Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wiim amp som nämnts ovan har det du behöver. Inte provat själv men verkar som en väldigt kompetent allt-i-allo förstärkare för pengen.Är i behov av lite konsumentrådgivning:
Jag vill byta ut min nuvarande förstärkare, som används för att spela vinyl via phono-ingång och Playstation 4 genom optisk kabel. Vill istället ha en förstärkare med phono-ingång för skivspelaren samt HDMI-ingång för PS4 (använder dem med två högtalare i bokhylle-storlek). Vad är rimliga alternativ att titta på i en prisklass upp till c.a 10.000 (men även under funkar)?
Marantz Stereo 70s? Kanske går att få ner till 10K i Sverige. Den verkar få bra omdömen likaså Marantz M1 men den får du köra med separat phono/riaa steg för tror jag.Är i behov av lite konsumentrådgivning:
Jag vill byta ut min nuvarande förstärkare, som används för att spela vinyl via phono-ingång och Playstation 4 genom optisk kabel. Vill istället ha en förstärkare med phono-ingång för skivspelaren samt HDMI-ingång för PS4 (använder dem med två högtalare i bokhylle-storlek). Vad är rimliga alternativ att titta på i en prisklass upp till c.a 10.000 (men även under funkar)?
Ska det vara enbart stereoljud, eller ska det vara surround också?Är i behov av lite konsumentrådgivning:
Känner inget behov av surround. Tack till alla som tar sig tid och svarar!Ska det vara enbart stereoljud, eller ska det vara surround också?
Kul med vintage!! Gamla Sansui har ju många fansTestar just nu en gammal Sansui 9900 i altanrummet.
Välbyggd och fint ljud i den men gränsfall med effekt (2x70w) och den behöver nog en service
( genomgång / rengöring samt recapping . )
högtalarna Cabasse köpte jag mest pga designen ( har ju en annan anläggning i vardagsrummet )men de låter riktigt bra med rätt sub.
NAD C3050 verkar ha det, verkar kunna hittas för under 10k om du kan tänka dig att köpa i EU och beg.Är i behov av lite konsumentrådgivning:
Intressant, var hittade du den beggad för under 10.000?NAD C3050 verkar ha det, verkar kunna hittas för under 10k om du kan tänka dig att köpa i EU och beg.
Gillar utseendet på den.
NAD C 3050 – suveränt hifi-ljud från NAD i 50 år
Unik stereoförstärkare framtagen med anledning av att NAD grundades för 50 år sedan. Retro utanpå – toppmodern och tokstark inuti! 3 års medlemsgaranti på HiFi Klubben. Se merwww.hifiklubben.se
Den där var ju faktiskt grymt snygg om inte annat! och Nad brukar ju vara bra grejer!NAD C3050 verkar ha det, verkar kunna hittas för under 10k om du kan tänka dig att köpa i EU och beg.
Gillar utseendet på den.
NAD C 3050 – suveränt hifi-ljud från NAD i 50 år
Unik stereoförstärkare framtagen med anledning av att NAD grundades för 50 år sedan. Retro utanpå – toppmodern och tokstark inuti! 3 års medlemsgaranti på HiFi Klubben. Se merwww.hifiklubben.se
Ja NAD är generellt mycket bra. Har en del gamla NADar som fortfarande funkar fint. Kan dock tycka att samtida Denon åldras bättre. Just nu testar jag en gammal PMA-860 förstärkare från Denon som överraskar stort.Den där var ju faktiskt grymt snygg om inte annat! och Nad brukar ju vara bra grejer!
En Belgisk sida, kolla på HifisharkIntressant, var hittade du den beggad för under 10.000?
Ja NAD är generellt mycket bra. Har en del gamla NADar som fortfarande funkar fint. Kan dock tycka att samtida Denon åldras bättre. Just nu testar jag en gammal PMA-860 förstärkare från Denon som överraskar stort.
Tycker också NAD har trevlig kvalitet till rimligt pris. Har en enkel c338 som jag är mycket nöjd med och haft i kanske 6 år, farsan kör dem också men C388 med lite mer lulllullJa NAD är generellt mycket bra. Har en del gamla NADar som fortfarande funkar fint. Kan dock tycka att samtida Denon åldras bättre. Just nu testar jag en gammal PMA-860 förstärkare från Denon som överraskar stort.
Tack! Ska botanisera där ordentligt.En Belgisk sida, kolla på Hifishark
Used nad c 3050 for Sale | HifiShark.com
Used Nad C 3050 for sale on 400+ second hand hifi sites & shops. Use Hifi Shark to monitor pricing and global availabilitywww.hifishark.com
Fler tips, Cyrus One Cast.Tack! Ska botanisera där ordentligt.
Jag köpte mig ett par px7 2e, och kortfattat kan man väl säga att de spelar otroligt fint men anc är närmast skräp.
Är det bättre i px8? De är ju rätt billiga nu. Förhållandevis.
Bowers & Wilkins PX8 – lyxiga trådlösa over-ear-lurar med ANC
Toppmodellen bland B&W:s trådlösa hörlurar. Ett riktigt flaggskepp med både ljudkvalitet, komfort och finish i absolut världsklass. 3 års medlemsgaranti på HiFi Klubben. Se merwww.hifiklubben.se
Eller ska man behöva ge sig på ett par Focal Bathys? Nästan dubbla priset dock.
Jag har ju ett par qc35, men ljudet från mina b&w har skämt bort mig. Dock hade jag valt dem före b&w på en flygresa.Ja, ANC suger men ljudet är bra.
Även komforten och att dom inte är klumpiga är även det ett plus.
Är det ANC man är ute efter så är väl kanske de flesta lurar bättre.
Jag har ju ett par qc35, men ljudet från mina b&w har skämt bort mig. Dock hade jag valt dem före b&w på en flygresa.