• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Här finns lite mer matnyttig info om klockan också:
https://www.hodinkee.com/articles/hamilton-khaki-x-wind-auto-chrono-limited-edition-introducing
Spontant tror jag att det är en design som kan växa på en även om initiala tanken säger att den är för plottrig.
Jag har två lite plottriga Seikos i lite samma stil som jag inte först gillade men som nu är bland favoriterna (SNA411, SSC081), och jag gillar tex Navitimern och Sinn 903 också. Jag tycker de är mycket plottrigare på bild än IRL. Såg nu att Hamiltonen var jävulskt stor (45mm) så det blir inget med den iaf. Men de har andra nya modeller som är lite mindre (42mm):

upload_2018-3-19_16-41-47.png
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Förmodligen.
Jag ringde till Krons i stockholm vid lunch idag och frågade hur man skulle gå tillväga om det är så att Rolex släpper en ny GMT på onsdag men han jag pratade med sa att det iprincip va hopplöst. Han påståd att man kan skriva upp sig på en intresselista men att det var högst osannolikt att man skulle få någon ändå..
Klockan är inte ens släppt, inte ens säkert vilken modell. Kul för ADs att få samtal från nördar som vill ha köplats till något som inte ens är släppt.. Hade gått i taket.
 

UncleBear

Panerai
Verkar komma en Hydro Conquest från Longines? Nån som vet mer? Bifogar bilder från deras teaser på Instagram.
 

Bilagor

  • Foto 2018-03-19 17 23 38.png
    Foto 2018-03-19 17 23 38.png
    78.6 KB · Visningar: 2
  • Foto 2018-03-19 17 33 57.png
    Foto 2018-03-19 17 33 57.png
    63.1 KB · Visningar: 3
  • Foto 2018-03-19 17 34 03.png
    Foto 2018-03-19 17 34 03.png
    76.5 KB · Visningar: 2
  • Foto 2018-03-19 17 38 40.png
    Foto 2018-03-19 17 38 40.png
    81.8 KB · Visningar: 1

agomez

Breitling
Klockan är inte ens släppt, inte ens säkert vilken modell. Kul för ADs att få samtal från nördar som vill ha köplats till något som inte ens är släppt.. Hade gått i taket.
Det var ju mer en fråga om hur det skulle kunna gå till? Jag kan tänka mig att det var likadant innan batman och hulken släpptes, men det har jag ingen erfarenhet av.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Smp vågorna dvs ny smp diver med vågor
Kommer komma ny smp med uppdaterar verk samt design. Ca pris 40tkr. Samt nån LE för att fira att det var 70 år sedan Seamaster kollektionen lanserades. Mina gissningar :)
Hoppas du har rätt! Förutom nytt verk hade en ny länk med någon form av glide-lock varit på sin plats.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Av det lilla man kan ana verkar dom slopat stickindex innanför dom runda indexen. Verkar även ha tunnare visare. Blir alltså en något renare tavla :) Törs man hoppas på fler modeller med V.H.P i andra boetter?

Var riktigt taggad inför VHP innan jag fick se utseendet på dem. Framförallt de lite okonventionella färgkombinationerna jag ryggar inför.

Nej. En sportdressare på 39 mm (då överlever även jag de groteskt långa bandhornen som de envisas med på alla modeller), svart sunburst, inget kronskydd, och med avsmalnande länk. Och VHP då. En Conquest, fast i renare utförande!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Var riktigt taggad inför VHP innan jag fick se utseendet på dem. Framförallt de lite okonventionella färgkombinationerna jag ryggar inför.

Nej. En sportdressare på 39 mm (då överlever även jag de groteskt långa bandhornen som de envisas med på alla modeller), svart sunburst, inget kronskydd, och med avsmalnande länk. Och VHP då. En Conquest, fast i renare utförande!
Håller helt med. V.H.P kändes alldeles för sportig med alla färgklickar. En Conquest Classic med sunburst och V.H.P vore ju owg material :cigar:
 
Av det lilla man kan ana verkar dom slopat stickindex innanför dom runda indexen. Verkar även ha tunnare visare. Blir alltså en något renare tavla :) Törs man hoppas på fler modeller med V.H.P i andra boetter?
Gillar verkligen den något renare tavlan, de verkar också ändat siffrorna från 45 till 50 osv likt många andra klockor. Typiskt att de teasar om detta när man äntligen beställt ;) Får se hur jag gör, har ju iaf 14 dagar på mig :D
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tänker på en rymdkapsel som brinner i atmosfären påväg att landa på jorden. Kan det ha något med Apolloprogrammet att göra.? Året stämmer ju inte riktigt med programmets start och slut eller med den berömda Apollo 13 landningen.
Det är 50 år sedan den första bemannade flygningen med Apollo, Apollo 7. Senare på året flög vi runt månen för första gången med Apollo 8. Så det finns anledningar att pumpa ut lite specialutgåvor. ;)
Jag tror däremot @Hebbe har rätt - ny SMP diver.
 
Topp