Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några "klassiker":Ska vi ta och nämna några favoritlåtar som vi spelar när man verkligen vill njuta av sin Hifi anläggning?
...
Ska vi ta och nämna några favoritlåtar som vi spelar när man verkligen vill njuta av sin Hifi anläggning?
För att nämna några av mina:
Muse - madness
Allan Taylor - Colour to the moon
Nils Lofgren - Keith don't go
Toto - Rosanna
ZZ top - Pincushion
Dire Straits - Money for nothing (mest för introt)
Orkar inte citera alla men riktigt kul vilket drag de blev. Och nu har jag massor med låtar att kolla upp
Hur är tidal? Såg att det fanns något erbjudande som var grymt längre bak i tråden. Jag är nog dock för snål för att pynta 199kr månaden efter det.
Sambon tycker om när det är tyst (vilket jag inte gör). Jag hinner inte spela i veckorna på någon njutbar volym. Utan det är endast helger om dottern tillåter och inte vill se på film. 199kr hade nog varit lättare att motivera om jag kunde utnyttja det mer. Men borde jag testa erbjudandet?
Och tusenlapparna fladdrar ivägJa det tycker jag, tycker du det låter bättre så har du en bra anledning att köpa nya hörlurar
Tack, just signat. Bara provat lite snabbt men satan i gatan! Kanske äntligen går att överleva streaming i lurar.Har precis startat Tidal enl erbjudande här jag såg här
https://klocksnack.se/posts/3105032/
STOR skillnad mot Spotify. Hur stor beror på hur bra ens anläggning är så testa själva, 18kr för 120 dagar.
https://offer.tidal.com/campaigns/5...ts?geo=GB&campaignId=5dc98f76e7618e0017843783
Den har fått jäkligt bra kritik. Så för pengarna så är det bara att köra!Jakten på DAC fortsätter. Funderar nu på om man ska slå till på en Yamaha WXC-50, pre-amp med streaming. Man bör kunna koppla ett par aktiva högtalare till denna? Tacksam för hjälp.
Den har fått jäkligt bra kritik. Så för pengarna så är det bara att köra!
läs här tex
https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=66599
Ja har du aktiva högtalare så räcker förstwg(eller ibland inte ens det). Det är ju svårt att hitta en vettig dac för under 2-3.Ska läsa, såg faktiskt den igår. Men rent teoretiskt borde den fungera med Beolab 8000? Och då är det smidigare med denna än att köpa en DAC och Chromecast audio. Jag är inte alls kunnig inom hifi.
Ja har du aktiva högtalare så räcker förstwg(eller ibland inte ens det). Det är ju svårt att hitta en vettig dac för under 2-3.
Här får du dessutom allt i ett.
Kör!
Kul initiativ, skall testa dina och andras tipsSka vi ta och nämna några favoritlåtar som vi spelar när man verkligen vill njuta av sin Hifi anläggning?
För att nämna några av mina:
Muse - madness
Allan Taylor - Colour to the moon
Nils Lofgren - Keith don't go
Toto - Rosanna
ZZ top - Pincushion
Dire Straits - Money for nothing (mest för introt)
Erbjudandet 120 dagar för 18kr var t o m 4/12 tror jag, är iaf över nu. Dom har väl som vanligt 1 mån gratis provperiod?Orkar inte citera alla men riktigt kul vilket drag de blev. Och nu har jag massor med låtar att kolla upp
Hur är tidal? Såg att det fanns något erbjudande som var grymt längre bak i tråden. Jag är nog dock för snål för att pynta 199kr månaden efter det.
Sambon tycker om när det är tyst (vilket jag inte gör). Jag hinner inte spela i veckorna på någon njutbar volym. Utan det är endast helger om dottern tillåter och inte vill se på film. 199kr hade nog varit lättare att motivera om jag kunde utnyttja det mer. Men borde jag testa erbjudandet?
Sophie Zelmanis inspelningar är fantastiska om du gillar djupt ljud och detaljer!Tack hörrni! Har bara sökt upp dom på Youtube under dagen men fann ett gäng jag gillade som ni nämnt
Dessa
Rush - tom sawyer
Mark knopfler - what it is
Eva cassidy - fields of gold
Neil Halstead - Hi-Lo and In Between
Luka Bloom - Exploring the Blue
John Mayer - In the Blood
Yello - electrified (album toy)
Joni Mitchell - California
Stevie Ray Vaughan - Little Wing
London grammar - big picture & Hey now
Nanci griffith - tecumseh valley
Infected mushroom - sense of direction
Kom på att Pink Floyd - run like hell är bra.
Snubblade även över albumet Krushevo med vlatko stefanovski & miroslav tadic.
Detta är en fantastiskt skiva att testa anläggningen med. Djupa basgångar, väldigt mycket detaljer och rymd i alla låtar:
Ska koll upp båda.Sophie Zelmanis inspelningar är fantastiska om du gillar djupt ljud och detaljer!
Hennes släpiga slowjazz stil med vackra harmonier gör sig perfekt till bra Hi-Fi prylar.
Du måste smyga ut dem 1-2cm om dagen märks inteMitt i bytet till julgardiner vänder jag mig om och ser att dottern har kidnappat tomten och nailat MLP för att lyssna på John Mayer
HahaDu måste smyga ut dem 1-2cm om dagen märks inte
Alternativt ”Ankering”, ställ ut dem 1.5m från väggen direkt och börja därifrån. När ni är klara så är de på rätt ställe
Haha jag gillar hur tipser låter här i tråden. Halva kampen med att få till bra placering är att få chefen nöjd/ovetandesTips, ställ en hög växt som täcker glipan. Då kan du trycka ut dem ännu längre och chefen blir nöjd.
Underskatta inte en rejäl matta framför, om det funkar estetiskt dvs.
Haha jag gillar hur tipser låter här i tråden. Halva kampen med att få till bra placering är att få chefen nöjd/ovetandes
Önskar att vi kunde ha mattor hemma. Har två kattjävlar jag försökt bli av med i 7år. Likt målsökande missiler träffar de alltid en matta när de ska spy och de gör dom typ varannan dag, veterinären hittar inga fel.
Väntar på att naturen ska ha sin gång.
På gott humör av att torka kattspya varannan morgon?Det är konstigt, men jag älskar katter! Blir på gott humör av sånt där. Klart att man ska få kräkas på skönt underlag!! (allergisk på gamla dar, men vi ska skaffa en Spynx inom kort enligt sambon)
Jag har ingen personlig erfarenhet av kalibrering hos de stora kedjorna, men som jag har läst är det helt ointressant och bortslösade pengar. Men det är andrahandsinformation, men skulle aldrig själv lägga pengar på det.
Tror din TV är sjukt bra utan kalibrering.
Men, ambilighten är tacky.... ???
TV och ev kalibrering är absolut inte ointressant men du är i fel tråd! Den här handlar om Hi-Fi och återgivning av musik.Jag har testat att köra en del testmönster för att kontrollera vit- och svartnivå samt färgskalor. Allt sånt ser helt korrekt ut när man har valt Cinema och stängt av alla finesser som ska förbättra bilden. Men hade tänkt mig att ha den rätt länge så tanken att få den professionellt kalibrerad är frestande. Men vi får se.
Haha, kanske en dålig bild på Ambilighten. Nu körde jag bara en testslinga som kör en regnbågseffekt runt TVn. Vid normalt tittande så fångar den bilden på samma sätt som Philips variant och då blir det rätt trevligt.