• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Då känns bara Coke som det rimliga eller en helt ny färg (vilket känns osannolikt). De kommer ju inte att lansera en gammal klocka med ny länk. Och med hänsyn till utseendet på låset, historien och baksidan av klockan kan det ju inte vara något annat än en GMT. Fan vad tråkiga Rolex är ändå, jag hoppas att de har mer nyheter än att erbjuda en gammal klocka med ny bezel och länk.

Det kan ju vara så att man nu vill fasa in det nya urverket (cal 3236?) i GMT'n och det då leder till att man då byter hela modellen. Som man gjorde med Date-Just. Dvs en helt ny GMT som är lite mer slimmad och mindre "boxig" (också som DJ). Det vore ju spännande.

Rolex har officieltt släppt sin första teaser video och jag är väldigt förvirrad! Vad kan detta betyda?

Känns nästan givet att det blir en GMT på Jubilee. Kolla kronskydden.

Edit: Ser nu att print screens postats tidigare. Så no need to go crazy.
Screen Shot 2018-03-16 at 12.27.24 PM.png

Vågar inte gissa eller spekulera för mycket, men jag vill tro på en ny färgcombo på en GMT. Vill gärna se en Sub av nyare slag, spelar ingen roll om caset är samma maxi eller så utan mer på kanske en ny ball detalj eller modell.

Vet någon när man kan ställa sig på kö för nya klockor hos AD? Är det liksom dagen man får se nyheterna eller när Rolex släpper dessa på hemsidan?
Var till AD 6 mån efter keramiska Daytonan släpptes och det var tydligen tvärsent.

Vågar inte gissa eller spekulera för mycket, men jag vill tro på en ny färgcombo på en GMT. Vill gärna se en Sub av nyare slag, spelar ingen roll om caset är samma maxi eller så utan mer på kanske en ny ball detalj eller modell.

Vet någon när man kan ställa sig på kö för nya klockor hos AD? Är det liksom dagen man får se nyheterna eller när Rolex släpper dessa på hemsidan?
Var till AD 6 mån efter keramiska Daytonan släpptes och det var tydligen tvärsent.
Du får nog hänga på låset för att få något. Speciellt de modellerna som är poppis

Ringer du direkt när klockorna presenterats ger det nog en rimlig chans att få klockan inom ett år eller liknande om det gäller populära modeller.

Videon Rolex publicerade på en klocka med jubileelänken hade inte någon stämpel på klockans baksida som guldklockorna har, men det kan självklart vara en detalj de valt att utelämna.:angel:

Edit: Kan vara fel sida av boetten, jag är inte 100 på vilken sida stämpeln/stämplarna sitter på.

Åh va jag älskar när spekulationerna sätter igång! Sen bryr jag mig kanske mindre om Rolex men kul är det iaf :)

Varit lite dåligt med teasers generellt, hoppas det sätter igång ordentligt i helgen!

Släpper dem en subc på jubilee så är det ju pinsamt.
Ja verkligen. SubC har ju ännu större luggar (någon mätte i någon tråd, skiljer typ någon knappt halv mm) så tänkte nog snarare på annan klocka. Vet dock inte vad det skulle vara. Men såg för litet ut för att vara gmt tyckte jag.

Jag ringde och ställde mig i kö någon timme efter lanseringen av 126600. Fick den i december.

Mm, fast med tanke på Omega senaste tiden så blir det väl en Red side of the moon med fake patina, 17 mm i tjocklek och 44+ mm. Sagt med bitterhet, ja.
Rätt knepigt att kritisera den sett till de senaste åren mest produktiva stortillverkaren för att vara blek med produktportföljen.

Tillbaka
Topp