• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Nu har jag ingen koll på hur hårt du skrapat men det är ju inte direkt någon skillnad på båtens lackade skrov eller en bils lackade kaross. Absolut, en båt har generellt mycket mer lack eller så är det gellcoat. Men har du repor efter allt skrapande måste du nog tänka på HUR grova dessa är. Går det bort med bara polering tror du? Eller kommer du behöva våtslipa?

Oavsett vad tror jag inte du kommer klara dig med bara en vända med polermaskin oavsett medel/trissa. Kombon ulltrissa och ett grovt polermedel följt av finare trissa/medel bör funka förutsatt det inte ser ut som en bil någon kört en stålkratta över..

Menar inget illa med min liknelse så ber om ursäkt i förväg.
Ingen fara alls. Rent ”rep-tekniskt” så tror jag att det blir ett godkänt resultat. med ett halvgrovt polermedel. Kanske lite grövre än jag använt om jag bara skulle polera friborden.

Tänkte mest på tips om medel. Men alla tips är såklart välkomna.

Tillbaka
Topp