• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

MaziK

Rolex
2-Faktor
Vad kör du för förstärkare? Själv har jag en heos avr https://www.hifiklubben.se/heos-by-denon-avr-hemmabioreceiver/heosavrsi/.

Jag går bara och väntar på att den ska gå sönder... Ibland så försvinner ljudet i fem sekunder, ljudet kommer tillbaka, ljudet försvinner i fem sekunder.. och så håller den på så. Oftast hjälper en hårdomstart.

Till detta kör jag två Dali, trådade, och två satelliter i bak, trådlösa.
HEOS avr och Denon X2400H
Avr:ns nätaggregat dog, den var inne för garantiärende. Har märkt att ljudet blir lägre till och från oklart om det är tv:n eller avr....
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
HEOS avr och Denon X2400H
Avr:ns nätaggregat dog, den var inne för garantiärende. Har märkt att ljudet blir lägre till och från oklart om det är tv:n eller avr....
Samma här! Jag tycker att konceptet är bra, men känslan är att det är lite småbuggigt, och jag är lite skeptisk till kvalitén. Den yttre finishen är ju dock grym!

Ersätter x2400h heos avr? Hanterar den även trådlösa högtalare?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Samma här! Jag tycker att konceptet är bra, men känslan är att det är lite småbuggigt, och jag är lite skeptisk till kvalitén. Den yttre finishen är ju dock grym!

Ersätter x2400h heos avr? Hanterar den även trådlösa högtalare?
X2400h är en som en vanlig avr-receiver fast med inbyggt stöd för HEOS(finns numer många modeller ifrån Denon som har det). Stöd som i att strömma musik till den via HEOS med gruppering etc. Men den stödjer tyvärr inte trådlös koppling till högtalare så vitt jag vet.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Oh! Hur gillar du den? Jag är inne på att köpa en DigiOne för att ha dedikerad Spotify Connect. Har en hallonpaj liggandes och det kan ju vara kul om den kommer till användning.
Sent svar, sorry.
Den funkar klockrent tillsammans med Roon och Tidal Masters. Väldigt bra ljud för väldigt lite pengar så jag är väldigt nöjd.
 

WiktorK

Omega
Vad har folk för tips på trådlösa hörlurar / in ear.

Jag har kört ett par Sennheiser True Momentum som jag varit mycket nöjd med, tyvärr har jag lyckats sumpa ena hörluren och börjar bli trött på att köra mono.

Är inte sugen på att lägga 3 tkr på ett par nya utan söker något för typ 2 tkr.

Vad har folk för tips? Funderar på Sennheiser cx 400 bt, sen Ser Huawei Freebuds Pro också spännande ut. Finns det några andra jag bör kolla på?

Jag svarar mig själv på denna fråga...

Efter att ha läst på så har jag beställt ett par CX400. Hörlurarna har fått bra kritik både i nationell och internationell press. Nackdelarna spontant som jag funderar på är design och avsaknad av brusreducering. Men då mina första generationens True Momentum saknade brusreducering så är det inget jag är van vid sen tidigare.

För 1.690 kr hos Netonnet så är det värt en chansning.

Bra text om CX400:

 

cycleMagnus

Panerai
Testar lite...
DSC_0234.JPG
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tips på bra over ear lurar som kan muta fruns konstanta jobbsamtal? :)
Edit: trådlöst är ett krav
Just tal är svårt även för de bästa NC hörlurarna på marknaden. Men jag är mycket nöjd med mina Sony WH1000XM3, använder i oftast i öppet kontorslandskap. Finns den nya wh1000xm4 nu men tycker 4k var lite saftigt. Inte lyssnat på de nya men "gamla" 3an lär gå att hitta på någon black friday deal kanske?

Jag köpte mina för 2500kr för 1år sedan.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
@MaziK

Fortsätter i den här tråden då det blir för OT i Black friday tråden.

