Riktigt riktigt bra. Hade jag ställt mig i kö till utan tvekan!Hittade denna på TRF
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt riktigt bra. Hade jag ställt mig i kö till utan tvekan!Hittade denna på TRF
Ny seamaster 300? Bond hade väl laser i en sån i golden eye?
Det är min gissning också, en ny Seamaster Diver 300m - Hoppas de gör något åt utseendet på länken...
Beställt flera, och det varierar stort. 116600 fick jag i juli, 116655 också juli, 116500 i november och 326934 ca 1 år efter släpp. Samtliga beställda relativt omgående efter släpp hos samma AD. Så det varierar från några månader upp till 1 år.Om Rolex släpper en ny klocka/modell i stål man blir sugen på, och man slänger sig på mail/telefon för beställning av densamma så fort an får vetskap om att den ska släppas.
Hur lång tid kan det rimligtvis ta att få hem sin beställning?
Nån som beställt en ny klocka (från rolex) direkt vid nysläpp, som kan ge en hint?
Jag tänker att man då bör hinna med första leveransen av klockor efter släppet..
Mvh Roffe
Ok Ok, tack så mkt för info. Kan vara bra att veta ungefär hur lång tid man har på sig att sälja käring och svärmor och andra värdsliga ting.Beställt flera, och det varierar stort. 116600 fick jag i juli, 116655 också juli, 116500 i november och 326934 ca 1 år efter släpp. Samtliga beställda relativt omgående efter släpp hos samma AD. Så det varierar från några månader upp till 1 år.
Nån som har nån kvalificerad gissning om en ev. prishöjning på Rolex och isf hur mkt? Borde inte vara helt orimligt med tanke på att det inte blev någon höjning förra året.
Rolex som varumärke hade tjänat på en prishöjning. Känns som var o varannan svennebanan snart har en Rolle runt handledenTror de tar stopp nu, tror du kan räkna med dagens 1 år till
Hur då?Rolex som varumärke hade tjänat på en prishöjning. Känns som var o varannan svennebanan snart har en Rolle runt handleden
De är ju redan 50%+ över vad de är värda.Rolex som varumärke hade tjänat på en prishöjning. Känns som var o varannan svennebanan snart har en Rolle runt handleden
Väldigt bra.. sån hade iallafall jag köat förHittade denna på TRF
De är ju redan 50%+ över vad de är värda.
Absolut, och om ngt så är de för lågt prissatta, tror ej de skulle sälja mindre även om de höjde med 5-10 %, sedan om tex en Sub är 2,5 ggr ”bättre” än en Seamaster, pga priset, helt annan fråga....Hur ska man värdera en klocka då?
Jag skulle säga att en klocka är värd vad någon är beredd att betala.
Intressant reflektion. Om nu Rolex säljer upp emot 1000000 klockor om året så står väl Sverige för en viss del av nyköpen. Om Sverige står för 1% så är det 10000 nya Rolex om året. Det är väl knappast enbart existerande Rolex-ägare som köper nytt. Så visst, fler och fler kommer att äga Rolex.Känns som var o varannan svennebanan snart har en Rolle runt handleden
Precis, med tanke på vad vissa modeller säljs för hos gråhandlare där 50% över listpris inte är ovanligt så kan man snabbt konstatera vad folk är beredda att betala. Så visst skulle Rolex utan vidare kunna höja priserna rätt kraftigt utan minskad försäljning.Absolut, och om ngt så är de för lågt prissatta, tror ej de skulle sälja mindre även om de höjde med 5-10 %, sedan om tex en Sub är 2,5 ggr ”bättre” än en Seamaster, pga priset, helt annan fråga....
Denna skulle jag kunna tänka mig ocksåHar ju haft en hel del Rolex genom åren men intresset för märket har varit totalt stendött för min del senaste två åren. Inget har lockat bortsett från möjligtvis blåa Skydwellern i stål. Den är dock alldeles för stor så det var inte heller någon utmanare på riktigt. Men.. skulle Rolex släppa denna i 38-39 mm så kommer jag snällt tillbaka till Rolex med svansen mellan benen
Håller med dig om storleken, hoppas Verkligen det kommer något 36-38mm, de har släppt för mycket tegelstenar senaste tiden.Har ju haft en hel del Rolex genom åren men intresset för märket har varit totalt stendött för min del senaste två åren. Inget har lockat bortsett från möjligtvis blåa Skydwellern i stål. Den är dock alldeles för stor så det var inte heller någon utmanare på riktigt. Men.. skulle Rolex släppa denna i 38-39 mm så kommer jag snällt tillbaka till Rolex med svansen mellan benen
Kan absolut vara så! Kommer ihåg när frugan var gravid, tyckte alla plötsligt var gravida i vår omgivningIntressant reflektion. Om nu Rolex säljer upp emot 1000000 klockor om året så står väl Sverige för en viss del av nyköpen. Om Sverige står för 1% så är det 10000 nya Rolex om året. Det är väl knappast enbart existerande Rolex-ägare som köper nytt. Så visst, fler och fler kommer att äga Rolex.
(Din reflektion kan också vara en effekt av Baader-Meinhof fenomenet - googla det.)
Exakt vad är det som är virrigt med omegas produktportfölj?Njae, jag menade mer att Omega känns lite virriga och letar efter en riktning, och inte riktigt vet vad de vill. Plus såklart alla deras LE och olika sidor av månen. Jag gillar Omega och tycker de erbjuder mycket för pengarna om man jämför med många konkurrenter men tror de skulle behöva fokusera sina modellserier mer och slimma utbudet.
Att allt från Aqua Terra till Ploprof, Railmaster och Bullhead ligger i deras Seamaster-kollektion just nu är ju lite fånigt iaf.Exakt vad är det som är virrigt med omegas produktportfölj?