joF
Silver
Aldrig testat men Bluesound node 2i ska ju vara bra. Går in i din budget, speciellt om du letar begagnat på exempelvis hifitorget.Tips på bra streamer (med inbyggd dac) för 4-5000?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig testat men Bluesound node 2i ska ju vara bra. Går in i din budget, speciellt om du letar begagnat på exempelvis hifitorget.Tips på bra streamer (med inbyggd dac) för 4-5000?
Ser minst sagt stabil ut!
Jo, ekskivor och 20mm gängstång blir lite vikt, men smart som jag tror jag är så är den på små hjul undertill. Så mycket meck med kablar annars.Ser minst sagt stabil ut!
Finns ju många teorier kring just rack, hjul nedtill är det nog många Farbror Barbro som skulle dissa... (ofta är det ju spikes och svindyra chips på golvet som gäller)Jo, ekskivor och 20mm gängstång blir lite vikt, men smart som jag tror jag är så är den på små hjul undertill. Så mycket meck med kablar annars.
Egentligen behövs bara en hylla, till förstärkaren, men projektet måste avslutas.
Största behållningen är ändå att jag gjort den, mycket roligare än att köpa färdigt.
Plus om man går på att dyrast är bäst, och tänker ett par kronor per nerlagd timme, då blir den världsbäst!
Stabila gummidäck borde vara till en fördel.Finns ju många teorier kring just rack, hjul nedtill är det nog många Farbror Barbro som skulle dissa... (ofta är det ju spikes och svindyra chipsnpå golvet som gäller)
MEN varje gång jag ska flytta mitt åbäke så önskar jag inget annat än just hjul!
![]()
Damn!Finns ju många teorier kring just rack, hjul nedtill är det nog många Farbror Barbro som skulle dissa... (ofta är det ju spikes och svindyra chips på golvet som gäller)
MEN varje gång jag ska flytta mitt åbäke så önskar jag inget annat än just hjul!
![]()
Diss!
Ett grönt sken!Finns ju många teorier kring just rack, hjul nedtill är det nog många Farbror Barbro som skulle dissa... (ofta är det ju spikes och svindyra chips på golvet som gäller)
![]()
Har en node 2i, fungerar bra.Aldrig testat men Bluesound node 2i ska ju vara bra. Går in i din budget, speciellt om du letar begagnat på exempelvis hifitorget.
Ok, jag funderar på att skippa cassette däcket, cd spelaren eller dvd spelare. En pluttig streamer och låg integrerad stärkare med dac är det väsentliga och 98% av tiden som jag kör. Resten blir för media, böcker och nåt starwars-skepp i Lego...Diss!
För mycket grejer som får plats
Tips på bra streamer (med inbyggd dac) för 4-5000?
Finns ju MASSOR att fylla hyllorna med! Lite inspiration från Naim-träsket:Ok, jag funderar på att skippa cassette däcket, cd spelaren eller dvd spelare. En pluttig streamer och låg integrerad stärkare med dac är det väsentliga och 98% av tiden som jag kör. Resten blir för media, böcker och nåt starwars-skepp i Lego...
Allt de där såg dyrt utFinns ju MASSOR att fylla hyllorna med! Lite inspiration från Naim-träsket:
![]()
![]()
![]()
Jovars, men hyllan var ju relativt billig så så finns det kanske pengar över!Allt de där såg dyrt ut
Imponerande syn!! Men för en oinvigd.... Vad ÄR det för prylar!!! Jag behöver en numrerad lista med beskrivning samt en numrerad bild för att fatta tror jag!!..:-DFinns ju MASSOR att fylla hyllorna med! Lite inspiration från Naim-träsket:
![]()
![]()
![]()
Det är antgligen Naim:s demorumImponerande syn!! Men för en oinvigd.... Vad ÄR det för prylar!!! Jag behöver en numrerad lista med beskrivning samt en numrerad bild för att fatta tror jag!!..:-D
Dessvärre inte...Det är antgligen Naim:s demorum![]()
Ja, det är nästan så att man skulle behöva en lista. Hela deras filosofi bygger (kraftigt förenklat) på att eliminera mekaniska och elektroniska störningar genom att isolera alla delar i separata boxar.Imponerande syn!! Men för en oinvigd.... Vad ÄR det för prylar!!! Jag behöver en numrerad lista med beskrivning samt en numrerad bild för att fatta tror jag!!..:-D
Det känns som att de borde sälja elinstallationer först och främst i kedjan om man ska lyckas 100% med detJa, det är nästan så att man skulle behjöva en lista. Hela deras filosofi bygger (kraftigt förenklat) på att eliminera mekaniska och elektroniska störningar genom att isolera alla delar i separata boxar.
Inkommande el och separat elinstallation är ett hot topic bland tillbedjarna, du tänker helt rätt.Det känns som att de borde sälja elinstallationer först och främst i kedjan om man ska lyckas 100% med det![]()
Bra där, farbror Barbro. En helt ostörd försörjning och sedan en PowerIgel så är man hemma.@thomastheswede Det var det första jag gjorde i min villa. Det är självklart att hifirummet ska ha separat el.![]()
Ser oerhört ”enkel” ut!@thomastheswede
Körde lite enklare:
![]()
![]()
![]()
En enklare modell men den funkade bra som skydd och klippte iallafall 2 gånger så jag inte riskerade strömspikar i systemet.
Ser oerhört ”enkel” ut!![]()
Nu är jag ingen lysmask men läser jag skissen rätt att det är uppsäkrat med 100A inkommande?Inkommande el och separat elinstallation är ett hot topic bland tillbedjarna, du tänker helt rätt.
Här ett exempel från forumet:
![]()
Nu är jag ingen lysmask men läser jag skissen rätt att det är uppsäkrat med 100A inkommande?
Finns inga genvägar till det perfekta ljudet3-fas och klass-A förstärkare kräver sin kräm![]()