Slog till på ett var Bose 700 idag. Upplever att det är bättre ljud mot iphone än min laptop. Kan det ligga något i det eller är det bara i min skalle :p
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
@MaziK

Fortsätter i den här tråden då det blir för OT i Black friday tråden.

Slog till på ett var Bose 700 idag. Upplever att det är bättre ljud mot iphone än min laptop. Kan det ligga något i det eller är det bara i min skalle :p
Har du samma inställningar exv om det är Spotify du kör?

När är din laptop ifrån? Stöd för Apt-x? Med det sagt så har ingen Apple product stöd för Apt-x så vitt jag vet.

Jag hör inte någon skillnad mellan den stationära datorn, laptop eller telefon
 
Senast ändrad:

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Har du samma inställningar exv om det är Spotify du kör?

När är din laptop ifrån? Stöd för Apt-x? Med det sagt så har ingen Apple product stöd för Apt-x så vitt jag vet.

Jag hör inte någon skillnad mellan den stationära datorn, laptop eller telefon
Jag har en hyfsat ny Zenbook. Något år gammal. Hittar inget om Apt-x i specen:


Ska kolla in Spotify inställningarna, aldrig ändrat nåt där :)
 

Tobyponken

Cartier
Är på gång att inreda bort min mediabänk under tvn. Det enda den behövs för är min 5.1 förstärkare plus att centerhögtalaren vilar på den. Vill få bort bänken och har inte längre intresset för filmljud.
Tänkte ersätta min högtalarsetup med ett par aktiva Audio pro T20. TVns ljud digitalt direkt till T20. Har chromecast i tvn så använder mestadels spotify via tvn. Kanske inte den optimala hifilösningen men borde väl ändå funka hyfsat?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Är på gång att inreda bort min mediabänk under tvn. Det enda den behövs för är min 5.1 förstärkare plus att centerhögtalaren vilar på den. Vill få bort bänken och har inte längre intresset för filmljud.
Tänkte ersätta min högtalarsetup med ett par aktiva Audio pro T20. TVns ljud digitalt direkt till T20. Har chromecast i tvn så använder mestadels spotify via tvn. Kanske inte den optimala hifilösningen men borde väl ändå funka hyfsat?

Ja, det kan vara jobbigt med dessa 5.1 grejer.
Däremot så råkade jag köpa en Sonos Beam, Sub och ett par One SL.
Smidigt!

Sedan kör jag med ett parallellt system till musik som är näst intill lika smidigt, fast med riktigt bra ljud.

Smidighet gillar jag
 

Tobyponken

Cartier
Ja, det kan vara jobbigt med dessa 5.1 grejer.
Däremot så råkade jag köpa en Sonos Beam, Sub och ett par One SL.
Smidigt!

Sedan kör jag med ett parallellt system till musik som är näst intill lika smidigt, fast med riktigt bra ljud.

Smidighet gillar jag
Tanken är att ha ett system för musik och filmtittande. Vill slippa en förstärkare så aktiva högtalare är ett måste.
 

mps

Cartier
Är på jakt efter en förstärkare som skall användas till en vinylspelare.
Driva ett par bokhylle B&W högtalare och ha hörlursuttag.
Ha lite motstånd i volymratten.
Inte vara byggd av plast, masonit eller kinesium.
Helst ett mindre format.
Bluetooth är ett plus.
Nytt som begagnat, kring 3-5000:-
Vad ska man skaffa?
 
Är på jakt efter en förstärkare som skall användas till en vinylspelare.
Driva ett par bokhylle B&W högtalare och ha hörlursuttag.
Ha lite motstånd i volymratten.
Inte vara byggd av plast, masonit eller kinesium.
Helst ett mindre format.
Bluetooth är ett plus.
Nytt som begagnat, kring 3-5000:-
Vad ska man skaffa?
Har en NAD C275BEE till mina B&W golvare. Riktigt bra grejer, går att hitta begagnat för 5k.
 

par

Patek
2-Faktor
Är på jakt efter en förstärkare som skall användas till en vinylspelare.
Driva ett par bokhylle B&W högtalare och ha hörlursuttag.
Ha lite motstånd i volymratten.
Inte vara byggd av plast, masonit eller kinesium.
Helst ett mindre format.
Bluetooth är ett plus.
Nytt som begagnat, kring 3-5000:-
Vad ska man skaffa?

