• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Det är 50 år sedan den första bemannade flygningen med Apollo, Apollo 7. Senare på året flög vi runt månen för första gången med Apollo 8. Så det finns anledningar att pumpa ut lite specialutgåvor. ;)
.
Stämmer, vill man går det går ju alltid att räkna så man får ihop ett jubileum. Apollo 7 känns som en bra gissning om man vill få ihop året.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Kommer på i sista sekund vad jag har på min önskelista. Att Rolex utvecklar en ny standard för sina index. Bort med applicerade vitguldsindexen med lumefyllning, tillbaka till någon moderniserad variant av vanlig påmålad lume. Ingen faux-patina eller så, inget retro utan något som ser modernt och nytt ut. Jag vill bara bli av med de trökiga ringarna och boxarna med lume. All annan åttitalsdesign har vi lämnat bakom oss, dags att Rolex också tänker om.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Kommer på i sista sekund vad jag har på min önskelista. Att Rolex utvecklar en ny standard för sina index. Bort med applicerade vitguldsindexen med lumefyllning, tillbaka till någon moderniserad variant av vanlig påmålad lume. Ingen faux-patina eller så, inget retro utan något som ser modernt och nytt ut. Jag vill bara bli av med de trökiga ringarna och boxarna med lume. All annan åttitalsdesign har vi lämnat bakom oss, dags att Rolex också tänker om.

Vad är poängen med vitguldindex kontra rostfritt stål btw? Är det mestadels för att kunna blåsa upp priset mer? Om det kostar 5000 kr extra för Rolex lär de ju ta 10000 kr extra för det.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Några nya Breitlingar tror jag.

6B4E3B95-8680-4448-87E1-ADA52805E5F4.jpeg
C2106B86-AAC0-4219-9F45-5CBA20EB7CDD.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Försöker hitta ngn jämförelse hur mkt bättre vitguld skulle vara men det var lättare sagt än gjort.
Kolla gamla sportrollar. 16800 hade iaf stålvisare, någon ref-ninja kan nog rama in det bättre. Seiko hade kromad mässing på 6105 på tavlan.

Edit: Fast vänta nu, de hade kanske aldrig stålvisare? Får nog ta ett halvt steg tillbaka.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Yes den var på 38mm!

39.3k på läder
44.25k på länk

Dock känns det inte som en navitimer..

EB332588-199C-4FCE-BCB7-3E1BEE62FB5C.png
Synd de:
1. Glömde lysmassan på tavlan
2. Glömde minska teckenstorleken från den de använde på 52mm-bratten
3. Glömde vrida tillbaka tiden på skinnbandet och skala av puckeln som inte alls rimmar väl med tidseran de flörtar med. Inte heller känns det modernt.
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Synd de:
1. Glömde lysmassan på tavlan
2. Glömde minska teckenstorleken från den de använde på 52mm-bratten
3. Glömde vrida tillbaka tiden på skinnbandet och skala av puckeln som inte alls rimmar väl med tidseran de flörtar med. Inte heller känns det modernt.


Jag ropade hej innan jag kommit över bäcken.. Punkt 3 går att lösa, men nr 1 och 2. Snark.
40h gångreserv också.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Synd de:
1. Glömde lysmassan på tavlan
2. Glömde minska teckenstorleken från den de använde på 52mm-bratten
3. Glömde vrida tillbaka tiden på skinnbandet och skala av puckeln som inte alls rimmar väl med tidseran de flörtar med. Inte heller känns det modernt.
Ser det inte ut som att remmen är något mindre paddad
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Oxidation månne, men utan att veta att det är vitguld så slås man direkt av lystern som stål aldrig skulle kunna leverera.
 
Topp