Veratio
Basic
Tre inrikes du skulle gjort ändå?
Absolut. Malmö - Luleå, föräldrar med krämpor.
Är där 4 ggr per år, sambon följer med 2, så blir 6 inrikes per år. I plus klass också, med SAS MC.
För mig är det perfekt just nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tre inrikes du skulle gjort ändå?
Kikade kort på bilhop och de verkar som att de kanske skulle vara intressant att göra någon gång om man behöver komma upp i 200k taket. För en betalning på 12k så tar de 300:- vilket inte är farligt alls!Det beror ju på vad du menar med en ”rejäl” extra slant.
Kikade kort på bilhop och de verkar som att de kanske skulle vara intressant att göra någon gång om man behöver komma upp i 200k taket. För en betalning på 12k så tar de 300:- vilket inte är farligt alls!
Det låter som att det är rimliga pengar. Jag antar att du kör MC när du siktar på 200k
Du kan förhandla avgift på Mastercard hos Billhop. 1.9 är rimligt istället för 2.5.Ja exakt.
Dock är det inget som är aktuellt just nu utan mest för att se om möjligheten finns när det börjar dra ihop sig. Blir det så att det är grymt det här med poängjagande och funkar bra i vardagen så blir det AmEx längre fram.
Är det någon som har räknat på, och vågar erkänna, hur mycket ”gratis” resorna faktiskt har kostat med kortavgifter, handlat i dyrare butik för att få poäng, hyrt bil som mer eller mindre inte använts, bytt till dyrare elbolag etc. etc.? Utan att skattefuska (tjäna poäng på företagsbetalningar, inte förenligt med KS regler att diskutera det).
Givetvis finns det några som har gjort 100 invites etc men om det bortses från och tänker rent generellt för genomsnittsanvändaren?
Är det någon som har räknat på, och vågar erkänna, hur mycket ”gratis” resorna faktiskt har kostat med kortavgifter, handlat i dyrare butik för att få poäng, hyrt bil som mer eller mindre inte använts, bytt till dyrare elbolag etc. etc.? Utan att skattefuska (tjäna poäng på företagsbetalningar, inte förenligt med KS regler att diskutera det).
Givetvis finns det några som har gjort 100 invites etc men om det bortses från och tänker rent generellt för genomsnittsanvändaren?
För mig är det inga kostnader bortsett från årsavgiften som är 4500. Ligger på runt 40k/mån spend så brukar bli runt 100k/år så jag kan åka en långresa i business. Får ju en extra 2:4:1 men får oftast inte ihop tillräckligt med poäng för att nyttja båda, dock skönt att alltid ha en extra så man kan boka när man vill.Är det någon som har räknat på, och vågar erkänna, hur mycket ”gratis” resorna faktiskt har kostat med kortavgifter, handlat i dyrare butik för att få poäng, hyrt bil som mer eller mindre inte använts, bytt till dyrare elbolag etc. etc.? Utan att skattefuska (tjäna poäng på företagsbetalningar, inte förenligt med KS regler att diskutera det).
Riktigt bra fråga. Min princip är att inte "betala" för att tjäna EB, vilket innebär att jag generellt inte väljer dyrare alternativ bara för att tjäna EB på det. Men spännande frågeställning.Är det någon som har räknat på, och vågar erkänna, hur mycket ”gratis” resorna faktiskt har kostat med kortavgifter, handlat i dyrare butik för att få poäng, hyrt bil som mer eller mindre inte använts, bytt till dyrare elbolag etc. etc.? Utan att skattefuska (tjäna poäng på företagsbetalningar, inte förenligt med KS regler att diskutera det).
Poängen ska förmånsbeskattas.Är det verkligen oförenligt att diskutera företagsbetalningar om de sker i form av utlägg? Har bekanta som saknar företagskort och således tvingas lägga ut tusentals kronor varje vecka för hotell och tåg/flyg osv. Eller skall EB-poängen förmånsbeskattas menar du?
Poängen ska förmånsbeskattas.
