• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

Stora (!) förändringar i mitt system här hemma... Blev golvad av en demo jag var på förra veckan och kunde inte låta bli att ändra rejält hemma. Ibland går det snabbt!

C91277E5-5693-4147-B6CF-FA0E7E16E294.jpeg
IMG_1835.jpeg

Mina nya pjäser (perlisten s7t) och mina gamla (pi120s). Förstärkaren är ny också, GamuT d200i. Streamern är samma som tidigare, Mytek Empire.

Låter inte helt oväntat kalasbra... Nästan för bra om man ska vara ärlig!

Så Perlisten kastade ut Ino?

Stora (!) förändringar i mitt system här hemma... Blev golvad av en demo jag var på förra veckan och kunde inte låta bli att ändra rejält hemma. Ibland går det snabbt!

IMG_1835.jpeg

Mina nya pjäser (perlisten s7t) och mina gamla (pi120s). Förstärkaren är ny också, GamuT d200i. Streamern är samma som tidigare, Mytek Empire.

Sjukt! Grattis!

Såg att dom kostar som en bättre begagnad bil. Är pi120s i samma prisklass? Är väl IÖ's totl?

• Like
Reactions: joF

IMG_1835.jpeg

Det var möjligtvis inte på mässan i Malmö? Såg att de var där.

IMG_1835.jpeg

Oj oj 🙈 en annan är ju lite nöjd med mina ino Pip 🤪 det där måste låta sinnesjukt bra

• Love
Reactions: joF
Fantastisk låt, plattan är också helt okej men mer ojämn:)

IMG_2810.png
Jag diggar Tonbruket, dom gör verkligen sin egen grej som inte liknar någonting annat.
Jag lyssnar kanske 3-4 gånger per år på dom, och då får jag anstränga mig för att komma ihåg "vad var det dom hette nu igen".
Dig it to the end är nog den jag fastnat mest för (vunnit en grammis)

Bilagor

• 109248.jpg
    109248.jpg
    117.7 KB · Visningar: 3
Jag diggar Tonbruket, dom gör verkligen sin egen grej som inte liknar någonting annat.
Jag lyssnar kanske 3-4 gånger per år på dom, och då får jag anstränga mig för att komma ihåg "vad var det dom hette nu igen".
Dig it to the end är nog den jag fastnat mest för (vunnit en grammis)
Tycker du om dem kan du också söka efter E.S.T. som de hette tidigare när pianisten Esbjörn Svensson var med. Tyvärr dog han i en dykolycka.

Här finns det sista albumet som Esbjörns fru har givit ut efter hans död från tidigare inspelningar i hemmet.

Senast ändrad:
Tycker du om dem kan du också söka efter E.S.T. som de hette tidigare när pianisten Esbjörn Svensson var med. Tyvärr dog han i en dykolycka.

Här finns det sista albumet som Esbjörns fru har givit ut efter hans död från tidigare inspelningar i hemmet.

Live in Hamburg albumet är favoriten!

Möjligen en dum fråga som det finns mängder av svar på online / i denna tråd, men flyttar snart till ny lägenhet och skulle vilja investerade i lite bättre ljud - lite av en djungel för novis på ämnet.

Har 2st Sonos One idag och tänkte komplettera med två stycken aktiva högtalare. Tänker att dessa nya även ska kopplas in till TV för att få bättre ljud samt parkopplas med Sonos så jag kan spela från samtliga högtalare på en gång. Några spontana tips på vad man bör köpa (säg 10-15k budget totalt)? Bör man investera i förstärkare också?

Möjligen en dum fråga som det finns mängder av svar på online / i denna tråd, men flyttar snart till ny lägenhet och skulle vilja investerade i lite bättre ljud - lite av en djungel för novis på ämnet.

Har 2st Sonos One idag och tänkte komplettera med två stycken aktiva högtalare. Tänker att dessa nya även ska kopplas in till TV för att få bättre ljud samt parkopplas med Sonos så jag kan spela från samtliga högtalare på en gång. Några spontana tips på vad man bör köpa (säg 10-15k budget totalt)? Bör man investera i förstärkare också?

En kompromiss är det bästa om du har tänkt behålla dina Sonos One.
En Sonos Arc och en Sonos Sub kan nog ta dig en bit på vägen.
Har du klarat dig med Sonos One så bör det åtminstone bli en rejäl förbättring.

Ta en tur in till närmaste butik och kolla om det uppfyller dina behov.

Kanske rätt tråd att fråga. Tänkte uppgradera ljudet till TVn i samband med black friday med en ljudlimpa med tillhörande Sub. Någon som har tips på någon som ger mkt pang för pengen. Eller helt enkelt en bra sådan :)

Kanske rätt tråd att fråga. Tänkte uppgradera ljudet till TVn i samband med black friday med en ljudlimpa med tillhörande Sub. Någon som har tips på någon som ger mkt pang för pengen. Eller helt enkelt en bra sådan :)

Jag tycker att Sonos grejer är smidiga och Samsungs bättre soundbars verkar vinna en del tester.

Allt blir självklart bättre med förstärkeri och en massa högtalare kors och tvärs i rummet.

Bestäm dig för en budget och köp efter den.

Jag tycker att Sonos grejer är smidiga och Samsungs bättre soundbars verkar vinna en del tester.

Allt blir självklart bättre med förstärkeri och en massa högtalare kors och tvärs i rummet.

Bestäm dig för en budget och köp efter den.
Flexibel budget. Allt från 3-15000:- så mer beroende på tips ifall någon kunde säga: köp den här för 5000:- så blir du nöjd typ :)

Flexibel budget. Allt från 3-15000:- så mer beroende på tips ifall någon kunde säga: köp den här för 5000:- så blir du nöjd typ :)
Såg att Sonos skulle ligga på gränsen med sub men utan satelliter, så då skulle jag kanske köra på en Samsung och spräcka budgeten med 995kr

Bilagor

• IMG_9744.png
    IMG_9744.png
    104.5 KB · Visningar: 5
Såg att Sonos skulle ligga på gränsen med sub men utan satelliter, så då skulle jag kanske köra på en Samsung och spräcka budgeten med 995kr
För film så är det riktigt riktigt bra! Går att hitta för under 10 nytt! Funkar till musik om man vill ha det mer som bakgrundsmusik.
Skrev om det system lite tidigare i tråden

Precis beställt AudioPro A38, aktiva golvhögtalare i diskret design. Blev rekommenderade dem före soundbars på Reference Audio. Ska bli kul att testa! Fördel är att de låter helt okej för musik och att vi har andra AudioPro hemma så kan köra multiljud.
Lånad bild
IMG_1995.jpeg

Tillbaka
Topp