Jag har haft klass A två gånger innan, dels i försteg och även i slutsteg, avslappnat och 'skirt' ljud, och ingen lyssningströtthet. Om det går hitta med klass A/AB eller D så helt ok, det måste inte vara klass A, är bara ute efter kvalitet. Slutstegen/monoblocken jag haft har dock varit överdimensionerade, så gott om kraft fanns det också. Det märktes framförallt i basen, mina gamla stativare lät nästan som golvare.
Sen tror jag allmänt att en gammal biostärkare har mest 'lullull' och vill hellre gå mot ren stereo, använder ju bara två kanaler ändå. Inbyggd DAC och väldigt bra omfång på ljudnivå/volymkontroll är dock väldigt smidigt. Fjärrkontroll nästan ett krav. Nuvarande högtalare Ino piPs, suktar efter pi60s. Nya rummet är nog ca 5x5 meter, är mitt i flytten. Källa är nästan 95% av tiden Spotify ifrån dator, toslink in i tvn och vidare toslink in i biostärkaren, alla ljudeffekter avslagna, ren stereo. Därav funderar jag på separat DAC med bra usb alt toslink. CD har jag men blir alltför sällan jag använder den.
Stereon kör jag både till musik men även film och de få gånger jag tittar på tv (streamat).
Musik allt från trance, metall, klassiskt, som om det nu skulle påverka. Bra ljud är viktigast, med lite kraft i steget