• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

Förstod jag dig rätt nu att du redan har sub och bakhögtalare och ska komplettera med dessa AudioPro fram?

Då kan ju filmtittande bli rätt ok iaf.

Har inget alls emot AudioPro, gillar dom och hade själv deras black diamond V2 komplett i 5.1 innan jag uppdaterade.

Kör fortfarande en AudioPro acebass 1.35 sub och deras små image 11 som bakhögtalare. Dock behöver Subben uppgraderas, den hänger inte med övriga systemet längre.
Satelliterna och recievern ryker. Subben kanske får vara kvar.

Tjena experter i tråden :)

Här kommer en nybörjarfråga i ämnet.. jag tänkte köpa nytt system till en brf tvåa och syfte är att kunna lyssna på musik i vardagsrum/kök, badrum och ev sovrum. Har sneglat på sonos men ingen aning om vad som är lämpligt att köpa? Iom att de är lägenhet så kan man ju inte dra på högsta volym utan mitt önskemål är att man ska kunna få ”bra” ljud. Inser att frågan är lite som ”hur långt är ett snöre” men tror ni 4 st sonos One är en bra uppsättning? Eller kanske tre st sonos one och en Sonos five? Blir en sub lite overkill för en mindre lägenhet?
Verkar ju finnas endel deals på black friday så ska försöka hitta någon bra!
tacksam för all input och misstänker att någon kanske har en sonos setup redan som kan dela med s

Är på jakt efter en förstärkare som skall användas till en vinylspelare.
Driva ett par bokhylle B&W högtalare och ha hörlursuttag.
Ha lite motstånd i volymratten.
Inte vara byggd av plast, masonit eller kinesium.
Helst ett mindre format.
Bluetooth är ett plus.
Nytt som begagnat, kring 3-5000:-
Vad ska man skaffa?
Blev något helt annat än det jag tänkt på och det som rekommenderades här.
Var inom en lokal butik med vintagemöbler mm.
Hittade en Japantillverkad Harman Kardon från tidigt 90tal.
Tung pjäs,varmt ljud, massa rattar och dessutom motoriserad volymratt.
Trevlig.

Tjena experter i tråden :)

Här kommer en nybörjarfråga i ämnet.. jag tänkte köpa nytt system till en brf tvåa och syfte är att kunna lyssna på musik i vardagsrum/kök, badrum och ev sovrum. Har sneglat på sonos men ingen aning om vad som är lämpligt att köpa? Iom att de är lägenhet så kan man ju inte dra på högsta volym utan mitt önskemål är att man ska kunna få ”bra” ljud. Inser att frågan är lite som ”hur långt är ett snöre” men tror ni 4 st sonos One är en bra uppsättning? Eller kanske tre st sonos one och en Sonos five? Blir en sub lite overkill för en mindre lägenhet?
Verkar ju finnas endel deals på black friday så ska försöka hitta någon bra!
tacksam för all input och misstänker att någon kanske har en sonos setup redan som kan dela med s
Frågar du mig så tycker jag att det är hopplöst dåligt att köra med ljud i olika rum samtidigt, så det behövs inte något system som kan spela överallt samtidigt.
Sitta i vardagsrummet och höra en svag och kraftig fördröjning, från en högtalare i köket eller ett ekande badrumsljud, är inte direkt frestande.

Så för enkelhetens skull så skulle jag köra med en vettig stereo (med streaming möjligheter) till vardagsrummet.
En enklare BT mojäng för badrum, sovrum eller kök som skapar lite loungemässigt ljud.

Själv har jag någon liten Bose som går på batterier i köket.
I vardagsrummet har jag nyss skaffat Sonos-system.
Ska jag verkligen lyssna på musik "på riktigt" så kör jag med Naim UnitiQute 2 och mina Neat Iota. Det är en enorm skillnad på Naim+Neat jämförelsevis med Sonos.

Neat Iota finns för strax under 10k och UnitiQute finns inte på marknaden längre utan då blir det UnitiQute Atom...som dock kostar typ 30k.
Lite dyrt om man inte hittar begagnat, kan man tycka.

Så....
Kör gärna med två system. Att högtalaren i badrummet ska vara implementerat med högtalarna i övriga bostaden finner jag bortkastat.

