Måberg
Silver
AKG stämmer, ett par K701. Och ett par Hifiman He-4xx, samt ett par Audioquest Nightowl Carbon utanför bildVilka lurar är det du har på hyllan?
Tycker mig känna igen ett par AKG.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
AKG stämmer, ett par K701. Och ett par Hifiman He-4xx, samt ett par Audioquest Nightowl Carbon utanför bildVilka lurar är det du har på hyllan?
Tycker mig känna igen ett par AKG.
AKG stämmer, ett par K701. Och ett par Hifiman He-4xx, samt ett par Audioquest Nightowl Carbon utanför bild![]()
Ja det är nog närmare 20 år för mig också nu skulle jag tro. Men först på senare år jag skaffat grejer runt omkring för att kunna driva dem ordentligt. Från början körde jag dem enbart via AVR-receivers mest för att ha på kvällarna när jag bodde hemma hos föräldrarna eller i lyhörd lägenhet när man spelade osv.Oki, 701 känner jag väl till. Har ett par själv. Säkert 20 år.
En riktig klassikerDet blir Eurovision för hel slanten ikväll, så MÅSTE väga upp det fram tills dess \,,/ \,,/
![]()
Pluspoäng för både maiden och Candlemass!Det blir Eurovision för hel slanten ikväll, så MÅSTE väga upp det fram tills dess \,,/ \,,/
![]()
Jag har tänkt köpa ett par aktiva högtalare till min skivspelare och tänker om ni experter har några bra tips? Min fru ser gärna att de är vita men för mig spelar det ingen roll. Max 5000
Just nu lutar det mot ett par Argon från hifiklubben
Argon Audio FENRIS A5 – kompakt och stark aktiv högtalare
Fint hifi-ljud i äkta stereo, trådlös musik med Bluetooth, smart TV-ljud med HDMI och skivspelaringång – utan separat anläggning! 3 års medlemsgaranti på HiFi Klubben. Se merwww.hifiklubben.se
Tack för input! Jag får går ner och prata med dom. Har du något annat förslag på aktiva högtalare i samma prisklass som inte säljs på hifiklubben?Som vanligt kör HIFI-KLUBBEN sin vanliga rappakalja. Vad är "äkta stereo" t ex? Är det 2 högtalare, båda i mono, eller innehåller förstärkarenheten kanalseperation.
På HIFIklubben kan man ibland läsa att apparatfronten är i "äkta aluminium".
Ja, ni fattar.
Nämnda produkters ljudmässiga kvaliteter vet jag inget om. De kan ju prestera vida över prisnivån.
Frågor du bör ställa är:
Vad är det för effekt på på inbyggd förstärkarenhet?
Vad är högtalarnas verkningsgrad?
RIAAenheten, hur korrekt kan den vara?
Javisst, din budget är 5000:-.
Undvik vita högtalare. Det är snart omodernt.
Men i köket, bland övriga vitvaror. Kanon!
Tack för input! Jag får går ner och prata med dom. Har du något annat förslag på aktiva högtalare i samma prisklass som inte säljs på hifiklubben?![]()
Scrolla ner lite så har du tex Triangle Elara LN-01A för 3490kr/par. Jag har ingen aning om ljudkvaliteten, men billiga alternativ när det gäller aktiva högtalare finns nuförtiden iafDet är styckpriset som det ser ut. 2 x 4790:- verkar det sluta på.
ett alternativ är att köpa en aktiv studiomonitor, förmodligen inte lika bra finish som en "hifi" högtalare men pengarna går förhoppningsvis till ett bättre ljud. (tänk på att sortera på dom som har rätt anslutning för dig, rca?)Jag har tänkt köpa ett par aktiva högtalare till min skivspelare och tänker om ni experter har några bra tips? Min fru ser gärna att de är vita men för mig spelar det ingen roll. Max 5000
Just nu lutar det mot ett par Argon från hifiklubben
Argon Audio FENRIS A5 – kompakt och stark aktiv högtalare
Fint hifi-ljud i äkta stereo, trådlös musik med Bluetooth, smart TV-ljud med HDMI och skivspelaringång – utan separat anläggning! 3 års medlemsgaranti på HiFi Klubben. Se merwww.hifiklubben.se
Jag har ett par aktiva studiomonitorer Fostex pm04 om du är sugen kanske 1000 lapp för paret.Tack för input! Jag får går ner och prata med dom. Har du något annat förslag på aktiva högtalare i samma prisklass som inte säljs på hifiklubben?![]()
Tack för erbjudandet! Men jag hade gärna sett att det var bluetooth också.Jag har ett par aktiva studiomonitorer Fostex pm04 om du är sugen kanske 1000 lapp för paret.
Ska du ha till tv eller dator eller bara stereo?
Schysst! Jag ska läsa på lite och jämföra med dom från hifiklubbenScrolla ner lite så har du tex Triangle Elara LN-01A för 3490kr/par. Jag har ingen aning om ljudkvaliteten, men billiga alternativ när det gäller aktiva högtalare finns nuförtiden iaf
Du skulle kunna skaffa dem och en Wiim Mini så får du bluetooth och wifi-streaming "på köpet"Tack för erbjudandet! Men jag hade gärna sett att det var bluetooth också.
Ska framförallt ha dom till skivspelaren som det ser ut i nuläget.
Wow, ledare för både diskant och bas, både syrefri koppar och silverpläterad koppar, kontakter av guld, mässing, beryllium och koppar, lyxig PVC och dammsäker nylon!Nytt in:
![]()
![]()
Någon som fick betalt för det åxå!?!Wow, ledare för både diskant och bas, både syrefri koppar och silverpläterad koppar, kontakter av guld, mässing, beryllium och koppar, lyxig PVC och dammsäker nylon!
Oavsett hur de påverkar ljudet så har nån haft roligt när det behövdes lite text till förpackningen.
Wow, ledare för både diskant och bas, både syrefri koppar och silverpläterad koppar, kontakter av guld, mässing, beryllium och koppar, lyxig PVC och dammsäker nylon!
Oavsett hur de påverkar ljudet så har nån haft roligt när det behövdes lite text till förpackningen.
Man kanske inte kan säga att en kabel är Snygg, men de är åtminstone inte så fula juNytt in:
![]()
![]()
Valde mellan denna och en vit tunn från Biltema. Funkade som förlängningssladd åxå sa de i butikenMan kanske inte kan säga att en kabel är Snygg, men de är åtminstone inte så fula ju![]()
Skämt o sido är det ju lite trevligare med färdig-termineradeValde mellan denna och en vit tunn från Biltema. Funkade som förlängningssladd åxå sa de i butiken![]()