Tyckte Yamarin 76’an var kanon. Vi insåg dock ganska snabbt att vi ville vara ute längre perioder och då blir den för liten. Men för några dagar/nån vecka funkar den jättebra. Tycker de fått till en bra balans med utrymmen. Det finns ju förutom v-kojen en stick koj utan att ta plats från cokpit. Allt är väldigt välbyggt på Yamarin generellt. Kapellgaraget på nåde 64’an och 76’an är helt suveränt. På 76’an fäller ensam person lätt undan kapellet så det göms helt i kapellgaraget och är ur vägen. Full ståhöjd under kapellet när det är uppfällt. Om det ör den typen av båt och storlek du funderar på så kan jag varmt rekommendera den. Vi hade 250hk motorn på, hade såklart gårt bättre med 300 men kände egentligen aldrig att vi saknade effekt. Toppade ca 43 knop. Tycker den tar sjön bra och går att köra även i hårt väder. Ganska tung i förhållande till storleken vilket gör gott i hårdare sjö. Dock så tycker jag det är svårt med sikten med kapellet uppe och körde den alltid nercabbat vilket kan bli ganska blött vid hårt väderHT är bra. Jag gillar också större WA, men man måste ju upp på 30 fot för att få med utrymmen som en 23 - 24 DC har.
Hur var Yamarin 76 an? Den är lite av en drömbåt för mig. Kan tänka mig att den kan bli lite väderkänslig och att det är skönt med tak?