Tjenare alles! Har fixat ny telefon utan vanligt hörlursjack.... så frågan är: kan någon tipsa om bra bluetoothhörlurar som är in-ear men öppna, dvs inte i hörselgången? Inte airpods då jag reppar android! ;) :p

Har kikat på one plus buds, huawei (men skeptiskt på att ha kinesiska staten i öronen), och air 1 plus från happy plugs. Vad tror ni? Är ganska kinkig med musik, men har mina on-ear när jag är i lyssnar-mode. Detta är mer till vardags, men vill helst även då ha kvalité!

Hej hififnördar ! :) Tänkte kolla om någon sitter på en vettig stereoförstärkare som de kan tänkas att sälja ? :) Tänker typ Hegel H80(90) ?

edit: Annars tar jag mer än gärna emot tips på både produkter och var det kan tänkas finnas ;)

Hej hififnördar ! :) Tänkte kolla om någon sitter på en vettig stereoförstärkare som de kan tänkas att sälja ? :) Tänker typ Hegel H80(90) ?

edit: Annars tar jag mer än gärna emot tips på både produkter och var det kan tänkas finnas ;)
Hej

Beror på definitionen av "vettig"
Har en HK 990 jag inte hunnit sälja. Kanske inte samma finlir som Hegel, men kraft i överflöd vilket får dom trögaste högtalarna att samarbeta.
1606665216134.png

Infogar lite data också:

Kraftfull integrerad förstärkare.
Förstärkaren har inbyggd DAC och inbyggt RIAA-steg för både MM och MC-pickuper.
Har både RCA och XLR ingångar.
Digitala ingångar är 2 optiska och 2 coaxiala.
Har även dubbla högtalarutgångar.
Uteffekt: 2 x 150 Watt i 8 Ohm (RMS)
2 x 300 Watt i 4 Ohm (RMS)
Mått (BxHxD): 440 x 165 x 435 mm
Vikt: 19,6 kg
Nypris: 15.000 kronor

Hej

Beror på definitionen av "vettig"
Har en HK 990 jag inte hunnit sälja. Kanske inte samma finlir som Hegel, men kraft i överflöd vilket får dom trögaste högtalarna att samarbeta.
1606665216134.png
Tack för erbjudandet men inte riktigt vad jag letar efter. Lär dock vara bra skjuts i den. :)

edit: hur varmt går den? Har haft en liknande HK för bra många år sedan och den blev otroligt varm, även på låg volym och välventilerat placerad.

Tack för erbjudandet men inte riktigt vad jag letar efter. Lär dock vara bra skjuts i den. :)

edit: hur varmt går den? Har haft en liknande HK för bra många år sedan och den blev otroligt varm, även på låg volym och välventilerat placerad.
Eller så köper du en Naim UnitiQute 2 av mig.
Även om siffrorna ser lite klena ut så lär det funka ypperligt.
Vad har du för högtalare?

Ja, du kan stänga av ett element eller två hemma. Det är ju ett klass A steg så det blir varmt oavsett volym. Den kontrollerade alla svåra högtalarlaster man utmanade den med då det finns kraft i överflöd.

Välkommen att hämta för den hifi nörd som vill ha :)

Måste säga att jag är imponerad av dessa Prologue 70 burkar.
Väldigt klart ljud, något basfattiga men runt på 90kvm är väl inte i deras fördel. Gör sig snuskigt bra till blues.

Förstår inte varför folk köper små konstiga högtalare för 3 gånger pengarna när sådana här burkar för 800kr spelar skjortan av dom.
20201206_144527.jpg

(Ja jag ska sätta up sladden, håller på med det just nu :D)

Måste säga att jag är imponerad av dessa Prologue 70 burkar.
Väldigt klart ljud, något basfattiga men runt på 90kvm är väl inte i deras fördel. Gör sig snuskigt bra till blues.

Förstår inte varför folk köper små konstiga högtalare för 3 gånger pengarna när sådana här burkar för 800kr spelar skjortan av dom.
20201206_144527.jpg

(Ja jag ska sätta up sladden, håller på med det just nu :D)
Det finns ju klockor från Swatch som visar tiden också... 😉

Du menar fet kabelstrumpa?
Mja, det gör det ju också snyggare iofs. Men de flesta stativ har väl möjligheten att dra kabel i röret ner mot foten så att säga? Jag hade gjort så om möjligheten fanns iaf
Nja får nog se ut så tills golvarna ställs in igen om 2-3år.
Kliar i min OCD när det ser ut sådär. Men de viktigaste är ju faktiskt att de låter bra :)

Tillbaka
Topp