Du får inte förkasta OA52 (eller OA51 heller för den delen) för att du läser en syrlig kommentar på ett internetforum. Om du inte har lyssnat på dem tycker jag absolut att du ska försöka se till att göra det och sen bilda dig en egen uppfattning. De är både sjukt coola och låter riktigt bra. Men försök isf komma över ett par 52.2.Då slipper jag köpa ett par sådana.
Jag hade jag förhoppningar om att dom var placeringsvänliga och hade en hyfsat bred sweetspot. Har faktiskt aldrig hör ett par, men gillar utseendet.
Jag har gett upp sökandet efter några ”graal-högtalare” då jag först borde se mig om efter ett lyssningsrum.
Då jag inte kan få det som jag vill ha så köpte jag ett par Neat Iota, en märklig skapelse. Saknar en hel del i de lägre registren och känsligheten är inte direkt hornklass. Men det jobb dom utför, gör dom riktigt bra.
Hur jag än vrider och vänder på mig och mina öron, så funkar stativare bäst för mig till 90%.
Spendor har en del golvare som jag gillar och det finns en del till. Men det slutar oftast med stativare.
Själv har jag ägt OA 51.2 men var tyvärr tvungen att göra mig av med dem då de till slut bara samlade damm och smällar på kontoret.