Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En fundering, det är inte så att du täcker över mikrofonerna när du sover och därför de ballar ur?Det stora dilemmat med hörlurar…
Efter att ha testat och förbrukat ett gäng olika hörlurar från olika tillverkare de senaste åren har jag nu kommit fram till att jag behöver två olika hörlurar för att täcka mina behov. Ett par over-ear och ett par in-ear.
Over-ear paret har jag hittat sen jag köpte B&O H95 där har jag inget att anmärka på utan är jättenöjd både med ljud och bygg kvalitén.
Däremot när det gäller in-ear har jag inte hittat nått värt namnet. Kraven är att de ska vara true wireless lurar med ANC och minst 7 timmars batteritid. De skall även sitta i örat och inte ha någon ”mikrofon arm” eller annan utstickande del, anledningen till det är att jag sover med dem för att ta bort oväsen.
Nuvarande lurarna är Sonys Linkbuds S.
Nöjd med ljudet samt passform/format men kvalitén är urusel, detta är tredje paret jag har där ANC ballat ur och får rundgång så det låter som flyglarm i ena luren helt random. (Härligt att vakna till kl halv 4 på morgonen)
Nu har dock garantin gått ut så kommer inte bli några mer Sony lurar för min del.
Eftersom jag är så nöjd med B&O H95 så har jag tittat på deras EX in-ear men gillar inte designen eller hur de sitter i örat.
Så alla tips på bra in-ear som håller hög kvalité och kvalar in på ovan specifikation gällande ANC och batteritid tas tacksamt emot.
Har haft den funderingen själv men konstaterat att så inte är fallet då samma problem uppkommit dagtid på kontor, i kollektivtrafiken och andra miljöer där det är olika ljudnivåer som omger en och ingen blockering av mikrofonerna sker.En fundering, det är inte så att du täcker över mikrofonerna när du sover och därför de ballar ur?
Som övriga Soundboksmodeller är det väldigt mycket bas i ljudbilden. Spelar med brutal volym sett till storleken men inger för finlyssning. Perfekt för fylleslag.Nån med erfarenhet av Soundboks Go? Lite sugen på att köpa en till uteplatsen (har långt till närmaste granne så kommer inte störa någon). Tänkt använda den när man har nån tillställning eller bara grillar.
Är dem värda sitt pris? Batteridrift är inget krav egentligen men trevligt att möjligheten finns
Haha, det låter bra!Som övriga Soundboksmodeller är det väldigt mycket bas i ljudbilden. Spelar med brutal volym sett till storleken men inger för finlyssning. Perfekt för fylleslag.
AirPods Pro 2 är riktigt bra och efter 4h, laddar de snabbt. Kan ladda ena 5min...för att sedan lada den andra. Då kan man lyssna oavbrutet.Jag har både B&O H95 och B&O EX.
H95 är dröm. EX är ok, när jag lyssnar på pod i sängen så kör jag med bara en lur i, brukar funka då jag oftast tiltar mer åt ett håll beroende på humör. Men förstår att du vill hitta något mer ergonomiskt. Återkom gärna när du hittat något bra
Specen ser riktigt bra ut, är själv sugen.Fick ett infall och bokade mig en Wiim Ultra tidigare idag. Varit så jäkla nöjd med den lilla Wiim Mini, så ska bli kul att testa denna. Fördelen är ju att jag fortfarande kan spela ihop med mina mini's i andra rummen ändå.
Förväntad leverans i runt 10e juli
WiiM Ultra nätverksspelare med HDMI ARC, pekskärm & Chromecast, mörkgrå
En avancerad musikstreamer som tar ljudkvaliteten till nya höjder!...www.brl.se
Ska du använda en Apple TV så är det väl bara Apples egna lurar (Pro samt Max) som ger Atmos?Osäker på om jag borde posta här eller i hembio-tråden, men jag testar här. Är på jakt efter ett par (trådlösa) hörlurar att ha när jag ser film på kvällen. Vill att de ska ha surround/Atmos/vad det nu kan kallas så att man får in biokänslan. Tänkt att kopplas till en Apple TV. Tänkt mig typ max 4k i budet. Några tankar?
