Kommer garanterat ligga däromkring vid BF har köpt tidigare modeller för under 9 under BFMen vart hittas det för under 10k nytt?
Har sett några nya på blocket under 10 med, via Benify (privat) så ligger de på 13 något nu
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer garanterat ligga däromkring vid BF har köpt tidigare modeller för under 9 under BFMen vart hittas det för under 10k nytt?
Precis beställt AudioPro A38, aktiva golvhögtalare i diskret design. Blev rekommenderade dem före soundbars på Reference Audio. Ska bli kul att testa! Fördel är att de låter helt okej för musik och att vi har andra AudioPro hemma så kan köra multiljud.
Lånad bild
Ja, men dessa har varje fall lite mer djup än lillebror A28. Bättre än Samsung TVns ljud kommer det absolut att bli varje fallGaranterat bättre till musik åtminstone.
Folk säger att Apple HomePod fungerar riktigt bra som Hembio och musik.
Jag är lite tveksam till dialog och lågfrekventa ljud med enbart fronthögtalare.
Klippte faktiskt ett par Audio Pro A28 istället och ska komplettera med någon mindre också framöver. Passar in bättre i lägenheten kontra en soundbar och sub, och även relativt bra pris för en "hel" setup. Får bli att sälja Sonos-högtalarna istället!En kompromiss är det bästa om du har tänkt behålla dina Sonos One.
En Sonos Arc och en Sonos Sub kan nog ta dig en bit på vägen.
Har du klarat dig med Sonos One så bör det åtminstone bli en rejäl förbättring.
Ta en tur in till närmaste butik och kolla om det uppfyller dina behov.
Klippte faktiskt ett par Audio Pro A28 istället och ska komplettera med någon mindre också framöver. Passar in bättre i lägenheten kontra en soundbar och sub, och även relativt bra pris för en "hel" setup. Får bli att sälja Sonos-högtalarna istället!
Jaha det var ju typiskt. Beställde precis ett paket för 9990:- från Power
Vart är det där ifrån?
Benify private sen går man in på Samsung sida därifrånVart är det där ifrån?
Kan rekommendera Audio Pro C3, vi har den i köket och funkar kanon! Edit: Om du vill kunna nyttja multirum med A28. Edit 2: Ser att Elgiganten och Power kör halva priset just nu.Klippte faktiskt ett par Audio Pro A28 istället och ska komplettera med någon mindre också framöver. Passar in bättre i lägenheten kontra en soundbar och sub, och även relativt bra pris för en "hel" setup. Får bli att sälja Sonos-högtalarna istället!
Blev faktiskt ett par C5r istället, möjligen overkill men men... Hittade för 1500kr på Returhuset!Kan rekommendera Audio Pro C3, vi har den i köket och funkar kanon! Edit: Om du vill kunna nyttja multirum med A28. Edit 2: Ser att Elgiganten och Power kör halva priset just nu.
Kolla in Guru QM60, de kommer ut titt som tätt begagnade för dessa pengar. Alt Ino pi60(s).Jag har ett problem. Jag klicka hem ett par nya lurar innan semestern som jag har på jobbet. Bowers & wilkins px7 s2.
Efter att jag lyssnat på dessa ett bra tag nu upplever jag att jag saknar de där sista på toppen i mitt system hemma. Dessa lurar låter helt enkelt jäkligt bra och jag gillar det krispigare ljudet jämfört med mina äldra Sony xm3.
Men mina Sonus faber venere 2.5 hemma har inte samma ton, de ska de inte ha heller. De är varma och sjukt behagliga att lyssna på även på hög volym. Men jag saknar lite mer klarhet på topp och mid.
Blir ju inte bättre av att FB snappat upp detta och dränker mig i vacker hifi heller. Lutar åt att jag vill lyssna runt på nya frontar. Tänker mig kunna lägga mellan 20-30k. Gärna begagnat.
Du har ett problem, ja du är inne i hifi-träsketJag har ett problem. Jag klicka hem ett par nya lurar innan semestern som jag har på jobbet. Bowers & wilkins px7 s2.
Efter att jag lyssnat på dessa ett bra tag nu upplever jag att jag saknar de där sista på toppen i mitt system hemma. Dessa lurar låter helt enkelt jäkligt bra och jag gillar det krispigare ljudet jämfört med mina äldra Sony xm3.
Men mina Sonus faber venere 2.5 hemma har inte samma ton, de ska de inte ha heller. De är varma och sjukt behagliga att lyssna på även på hög volym. Men jag saknar lite mer klarhet på topp och mid.
Blir ju inte bättre av att FB snappat upp detta och dränker mig i vacker hifi heller. Lutar åt att jag vill lyssna runt på nya frontar. Tänker mig kunna lägga mellan 20-30k. Gärna begagnat.
Minns att jag var sugen på Totem Hawk för en massa år sen, kan fortfarande tänka lite på dem och försöker motivera ytterligare en anläggning med ett par Hawk ihop med nån mysig rörförstärkare och nån cd-spelare man suktade efter förr i världen!Du har ett problem, ja du är inne i hifi-träsket
Förutom ovan nämda QM60 och pi60 så har jag lyssnat på och gillat Totem Hawk, lite mindre så kanske svårt att fylla rummet med bas men du har en SVS sub om jag inte minns fel.
