Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow! Trevlig finish!Dali Menuet SE
Köpte den här idag
https://www.hifiklubben.se/streamin...msvJ19anUFqVhafIqTq8fPFVBTg5iHdcaArgbEALw_wcB
Mitt försteg stödjer bara blåtanduppspelning och har vissa begränsningar så tänker att den här blir men musikspelare. Positivt än, kör Dac:en via försteget än men testar nog även Denonens inbyggda dac.
Kul, hoppas på lite bilder!Kul! Jag letar själv streamer men har kommit fram till att jag kan lika väl bygga min egen baserad på en RaspberryPI som jag hade liggandes.
Så jag ska köpa en Allo - DigiOne till Raspberryn och köra på Volumio OS:
https://volumio.org/product/allo-di...om=europe&attribute_pa_standoffs_included=yes
https://volumio.org/volumio-overview/
Ska bli kul att testa. Har läst mycket gott om detta och priset då? 1300:- ungefär.
Någon som har testat och har några tips?
Inte så mycket att fota men jag kan damma av kameran när jag sätter ihop allt.Kul, hoppas på lite bilder!
Vet inget om den men har alltid fått för mig att 65" OLED ska börja kosta 20k så priset är det nog inget fel på iafÄr det köpläge månne?!
Missade att köpa LG´s C9 på Black Friday, nå såg jag att HemBio Butiken sålde ut Panasonic TX-65FZ800E för 17990:- , och jag har alltid varit en sucker för Panasonic, då den lirar bra med Yamaha som jag använder som receiver.
https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/65-tum/276770-panasonic-tx-65fz800e/
Någon som har eller har erfaren het av denna modell?!
Vet inget om den men har alltid fått för mig att 65" OLED ska börja kosta 20k så priset är det nog inget fel på iaf
Håller med dig om att bilden är viktigast, så är det även för mig. Använder iprincip min TV som dataskärm då jag kör allting via en PC till TV'n.Har läst lite om den på nätet nu, den får väldigt bra omdömen från många, den är jämförbar med LG C9. Dock så är LGn något tunnare och har fler appar inbyggda, men jag kör ändå med apple tv så det är inget man skulle störa sig på, även fjärren ska vara bättre på LGn. Fast det är ju ändå bilden som är viktigast, och det ska tydligen panasonicen ha. Är riktigt jäfla sugen, ända som stör mig, är att det är inget fel på någon av dom andra tv apparaterna.
Jag tog rådet att försöka njuta lite och inte förbättra allt hela tiden. Plus att fokus hamnade på mer hemrenovering. Har nu nytt golv i hela huset och ytterligare 50kvm altan@Nissenutz Hur går det för dig med allt välljud? Tycker du har varit tyst på sistone?
Haha, bra där! Man ska njuta när man kan. Du får köpa en matta som du rullar ut när du lyssnar, för visst var det du som hade katter och inga mattor i huset?Jag tog rådet att försöka njuta lite och inte förbättra allt hela tiden. Plus att fokus hamnade på mer hemrenovering. Har nu nytt golv i hela huset och ytterligare 50kvm altan
Akustiken hemma är fortfarande katastrof men i övrigt tycker jag om ljudet och de grejer jag har.
Jag högg en C9 på BF och är toknöjd.Är det köpläge månne?!
Missade att köpa LG´s C9 på Black Friday, nå såg jag att HemBio Butiken sålde ut Panasonic TX-65FZ800E för 17990:- , och jag har alltid varit en sucker för Panasonic, då den lirar bra med Yamaha som jag använder som receiver.
https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/65-tum/276770-panasonic-tx-65fz800e/
Någon som har eller har erfaren het av denna modell?!
Stämmer bra.. TyvärrHaha, bra där! Man ska njuta när man kan. Du får köpa en matta som du rullar ut när du lyssnar, för visst var det du som hade katter och inga mattor i huset?
Jag högg en C9 på BF och är toknöjd.
Tror att valfri oled i det lite högre segmentet är rätt lika. Är väl mest operativsystem och appar som skiljer sig?
Jodå. Men de använder LGs paneler precis som alla andra@MrJL
Va, gör inte Samsung oxo OLED?
Samsung har inga OLED TV, inte att blanda ihop med deras QLED som är en LCD i ny tappning.Jodå. Men de använder LGs paneler precis som alla andra
My bad. Hade glömt att de inte kör med OLED.Samsung har inga OLED TV, inte att blanda ihop med deras QLED som är en LCD i ny tappning.
Inte så svårt när en billigare OLED sopar banan med den.My bad. Hade glömt att de inte kör med OLED.
Vet att qled är en led med quantum dot och alla märken har sina olika sätt att förbättra bild. Lg led har nanocell, Sony triluminos osv.
Rätt svårt att hacka på Samsungs Q9 serie dock. Jäkligt vassa och bra dämpning av speglingar i skärmen. Kostar dock ännu mer än OLED
I kontrast ja, men jag kikade förut på Q95 vs valfri OLED.Inte så svårt när en billigare OLED sopar banan med den.
Ja, ljusstyrka är ju bättre på LCD. Men film ska ju helst avnjutas i mörker.I kontrast ja, men jag kikade förut på Q95 vs valfri OLED.
Svärtan går inte att slå på OLED, men ljusstyrkan och just hur speglingar i Samsungs q95 bara försvann trots ett ljust rum gjorde att jag hade svårt att säga vilken jag hade föredragit om de kostade samma peng.
Nu har de redan svarat ovan men Samsung gör LCD och QLED som är i princip samma sak.@MrJL
Va, gör inte Samsung oxo OLED?
Närmsta man kommer OLED med lcd är men belysning som kallas FALD (full array local dimmig) min Sony har det men tyvärr inte så många zoner.Nu har de redan svarat ovan men Samsung gör LCD och QLED som är i princip samma sak.
Olika tekniker som bägge ser bra ut på demomaterial i butik, men enligt mig så är OLED överlägset då färger "poppar" mer när det svarta är svart. På LCD/QLED är det svarta grått pga att panelen inte släcks ner i de mörka partierna (som det gör på OLED).
Om du vill nyttja receiver för 8k måste den har 8k passthrough vilket inte riktigt verkar finnas ännu tills allt uppdateras till hmdi2.1. Sen ska källan vara 8k.Jag är ruggigt nära att klicka hem denna pansonic TX-65FZ800E från Hemmabiobutiken nu. Men så började jag tänka! Dom har ju börjat lansera 8K på tv-apparater, så med andra ord så borde dom väl lansera en hembioreceiver med det samma snart. Köper jag TVn så kommer jag på sikt att få byta ut min gamla trätjänare Yamaha RX-A2010 till en receiver annan som har 4K stöd. Frågan är väl vad nya PS5 kommer ha på sin nya spelkonsol när dom släpper den nov-dec.