin.
Vad hände med Barrels?Under min tid i Sthlm så hade jag följande:
1) BMB
2) Flippin'
3) Franky's
4) Barrels (när de var nyöppnade i gamla stan var de #1, dock inte längre)
5) Phil's burger Kungsholmen (De andra är riktigt kass, speciellt den i sumpan.. är som att få kokt ko-hjärna)
I Västerås:
1) Ribhaus (krossar Sthlmslistan by far, så ni som inte har provat gogogo!)
2) Hamburgeriet (ligger längst bak i en ICA-butik så denna är rätt gömd)
Hört att BmB även ska ha bästa vego. Inte testat personligen.Var gör de bästa veg burgaren? Nån som pallat fördjupa sig i det?
Fallerade totalt. Servicen blev sämre, längre väntetider, sämre stekt burgare och smaklöst. Var där oftare än BmB men nu är det tvärtom.Vad hände med Barrels?
Testat på max och på nygårda. Båda var helt okej. Vegburgarna på max är nog fan bättre än de vanliga.Var gör de bästa veg burgaren? Nån som pallat fördjupa sig i det?
Bmb har dock ägg i brödet (Eller iaf hade) och är bara lakto/ovo.Hört att BmB även ska ha bästa vego. Inte testat personligen.
Tycker de blev sjukt ojämna (kryddning, konsistens) och hade en hög omsättning av personal samt när de öppnade sitt andra ställe så verkade de inte kunna hålla ihop ett bra kök. Money talks förmodligen.Vad hände med Barrels?
Mycket fin! Det blev en Miami heat 320gr, bra stekyta och smak. Cajun friesen var väldigt goda och köpte till en tryffelmayo.
![]()
![]()
Har BMB en ny restaurang i stan?Håller nog ändå Flippin' som fortsatt ensam kung i Stockholm (och Sverige?) men Bun Meat Bun och Franky's på typ delad andraplats. Det går inte riktigt att slå Flippin på helheten med sjukt bra burgare, bra pommes och tipptopp shakes. Riktigt trevligt att BMB öppnat i stan iaf, må vara på världens mest omysiga plats men ändå.
Så ny är den kanske inte men de håller till i Söderhallarna vid Medis också.Har BMB en ny restaurang i stan?
Aha, tänkte att de skulle öppna ytterligare en restaurang, vilken besvikelse! Den i söderhallarna har funnits ett tag iaf!Så ny är den kanske inte men de håller till i Söderhallarna vid Medis också.
Ja det är nog jag som är väldigt sen på pucken, är inte så ofta vid Medis. Skönt iaf när burgaren är i StockholmAha, tänkte att de skulle öppna ytterligare en restaurang, vilken besvikelse! Den i söderhallarna har funnits ett tag iaf!
Öppande väl för ganska exakt två år sedan va?Ja det är nog jag som är väldigt sen på pucken, är inte så ofta vid Medis. Skönt iaf när burgaren är i Stockholm![]()
Langos!Känns som burgar-hypen har börjat dala lite nu?
Vad blir/är nästa prettogrej att hålla på med? Glass?
https://klocksnack.se/threads/stans-bästa-pizza.66101/Känns som burgar-hypen har börjat dala lite nu?
Vad blir/är nästa prettogrej att hålla på med? Glass?
Finpizza/hipsterpizza är bara keff dock, en riktigt bra svensk fulpizza är godare. Tror inte att finpizzan med dyra specialugnar med höga temperaturer, fina råvaror etc. kommer att slå.
1. Så sa/säger ju folk om Sibyllaburgare ocksåFinpizza/hipsterpizza är bara keff dock, en riktigt bra svensk fulpizza är godare. Tror inte att finpizzan med dyra specialugnar med höga temperaturer, fina råvaror etc. kommer att slå.
I beg to differ. Såvitt avser burgare erbjuder Sibylla, McDonalds, Olearys etc. samma sak som exempelvis Flippin', dock bara mycket sämre. Fulpizza kontra finpizza är dock två helt olika saker som smakar helt olika. Det går inte att jämföra en fulpizza med en finpizza smakmässigt.1. Så sa/säger ju folk om Sibyllaburgare också
2. Det har redan slagit i stockholm
En riktigt bra och äkta italiensk pizza går ju f.ö inte att jämföra med kebabpizzan på hörnet.
Tror inte dina smakpreferenser påverkar i sammanhanget. Sorry.I beg to differ. Såvitt avser burgare erbjuder Sibylla, McDonalds, Olearys etc. samma sak som exempelvis Flippin', dock bara mycket sämre. Fulpizza kontra finpizza är dock två helt olika saker som smakar helt olika. Det går inte att jämföra en fulpizza med en finpizza smakmässigt.
Personligen föredrar jag smakmässigt en pizza på Tellus Pizza före en finfräsare på Meno Male, exempelvis.
Du får gärna göra en enkätundersökning om du vill, har pratat med flera stycken som delar min åsikt. Men man kan väl sluta diskutera öht. om man nu inte tycker om att andra har andra åsikter än en självTror inte dina smakpreferenser påverkar i sammanhanget. Sorry.![]()