Som jag förstod det så är det deras lurar som gäller om man vill använda det de kallar "rumsligt ljud", men de kanske drar in Atmos/"5.1" i det?Ska du använda en Apple TV så är det väl bara Apples egna lurar (Pro samt Max) som ger Atmos?
Atmos är Dolbys namn på det Apple kallar rumsligt ljud. ”Same sh*t, different name”.Som jag förstod det så är det deras lurar som gäller om man vill använda det de kallar "rumsligt ljud", men de kanske drar in Atmos/"5.1" i det?
Vad var det som var svajigt? (precis på väg att fixa någon typ av Pi lösning).Har kört streaming med en RaspberryPi och Hifiberry DAC, bra ljud men varit väldigt svajigt.
Tog en stund innan jag hittade en dist som passade mina behov, med ethernet kabel funkar den helt ok, men på Wi-Fi kopplar Spotify ifrån ibland, AirPlay hade problem med att koppla upp rätt ofta. Nu har jag en RPi 3B med extern Wi-Fi dongel så kanske var det. Den är även känd att vara kinkig med strömadapter.Vad var det som var svajigt? (precis på väg att fixa någon typ av Pi lösning).
Aha, ja jag kör uteslutande med Ethernet-kabel så då kör jag på.Tog en stund innan jag hittade en dist som passade mina behov, med ethernet kabel funkar den helt ok, men på Wi-Fi kopplar Spotify ifrån ibland, AirPlay hade problem med att koppla upp rätt ofta. Nu har jag en RPi 3B med extern Wi-Fi dongel så kanske var det. Den är även känd att vara kinkig med strömadapter.
Jag körde HifiBerry OS.
Jag är lite nyfiken på vad som gör att du inte använder öronproppar vid sömn? Det gör jag själv vid behov.Har haft den funderingen själv men konstaterat att så inte är fallet då samma problem uppkommit dagtid på kontor, i kollektivtrafiken och andra miljöer där det är olika ljudnivåer som omger en och ingen blockering av mikrofonerna sker.
Har även varit mycket noga med rengöring av lurarna. Samt uteslutit att de skulle bero på fukt eller annan yttre åverkan.
Kundservice har ändå varit bra då de bytt ut lurarna mot nya 2 ggr tidigare på garanti, men den har gått ut nu. Tycker inte de ska behöva vara så för det är ju ingen ”AliExpress” elektronik för 100-lappen vi pratar om.
Några alternativ jag själv kollat på är:
B&W PI7
Sennheiser Momentum 4
Devialet Gemini ll
Men tycker utbudet i den kategorin är väldigt tunt tyvärr.
Då är vi tvåKommer hem och det är familjetomt. Tydligen är de hemma hos svärföräldrarna.
Finns bara en sak att göra då. Öl, av med gallren och vrida ur
Ett låttips på en väldigt fyllig låt.
Sueco - Mulholland Drive
Det korta svaret är att ANC effektivt tar bort de läten frugan har för sig på natten, vilket vanliga öronproppar inte riktigt klarar av…Jag är lite nyfiken på vad som gör att du inte använder öronproppar vid sömn? Det gör jag själv vid behov.
Ut med högtalarna från väggenDå är vi två
On the nights är en av mina absoluta favoriter som spelas idag
Dessa har en rätt smart port under högtalaren. Har laborerat lite med detUt med högtalarna från väggen
Jodå jag har läst på mycket om dom också. Skulle mest jäklas med dig då du sa samma till migDessa har en rätt smart port under högtalaren. Har laborerat lite med det
ANC igång nätterna igenom tycker jag är mycket tveksamt av två skäl:Det korta svaret är att ANC effektivt tar bort de läten frugan har för sig på natten, vilket vanliga öronproppar inte riktigt klarar av…