• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

Ser minst sagt stabil ut!
Jo, ekskivor och 20mm gängstång blir lite vikt, men smart som jag tror jag är så är den på små hjul undertill. Så mycket meck med kablar annars.
Egentligen behövs bara en hylla, till förstärkaren, men projektet måste avslutas.
Största behållningen är ändå att jag gjort den, mycket roligare än att köpa färdigt.
Plus om man går på att dyrast är bäst, och tänker ett par kronor per nerlagd timme, då blir den världsbäst!

Jo, ekskivor och 20mm gängstång blir lite vikt, men smart som jag tror jag är så är den på små hjul undertill. Så mycket meck med kablar annars.
Egentligen behövs bara en hylla, till förstärkaren, men projektet måste avslutas.
Största behållningen är ändå att jag gjort den, mycket roligare än att köpa färdigt.
Plus om man går på att dyrast är bäst, och tänker ett par kronor per nerlagd timme, då blir den världsbäst!
Finns ju många teorier kring just rack, hjul nedtill är det nog många Farbror Barbro som skulle dissa... (ofta är det ju spikes och svindyra chips på golvet som gäller)

MEN varje gång jag ska flytta mitt åbäke så önskar jag inget annat än just hjul!

1619876178992.jpeg

Senast ändrad:
Tips på bra streamer (med inbyggd dac) för 4-5000?

Jag kan verkligen rekommendera att bygga ihop en egen med Raspberry pi + antingen en DAC på den eller så sätter du på tex ett digitalkort och kör en usb-dac (finns massa alternativ) tex en Dragonfly eller liknande.
Max 3000:- och då kan du lägga 1000:- på ett år för Roon eller 300 för ett år med Volumio så har du en grym streamer med DAC. Köper du en Dragonfly så får du flera användningsområden.

Här finns massa olika varianter: https://www.rasppishop.de/HiFiBerry-DAC-Pro-Audio-fuer-Raspberry-Pi

Imponerande syn!! Men för en oinvigd.... Vad ÄR det för prylar!!! Jag behöver en numrerad lista med beskrivning samt en numrerad bild för att fatta tror jag!!..:-D
Ja, det är nästan så att man skulle behöva en lista. Hela deras filosofi bygger (kraftigt förenklat) på att eliminera mekaniska och elektroniska störningar genom att isolera alla delar i separata boxar.

De har de senaste åren dock även gått all in på ”single box solutions” med sin Uniti-serie.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp