• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Rätt knepigt att kritisera den sett till de senaste åren mest produktiva stortillverkaren för att vara blek med produktportföljen.

Njae, jag menade mer att Omega känns lite virriga och letar efter en riktning, och inte riktigt vet vad de vill. Plus såklart alla deras LE och olika sidor av månen. Jag gillar Omega och tycker de erbjuder mycket för pengarna om man jämför med många konkurrenter men tror de skulle behöva fokusera sina modellserier mer och slimma utbudet.

Man undrar när folk ska tröttna hoppas på en keramisk cola i stål. Eller ska vi läsa samma prognoser innan Basel 2029? :banghead:

Vågar inte gissa eller spekulera för mycket, men jag vill tro på en ny färgcombo på en GMT. Vill gärna se en Sub av nyare slag, spelar ingen roll om caset är samma maxi eller så utan mer på kanske en ny ball detalj eller modell.

Vet någon när man kan ställa sig på kö för nya klockor hos AD? Är det liksom dagen man får se nyheterna eller när Rolex släpper dessa på hemsidan?
Var till AD 6 mån efter keramiska Daytonan släpptes och det var tydligen tvärsent.
Du kan väl ställa dig i en kö för en hypotetisk klocka - "om x kommer så vill jag ha en sådan" ish

Monochrome ute med sin Tudor predictions!

https://monochrome-watches.com/tudor-baselworld-2018-predictions-tudor-new-watches-2018/

Den gröna hittade jag på TRF

47A572C9-3408-4672-9F26-EE4FCF782101.jpeg
FAD8A006-E0EA-4244-811B-E4EBC32F02F1.jpeg
C226CAAF-B904-41D3-9598-EB1883712E8D.jpeg
3FD5FCFA-26D3-4B02-B6FA-0AEEC0716931.jpeg
EA081144-E92E-427C-B4D3-9BD9DF205C62.jpeg
Drömmen är att Tudor släpper en 39-40mm Pelagos i STÅL som är tunnare än dagens.
Just Sayin :)

Det har gjorts av medlemmar på forumet. Vet ej var och jag själv har inte testat. Man kan ju alltid ringa och kolla. Skadar ju ingen om man får ett nej.
Ok. De AD jag brukar handlar av tar ej kö på modeller som ej lanserats ännu. Är iaf va de säger. Känns även märkligt om man kunde stå på kö för klockor som kanske lanseras om 1-10 år

Senast ändrad:
Du kan väl ställa dig i en kö för en hypotetisk klocka - "om x kommer så vill jag ha en sådan" ish
Det låter lyckat, tror att personalen gärna tar emot såna beställningar för att ha roligt på fredagsfikat. :)

Vad fick du för samtal idag?
-Det var en snubbe som ville ställa sig i kö för en klocka som inte finns. Så jag tog emot alla uppgifter och sa att vi återkommer när den kommer. Han var super glad och han hissade oss på KS. :)

Det låter lyckat, tror att personalen gärna tar emot såna beställningar för att ha roligt på fredagsfikat. :)

Vad fick du för samtal idag?
-Det var en snubbe som ville ställa sig i kö för en klocka som inte finns. Så jag tog emot alla uppgifter och sa att vi återkommer när den kommer. Han var super glad och han hissade oss på KS. :)
I de fall jag hört så rörde det sig om välkända kunder och om jag inte missminner mig, kommande Basel. Som om förra året - "kommer det en ny gaytona med keramisk bezel så vill jag stå i kö"

Tillbaka
Topp