• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

Musiklyssning på kontoret 👌
IMG_1132.jpeg

Köpte för ett tag sen ett par välanvända Sennheiser HD6XX när de dök upp med ett rimligt "köp nu" pris på Tradera, då jag läst så många som hyllat dessa och dess "syskon".

Till en början var jag inte alls särskilt imponerad, men visste också att trötta "kuddar" påverkar ljudet.
Igår fick jag äntligen hem ett par nya originalkuddar, och även om jag hade väntat mig att det skulle bli något bättre så var jag inte alls beredd på hur stor skillnad det faktiskt gjorde!

Nu börjar jag faktiskt förstå varför folk gillar dessa lurar 😅
PXL_20250925_201533553.MP~2.jpg

Helt rätt. Öronkuddar gör mer än vad de flesta tror. De trycks ihop med tiden och ändrar därmed örats upplevda ljud. Jag har bytt på alla äldre lurar.

HD6XX kan du desutom EQ:a till väldigt bra resultat.

Har bantat ner lite, skaffat Kali IN-8v2 och en Wiim Ultra, ska bara fixa något stativ eller hylla istället för stolar. Men låter väldigt lovande.

Tillbaka
Topp