Den här är prisvärd, välbyggd, smidig och med lite moderna funktioner. Har gått att köpa neråt 5500kr så håll utkik under BF
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Är på jakt efter en förstärkare som skall användas till en vinylspelare.
Driva ett par bokhylle B&W högtalare och ha hörlursuttag.
Ha lite motstånd i volymratten.
Inte vara byggd av plast, masonit eller kinesium.
Helst ett mindre format.
Bluetooth är ett plus.
Nytt som begagnat, kring 3-5000:-
Vad ska man skaffa?
Rega Brio
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Är på gång att inreda bort min mediabänk under tvn. Det enda den behövs för är min 5.1 förstärkare plus att centerhögtalaren vilar på den. Vill få bort bänken och har inte längre intresset för filmljud.
Tänkte ersätta min högtalarsetup med ett par aktiva Audio pro T20. TVns ljud digitalt direkt till T20. Har chromecast i tvn så använder mestadels spotify via tvn. Kanske inte den optimala hifilösningen men borde väl ändå funka hyfsat?
Såg dina senare inlägg att du beställt redan. Men jag tror själv du vet svaret.

Frågan är bara hur mycket ljud man är villig att offra för att slippa högtalare och utrustning överallt. Det kan bara du själv bedöma :)

Jag som pånyttfrälst efter uppdatering av TV, receiver, frontar och center tog över inredningen i vardagsrummet hemma. Sambon fick inte mkt att säga till om.

Gnälldes lite i början men nu uppskattar även hon ljudet.
 

Tobyponken

Cartier
Såg dina senare inlägg att du beställt redan. Men jag tror själv du vet svaret.

Frågan är bara hur mycket ljud man är villig att offra för att slippa högtalare och utrustning överallt. Det kan bara du själv bedöma :)

Jag som pånyttfrälst efter uppdatering av TV, receiver, frontar och center tog över inredningen i vardagsrummet hemma. Sambon fick inte mkt att säga till om.

Gnälldes lite i början men nu uppskattar även hon ljudet.
Jag har ett sat/sub system idag. Kostade runt 15k för 10-15 år sedan. Innan dess hade jag ett större 7.1 med riktiga frontar. Saknar det ljudet främst när man lyssnar på musik. Nu har jag ingen lust att gödsla med högtalare i hela vardagsrummet. Vill ha det lite minimalistiskt och enkelt utan att behöva det lite tråkiga ljudet från satelliter.
Edit. Nu får jag vita slanka aktiva högtalare för 3k. Förstår att det inte är hifi på riktigt men hoppas få lite musikglädje iaf.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har ett sat/sub system idag. Kostade runt 15k för 10-15 år sedan. Innan dess hade jag ett större 7.1 med riktiga frontar. Saknar det ljudet främst när man lyssnar på musik. Nu har jag ingen lust att gödsla med högtalare i hela vardagsrummet. Vill ha det lite minimalistiskt och enkelt utan att behöva det lite tråkiga ljudet från satelliter.
Förstod jag dig rätt nu att du redan har sub och bakhögtalare och ska komplettera med dessa AudioPro fram?

Då kan ju filmtittande bli rätt ok iaf.

Har inget alls emot AudioPro, gillar dom och hade själv deras black diamond V2 komplett i 5.1 innan jag uppdaterade.

Kör fortfarande en AudioPro acebass 1.35 sub och deras små image 11 som bakhögtalare. Dock behöver Subben uppgraderas, den hänger inte med övriga systemet längre.
 
Topp