Jag vet inte om det är jag som haft otur eller om alla Sony hörlurar jag testat (WH-1000XM4 samt Linkbuds S) som av en tillfällighet valt att ge upp lagom tills rätten för reklamation upphört (3år). Då han jag med att få Linkbuds S utbytta på garanti 2 ggr innan jag fick ett par som klara garantitiden ut….Jag körde Sony xm3 förut och gick över till BW px7 s2 efter några år.
Jag älskar ljudet i mina BW. Såg nu också att de endast kostar typ 2k jämfört med 3,5k när jag handlade. Det är mycket ljud för 2k!
Som du säkert vet har Sony skickat ut två nyare lurar och med din budget skulle det väl stå mellan xm4 och de BW jag har.
Sony bättre ANC men klarheten i ljudet ur BW lurarna är så överlägsen. Sonys sätt att styra lurarna gillar jag bättre dock.
Vi körde ett test när min farsa uppgraderade från xm2. Då hade vi alltså Sony xm2, 3, 4 och 5 på bordet samtidigt och mina BW px7 s2. Jag och Syrrans kille tyckte båda att BW är i en annan liga.
Xm5 känns märkligt plastiga och billiga men låter ok. Gillar känslan i xm3 och 4 bättre. Xm4 kan också koppla två enheter samtidigt, de kan inte 3 och bakåt.
Jag har inte lyssnat på BWs nyare lur som har lagt till ett "e" på slutet dock.
Har en kompis som kör BWs PX7 S2 och jag har jämfört dem med mina B&O H95 och finns inget att klaga på gällande ljudkvaliteten den är i princip lika krispig. Så det man får extra för pengen där emellan är något stabilare byggkvalitet hos B&O fast BW lurarna är absolut mer prisvärda enligt mig. För 2k är det nog mycket svårt att hitta ett bättre alternativ.
@Corgi är egentligen din post jag svarar på men fick de inte att funka med multi citat.