Gissar att du söker hos SAS enbart? Du måste använda star alliance-sökningenMycket möjligt att jag missat någon tydlig info men jag finns det någon tydlig anledning till att jag inte kan boka poängresa till Thailand som destination men USA och andra långresor?
Mycket möjligt att jag missat någon tydlig info men jag finns det någon tydlig anledning till att jag inte kan boka poängresa till Thailand som destination men USA och andra långresor?
Svarar mig själv om någon annan stöter på samma problem - ska man boka till locations SAS inte flyger själva så måste man specifikt välja att boka med star alliance
Och då blir det också rätt mycket dyrareSvarar mig själv om någon annan stöter på samma problem - ska man boka till locations SAS inte flyger själva så måste man specifikt välja att boka med star alliance
Ca 65% + skatter. Men det kan det vara värtOch då blir det också rätt mycket dyrare![]()
Bolaget blev SAS och Air Canada både rutterna.
Ursprungligen:
SAS-LDN: Airbus320neo
LDN-YYZ: Boeing dreamliner
Toronto - Cancun - Boeing dreamliner
Nu blev det:
SAS-AMS: Airbus 320neo
AMS-YYZ: Boeing 767-300ER
Toronto-Cancun: 767-300ER
Såg en film från Air Canadas business för 767-300ER - den såg helt ok ut.
Till saken hör att min flygrädsla blivit värre och värre genom åren och fick för mig att 763 var en "farligare" kärra. (Äldre). Men jag kanske bara får släppa det.
Jag och min sambo tänkte också boka en resa till Cancun alternativt Mexico City januari/februari 2021. Var bokade du din resa genom?
Har hittat att man kan boka 2-4-1 genom SAS egna hemsida (https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/) och har även hittat denna sidan https://flights.staralliance.com/en/ men vet inte om man kan boka med EB poäng.
Jag och min sambo tänkte också boka en resa till Cancun alternativt Mexico City januari/februari 2021. Var bokade du din resa genom?
Har hittat att man kan boka 2-4-1 genom SAS egna hemsida (https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/) och har även hittat denna sidan https://flights.staralliance.com/en/ men vet inte om man kan boka med EB poäng.
Kör på. Du kan ju alltid boka om eller av. Om det släpps andra biljetter senare.Tittar lite på en resa i Aug, Havanna, två pers.
30k för ekonomi med bagage på flygresor.se eller 165k EB Business på Turkish vid användande av 2-4-1. Vouchern riskerar att brinna inne annars, men räknar med att dra ihop till en i år också. Poängen har rätt lång hållbarhet än.
Några tankar?
Tittar lite på en resa i Aug, Havanna, två pers.
30k för ekonomi med bagage på flygresor.se eller 165k EB Business på Turkish vid användande av 2-4-1. Vouchern riskerar att brinna inne annars, men räknar med att dra ihop till en i år också. Poängen har rätt lång hållbarhet än.
Några tankar?
Såg även att det fanns Air China, men Turkish lär vara att föredra.Kör på. Du kan ju alltid boka om eller av. Om det släpps andra biljetter senare.
Business före ekonomi alla dagar i veckan.
Såg även att det fanns Air China, men Turkish lär vara att föredra.
Verkar även vara deras nya 787 med nya kabinen. Kör på!
Sweet! Kollade faktiskt inte ens vilket plan, iom att datumena inte är helt givna än. Tack!
Ja, Air China är kanske inte så coronasmart, och det är väl längsta möjliga rutten till Kuba![]()
Det är väl inte en giltig routing enligt Tallinn? Var väl ett par år sedan de godkände galna routings som t.ex. Havanna via Kina..Sweet! Kollade faktiskt inte ens vilket plan, iom att datumena inte är helt givna än. Tack!
Ja, Air China är kanske inte så coronasmart, och det är väl längsta möjliga rutten till Kuba![]()
Det är väl inte en giltig routing enligt Tallinn? Var väl ett par år sedan de godkände galna routings som t.ex. Havanna via Kina..