• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

Vilken Soundbar ska man satsa på för att få ett prisvärt alternativ?
Vill inte ha det sämsta men vill heller inte lägga 25 000 :)

Ja. Ett RIAA steg är en liten låda som du först kopplar in LP spelaren till och från lådan till din förstärkare. Kolla Kjell om du vill ha något billigt som funkar. Men RIAA finns i allt från 300-30000 spänn.
Tack! då finns det äntligen lite ljus i mörkret. :) ska kika efter RIAA...

Jag är på jakt efter några grymma hörlurar. Något tips?
Har kikat på NAD HP50 som har fått goa omdömen.
Alltid haft in-ear men såhär på vintern är det rätt gött att bädda in öronen. Så alla tips mottages gärna :)
Pris upp till 3k.

Jag är på jakt efter några grymma hörlurar. Något tips?
Har kikat på NAD HP50 som har fått goa omdömen.
Alltid haft in-ear men såhär på vintern är det rätt gött att bädda in öronen. Så alla tips mottages gärna :)
Pris upp till 3k.
Användningsområde - mobilt eller bara hemma?
Öppna eller slutna?
Ska de klara att drivas med endast en mobil som källa?
NAD HP50 är grymma slutna lurar och funkar hyggligt till allt, men de är stora och klumpiga och inget man har på stan om man har minsta självrespekt.
Jag har B&W P7 på kontoret, Audeze LCD-2 hemma och ett par in ears från Shure på gående fot.

Dags att prova båda

image.jpeg
Hur va heos?

Öppna eller slutna?
NAD HP50 är grymma slutna lurar och funkar hyggligt till allt, men de är stora och klumpiga och inget man har på stan om man har minsta självrespekt.
Jag har B&W P7 på kontoret, Audeze LCD-2 hemma och ett par in ears från Shure på gående fot.
Tänker mig en hygglig allround lur som för det mesta kommer användas mobilt.
Helst ska de klara att drivas me mobil som källa..
Gällande NAD har du nog rätt, de blir rätt stora och man kommer se ut som ett ufo på stan.
Har ett par 1500kronors trådlösa Jabra som jag använder till att ringa med på kontoret så några kontorslurar behöver jag inte.
Bra setup med lurar hörru :)
Har sneglat på trådlösa också, bland annat Parrot Zik 3.0 och Philips M2BT, erfarenhet?

Öppna eller slutna?
Hur är B&W P7? Alltid varit lite skeptisk till B&W. Kan vara för att bara hifiklubben har dom dock :)

Hur är B&W P7? Alltid varit lite skeptisk till B&W. Kan vara för att bara hifiklubben har dom dock :)
Jag frångick mina principer för två år sedan och köpte ett par P5:eek:r. De har varit riktigt bra men det är för klumpigt att ha med sig när man är ute och rör på sig. Så de bor på kontoret nu. Köp med ett gäng extrakablar... har slitit ut två redan. Men de kostar typ 50 spänn så det kan det vara värt. Finishen håller inte över tid och de blev ganska snabbt fula. Men bra ljud för den pengen.

Tillbaka
Topp