Har inte hört just denna men storebror om jag minns rätt och det var verkligen ett behagligt ljud.
JBL 4329P, demoex
hifitorget.se
Vill du komma billigare undan så finns även JBL 3677, men de har lite mindre WAF. Men går säkert att dra på lite typ wrap som man har till bilar så de liknar Braun L2.
Vill minnas att @sportbilsentusiasten har dessa JBL.
Braun:
JBL
Kolla in Guru QM60, de kommer ut titt som tätt begagnade för dessa pengar. Alt Ino pi60(s).
Ino pi60 har jag förstått ska låta bra. Aldrig sett eller hört i verkligheten dock. Ser ok ut också.Du har ett problem, ja du är inne i hifi-träsket
Förutom ovan nämda QM60 och pi60 så har jag lyssnat på och gillat Totem Hawk, lite mindre så kanske svårt att fylla rummet med bas men du har en SVS sub om jag inte minns fel.
Har inte hört just denna men storebror om jag minns rätt och det var verkligen ett behagligt ljud.
JBL 4329P, demoex
hifitorget.se
Vill du komma billigare undan så finns även JBL 3677, men de har lite mindre WAF. Men går säkert att dra på lite typ wrap som man har till bilar så de liknar Braun L2.
Braun:
JBL
Utan att veta om B&Ws lurar och högtalare har samma karaktär så säger jag: åk och lyssna på ett par B&W-högtalare då!Jag har ett problem. Jag klicka hem ett par nya lurar innan semestern som jag har på jobbet. Bowers & wilkins px7 s2.
Skulle säkert låta ok. Men för att inte tappa mängden bas måste jag nog upp på deras 700 serie minst. Och då blir de lite dyrtUtan att veta om B&Ws lurar och högtalare har samma karaktär så säger jag: åk och lyssna på ett par B&W-högtalare då!
Du får ett par nya 704 S3 för 30kkr på Hifiklubben, bara att slå tillSkulle säkert låta ok. Men för att inte tappa mängden bas måste jag nog upp på deras 700 serie minst. Och då blir de lite dyrt
Med de sagt skulle jag gärna ha 803 d3. Såg att de fanns ett par ute för 85k beggade. Älskar formen
Usch, tacka vet jag de äldre tjockisarna.Skulle säkert låta ok. Men för att inte tappa mängden bas måste jag nog upp på deras 700 serie minst. Och då blir de lite dyrt
Med de sagt skulle jag gärna ha 803 d3. Såg att de fanns ett par ute för 85k beggade. Älskar formen
Trevlig rea ändå. Hade missat att 700 serien har porten bakåt. Jag har begränsad möjlighet att flytta ut högtalarna den mängd från väggen bakom som krävs då med en liten kotte hemma som börjar krypa runt.Du får ett par nya 704 S3 för 30kkr på Hifiklubben, bara att slå till
Smaken som baken. Tycker inte den där är ful på nått sätt men gillar ändå den nya bättre.Usch, tacka vet jag de äldre tjockisarna.
Ino pi60 har jag förstått ska låta bra. Aldrig sett eller hört i verkligheten dock. Ser ok ut också.
Retrostil likt de JBL ovan går bort. Till och med jag tycker de är skit fula
Det som @par skriver om dock. Polk R700 de lockar nog mest sett till utseende och ska man tro breda massan är det väldigt mycket ljud för pengarna också.
Måste ta mig förbi hemmabiobutiken och lyssna. Skulle vara sjukt kul att gå på hifimässa också nästa gång det är i närheten av sthlm.
Största problemet för mig att byta från SF är just att de ju faktiskt är väldigt trevliga till utseendet. Byta till värre SF kostar lite väl mycket.
Revel skulle fungera utseendemässigt. Anthony gallo 3.1 var en klart annorlunda skapelse.Försök att få till en provlyssning på Guru, vet att hifikit haft deras mindre modeller för provlyssning i butik, den större qm60 låter väldigt lika men har djupare bas och kan spela mycket starkare.
Ok så inte retrostil Jag gillar ju hornkonstruktion då rummet spelar mindre roll (tolka mig rätt här), men det finns möjlighet att till spela starkt utan att det låter dåligt.
Jag gillar det som är lite ovanligare men ändå bra, så här kommer lite andra tips.
Magnepan 1.7i
Revel Performa F206
Buchart S400
Anthony Gallo 3.1
Du vet om sidan https://www.hifishark.com/ som samlar annonser från nästan hela världen?
Kul, kan du utveckla skillnaden mellan högtalarna?Stora (!) förändringar i mitt system här hemma... Blev golvad av en demo jag var på förra veckan och kunde inte låta bli att ändra rejält hemma. Ibland går det snabbt!
Mina nya pjäser (perlisten s7t) och mina gamla (pi120s). Förstärkaren är ny också, GamuT d200i. Streamern är samma som tidigare, Mytek Empire.
Låter inte helt oväntat kalasbra... Nästan för bra om man ska vara ärlig!
Skitsnygga men kräver väldigt kraftiga slutsteg!Usch, tacka vet jag de äldre tjockisarna.
Ja 3677 är grejer det!Du har ett problem, ja du är inne i hifi-träsket
JBL 4329P, demoex
hifitorget.se
Braun:
JBL
Skillnaden är ganska stor faktiskt.Kul, kan du utveckla skillnaden mellan högtalarna?
Tack!