Okej, då är jag med!Det vågar jag inte svara på men generellt vill man ha likadan element i de tre fronthögtalarna i en 5.1-uppsättning. Detta för att ljudet inte ska få olika karaktär när det flyttar sig mellan högtalarna
Tack för hjälpen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, då är jag med!Det vågar jag inte svara på men generellt vill man ha likadan element i de tre fronthögtalarna i en 5.1-uppsättning. Detta för att ljudet inte ska få olika karaktär när det flyttar sig mellan högtalarna
Säkert varit uppe tidigare, men jag har börjat kolla på ett nytt ljudsystem till vår tvåa och tänker mig rent spontant Sonos (enkelt och lättfixat?) men börjar ge mig in i djungeln och blir genast mer en lite rädd att jag ska behöva lägga en heltidstjänst på att förstå saker som i ärlighetens namn inte intresserar mig......
Jag skulle vilja ha en enkel lösning till "ok pris" som tom jag kan hantera. Tänker jag rätt med Sonos då? Vad behöver jag som "start"? Och var kan man köpa dem för hyfsat pris?
Trevligt att höra! Vad kör du för högtalare?Fått hem skivspelaren med nya Audio Technica AT440MLb pickupen. Ljudet från skivorna är sinnessjukt bra. Detaljerna och närvaron är total. Mellan och övre registret är silkeslena. Bruset är i stort sett helt eliminerat. Jag är otroligt nöjd. Men den största förbättringen är att distortionen på sista spåret är helt borta nu. Alltså så låter sista spåret precis lika bra som första.
Säkert inga märkvärdiga i Hifi-kretsar. Men det är från märket H.H Scott. Tror det är modellen 176BL. Isåfall från 1981. Men de låter iallafall fullt tillräckligt bra för mig..Trevligt att höra! Vad kör du för högtalare?
Vad tror ni om hörlurarna Shure SRH440? Tänkte så man har till stereon när övriga inte vill lyssna på musik.
'
http://www.shure.com/americas/products/headphones/srh440-professional-studio-headphones
Fått hem skivspelaren med nya Audio Technica AT440MLb pickupen. Ljudet från skivorna är sinnessjukt bra. Detaljerna och närvaron är total. Mellan och övre registret är silkeslena. Bruset är i stort sett helt eliminerat. Jag är otroligt nöjd. Men den största förbättringen är att distortionen på sista spåret är helt borta nu. Alltså så låter sista spåret precis lika bra som första.
När det gäller MM pickuper tror jag håller mig nöjd med denna. Annars verkar väl Ortofon 2M Black som ligger på 5690 kr rätt cool. Men vettefan om en sådan prisskillnad gentemot AT440MLb som ligger på 1887 kr är motiverat.I den prisklassen är det ett bra val helt klart!
Härligt, visst är det magiskt när man hör en sådan total skillnad !
Akta så det inte börjar klia i uppgraderingsfingrarna
När det gäller MM pickuper tror jag håller mig nöjd med denna. Annars verkar väl Ortofon 2M Black som ligger på 5690 kr rätt cool. Men vettefan om en sådan prisskillnad gentemot AT440MLb som ligger på 1887 kr är motiverat.
Bang! Ljudet var överväldigande bra i butiken. Blev ganska paff faktiskt. Köpte idag. Måste hem och prova nu.
Tja första steget var nytt Riia-steg till förra skivspelaren, sen byte av skivspelaren med förstärkare, högtalare och slutligen pickupen. Så är på god väg..Tänkte mer på att man vill uppgradera resten av sakerna också men
Ny förstärkare... Hegel h80. Bra drag.
Tycker det är kul när det satsas på musiken. Känns som om dom flesta man känner stoppar vid Sonosliknande system eller något annat "snyggt" och praktiskt. Tyvärr går det mycket mode även i "hi-fi", precis som med klockor.Ny förstärkare... Hegel h80. Bra drag.
Jag håller helt med. Denna förstärkare tillsammans med mina högtalare, Ino Audio Pi60s är enligt mig helt perfekt. Ljudreferens m.m., ska bara försöka få rummet lite mer dämpat så kommer det bli ännu bättreTycker det är kul när det satsas på musiken. Känns som om dom flesta man känner stoppar vid Sonosliknande system eller något annat "snyggt" och praktiskt. Tyvärr går det mycket mode även i "hi-fi", precis som med klockor.
Ny förstärkare... Hegel h80. Bra drag.
Tack! I mitt tycker världens bästa...Bra högtalare också!
Jag håller helt med. Denna förstärkare tillsammans med mina högtalare, Ino Audio Pi60s är enligt mig helt perfekt. Ljudreferens m.m., ska bara försöka få rummet lite mer dämpat så kommer det bli ännu bättre
Jag gillar uppföljaren Jaybird FREEDOM skarpt. Lite högre prisläge men vittu, vad slimmade och sköna de är!Någon som har tips på bra bluetooth träningshörlurar som tål svett? Har avverkat flera billigare modeller nu som inte tål svett.
Har tittat på och fått rekommendationer om JayBird X2. Den ligger även bra i prisnivå (under tusenlappen, som är typ min smärtgräns). Var egentligen mest sugen på "on ear"-hörlurar men dessa ska vara bra med. Vill även kunna använda dem när jag flyger och hoppas att de stänger ute en del ljud.
När det gäller LP från nätet (beg) brukar jag handla på discogs! Oftast bara seriösa säljare som packar vinylerna väl och är ärliga med skick etc. Lite som C24 fast för vinyl!Vad tror ni om att köpa LP-skivor på Ebay? Kanske någon som har erfarenhet av det här. Är ute efter Nat King Cole - Unforgettable. Har inte lyckats hitta någon i de två skivaffärer vi har här hemma.