Har haft liknande resonemang hemma. Hade KEF 2005.2 högtalare som jag trodde att jag var säker med då dom har ett litet format och smälte in bra, men tillslut så föll dom också.Gick precis förlorande ur en ingående förhandling som resulterat i att mina varma fina B&W805 (äldre, första varianten som släpptes tror jag) med tillhörande kit blivit förpassat till förrådet tills dess att jag blivit singel igen. "Vi" har kommit fram till att den söta lilla pucken (Beosund a1) duger alldeles utmärkt.
....men jag kan inte riktigt ge mig. Vad finns det för smidiga alternativ i 10-15k klassen? Förstår att det blir svårt att komma upp i samma varma ljudnivå som mina 805or om vi ska snacka smidigt utan massa sladdar etc, men jag blir deprimerad av puckens prestationer och behöver hjälp.
Devialet Phantom II 95DB, kan det vara något?
Om det är något trådlöst du är på jakt efter så var jag själv väldigt sugen på Naim Mu-so 2 som jag provlyssnade på och upplevde att den lät riktigt bra. Dock tyckte ”vi” tydligen inte om designen så det blev att titta mer på B&O där vi främst tittade på B&O Beosound A5 och B&O Balance.
Till slut blev det en B&O Balance då den dök up på Hifi klubbens outlet. Jag är ändå nöjd med den och den räddar husfriden. Fast jag tror nog att det är möjligt att få tag i något som låter bättre för dom pengarna.