• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bakfylletråden

Jooiie

Omega
En som åkt på helgpasset väntar med spänning på uppdateringar denna regntunga lördagsmorgon..

Jag har faktiskt mått bra mycket bättre än förväntat, precis som Piraten enbart lite slö efter en riktigt bra kväll. Det var inte mängden alkohol jag var orolig över heller utan blandningen. Började med champagne, sedan vin och öl och groggar för att sedan avsluta med whiskey. :cigar:

Haha vad är det för bus du har hittat på nu då?? :D

Var på stället i bygden där man oftast äter plankstek och dricker öl och whiskey... ;) middag med jobbet.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Jag har faktiskt mått bra mycket bättre än förväntat, precis som Piraten enbart lite slö efter en riktigt bra kväll. Det var inte mängden alkohol jag var orolig över heller utan blandningen. Började med champagne, sedan vin och öl och groggar för att sedan avsluta med whiskey. :cigar:



Var på stället i bygden där man oftast äter plankstek och dricker öl och whiskey... ;) middag med jobbet.
Haha jaha, brukar ju sluta lite sådär när man hänger där ;)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har varit nykter i mer än 10 år nu och det känns fantastiskt att slippa vara bakfull. Nyårsafton kan vara jobbig men på nyårsdagen känner jag mig som en vinnare varje år : )

Gott nytt år på er!

varit nykter i 5,5 år och känslan är obeskrivlig, just att slippa bakisångesten är svårslagen

Bra kämpat!
Själv har jag dragit ner konsumtionen kraftigt pga familj och slipper därmed nästan alla bakfyllor. Samma sak idag :)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Har några pluggkompisar från universitetstiden som stannade i pluggstaden, vi bestämde oss att istället för dricka ute och ränna på staden stannade vi hemma och spelade hela kvällen/natten.

Och nej, vi skippade inte alkoholen. Blev två GT samt en vinflaska, mår som man förtjänar idag...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Inte så farligt idag.
Blev bara öl och en GT igår. Skippade spriten, har börjat bli duktig på att ge Fan i spriten så det är inte så farligt faktiskt.
Vaknade med huvudvärk och lite små skiten kropp men en timme senare var det bra :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Men som gammalt ”proffs” så hade man ju sina knep haha.
* Iskall energidryck typ Red Bull.
* Iskall dryck med lime eller citron som kolsyrad typ Sprite o skippa Cola
*Misosoppa görna spetsadmed chili. Återställer balansen med sältan samt ger dej en fin spark i nyllet av chillin
*Rör på dej!!! Dra ut o kör en timmes svätt o ångestfylld promenad så ska ni se hur jävla gött det är att komma hem till sängen igen.
(Ännu bättre, kör ett arbetspass av lämplig sort typ restaurang med hög stress)
*Undvik att kolla bankkontot
*Undvik helst att kolla mobilen alls om det varit en riktig bläcka..
*Skit i maten, ändå omöjligt o stoppa i sej nåt när allt skit ändå kommer upp igen.. pizza med bea o kebab är överskattat vid tung bakfylla..
Voilá!! Kör igenom samtliga steg o när du väl hår o lägger dej igen känner du dej liiite bättre.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Men som gammalt ”proffs” så hade man ju sina knep haha.
* Iskall energidryck typ Red Bull.
* Iskall dryck med lime eller citron som kolsyrad typ Sprite o skippa Cola
*Misosoppa görna spetsadmed chili. Återställer balansen med sältan samt ger dej en fin spark i nyllet av chillin
*Rör på dej!!! Dra ut o kör en timmes svätt o ångestfylld promenad så ska ni se hur jävla gött det är att komma hem till sängen igen.
(Ännu bättre, kör ett arbetspass av lämplig sort typ restaurang med hög stress)
*Undvik att kolla bankkontot
*Undvik helst att kolla mobilen alls om det varit en riktig bläcka..
*Skit i maten, ändå omöjligt o stoppa i sej nåt när allt skit ändå kommer upp igen.. pizza med bea o kebab är överskattat vid tung bakfylla..
Voilá!! Kör igenom samtliga steg o när du väl hår o lägger dej igen känner du dej liiite bättre.

Pina sig igenom hårt arbete dagen efter är både det värsta man kan göra och bästa samtidigt. Fyfan vad man blir snabbt "ok" av det.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tror de flesta här endast lider av en minimal bakfylla pga typ 1 ynka GT för många. Botas på en kvart med en dusch o en kebab liksom..
 
Topp