Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte för ett tag sen ett par välanvända Sennheiser HD6XX när de dök upp med ett rimligt "köp nu" pris på Tradera, då jag läst så många som hyllat dessa och dess "syskon".
Till en början var jag inte alls särskilt imponerad, men visste också att trötta "kuddar" påverkar ljudet.
Igår fick jag äntligen hem ett par nya originalkuddar, och även om jag hade väntat mig att det skulle bli något bättre så var jag inte alls beredd på hur stor skillnad det faktiskt gjorde!
Nu börjar jag faktiskt förstå varför folk gillar dessa lurar![]()
![]()
Norstone Stylum 1, köpta för 200kr på Blocket och fyllda med blästersand för att göra dem lite mindre känsliga för barn:Har bantat ner lite, skaffat Kali IN-8v2 och en Wiim Ultra, ska bara fixa något stativ eller hylla istället för stolar. Men låter väldigt lovande.
Nice med AccuphaseTesting.
Hög finish för prisbilden med riktig Faner
![]()
StämmerNice med AccuphaseE-280?
Sambon och sonen är på Leos lekland idag, så jag fick lite tid att mäta mitt rum. Testade moving mic method för att få ett medelvärde för de platser i soffan som jag normalt sitter på när jag lyssnar på musik. Nedan är resultatet före och efter EQ. Jag hade 2 filter/kanal kvar som jag använde för att jämna ut frekvensgången mellan 39hz till 275hz. Däröver är EQ baserat på Erin's Audio Corners mätningar.
![]()
Notera att båda högtalarna står nära bakväggen, och ena högtalaren i ett hörn, så jag är ganska nöjd med resultatet under förutsättningarna.
Högtalarna är individuellt mätta och EQ:ade så att frekvensgången blev jämn, så nu är det nog fasskillnad som ger lite svängningar när de mäts tillsammans (som i graferna ovan) i rummet. Behöver en mer avancerad dsp om jag ska kunna göra nåt åt det tror jag (eller flytta högtalarna, vilket inte är ett alternativ), och jag tror ärligt talat att jag inte skulle höra nån skillnad.Den svarskurvan kan du vara nöjd med.
Faktiskt lysande.
Upplever du basen som fortsatt bumlig så är den ju lätt att ta ned ytterligare ett snäpp.
Högtalarna är individuellt mätta och EQ:ade så att frekvensgången blev jämn, så nu är det nog fasskillnad som ger lite svängningar när de mäts tillsammans (som i graferna ovan) i rummet. Behöver en mer avancerad dsp om jag ska kunna göra nåt åt det tror jag (eller flytta högtalarna, vilket inte är ett alternativ), och jag tror ärligt talat att jag inte skulle höra nån skillnad.
Dippen i de högre frekvenserna är mätfel eftersom jag mätte 90 grader off axis för att jag var intresserad av rumsnoder.
Nu ska jag lyssna och njuta!