• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Tycker det funkar
D1F66667-2390-4D77-B548-D89981108041.jpeg

Jämför man med index 9 oclock kan man lika bra fimpa den lilla pricken breve datumet om man nu envisas att ha datumet kloss till bezeln.

Jag inser att det är en billig poäng...men det är ju lätt att göra sig lustig över att det skulle vara ordningsnumret på den nya BB:n. Även om @Denke menar att det har släppts flera hundra så är ju 58st inte illa det heller :)

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 15.32.23.png
Och den är så jäkla rätt med de mindre måtten! De tog bara 57 försök innan de lyckades :D

Edit: vet vad 58 syftar till egentligen, bara att spana in Tudors hemsida :)

Senast ändrad:
Känns ju kul att Rolex i princip arkebuserade hela marknaden för 116719BLRO med nya pepsi.
För vadå, drygt 110k kan man få pepsin + en Oysterlänk, istället för 370k eller vad det nu är för en i vitguld!

Och så får man det nya urverket. Vissa bryr sig inte så mkt om det, medan för andra kan det nog ses som viktigt.

BlackBay det är väl en 2000 modeller nu, Tudor vad hände? Hemsidan käns som att blädra i Biltemakatalogen; opremium:eek:

Känns ju kul att Rolex i princip arkebuserade hela marknaden för 116719BLRO med nya pepsi.
För vadå, drygt 110k kan man få pepsin + en Oysterlänk, istället för 370k eller vad det nu är för en i vitguld!

Jag är inte så säker på det. Stål-pepsin är inte ens 12timmar gammal och det är redan kötid så lång att det inte ens går att skriva upp sig hos AD. Vi vet inte heller hur många stål-pepsi Rolex tänker släppa. Men Rolex har på senaste hållit tillbaka lite på sportstål.
Oavsett är det snabbt daytonaväntetid, om man ens lyckas skriva upp sig.

Min poäng är att de som absolut vill ha pepsi måste köpa vitguld. Stålen kommer (nästan) inte finnas tillgänglig på marknaden. (Utom kanske i gråhandel för 130-140% list)

Dessutom tänker jag att Vit-guldsfolket nog alltid varit lite in-the-know och diskreta. Jag tänker att de till och med stärks i sin vilja att köpa vitguld när signalerna att det är vitguld och inte stål blir än mer subtila!

Jag tycker att Rolex lyckades bra med både Pepsin och den brun/svarta tvåtonaren. Jag har inget emot klockhuvuden i rosé, men när det blir hela armband och tjocka länkar, så föredrar jag gult guld, eller om jag ska ha råd - stål. :)
Jag tyckte också att Tudor fällde ner plogen här och trängde sig in en rejäl bit, både med sin egen Pepsi GMT och BB 39mm.
Jag har alltid tyckt att Rolex 14060 och 114060 har varit fina klockor, som trots att de kostar en rejäl slant (det är bara klocknördar, även jag, som anser att det är fullt RIMLIGT att lägga 50k plus på en klocka, sen ska man helst äga 8, 10st. Det är bara att inse att man/de/Vi tappat fotfästet), så är det en klocka jag NOG skulle våga använda som "beater", kanske inte när jag arbetade med måleri eller svetsning. Men, en klocka som jag skulle våga använda till det den ska kunna användas till.
Och HÄR tror jag minsann de fick sig en konkurrent i den nya 39mm Black Bay:en.

Halva priset, en ren och fin tavla som visar tiden och inget onödigt. Det kan hända att Rolex tavla är aningen "renare", och jag hade gärna sett att subens tavla var matt ist för högblank.
Men, som ovan skrivet, Rolex kandidat kostar dubbelt så mkt som Tudors, och mest troligt så kommer maxicaset bytas ut inom ett par år, om man ser till årets Basel, där flera modeller fick nytt case. Bla gmt:n. (Och OM det byts, hur mkt faller värdet på den begagnade maxicase suben då? - troligtvis fler tusenlappar än BB:en har gjort under samma tid - Om man nu skulle vilja ha den "imaginära framtida nya suben")
Så Tudor kommer nog väldigt långt på årets släpp!

Ang Tudors GMT visare så anser även jag att den är för lång estetiskt. De hade kunnat strunta i att förlänga visaren efter snöflingan, då hade de haft en skarpare "pilspets" att läsa av, och visaren hade tydligt visat rätt tid utan att vara "för lång" om snöflingan hörn utgjorde visarens spets.

Sen undrar jag en sak.. (Jag skulle inte göra på detta vis vill jag klargöra från början, beställer jag/ställer mig i kö för en klocka, så är det för att JAG vill ha den, jag beställer inte tre för att sko mig på mina medentusiaster. Men jag skulle naturligtvis följa marknadens pris om jag tröttnade och sålde, dummare är jag juh inte.)

Men iaf ponera att jag "beställde" två st GMT Pepsi, en åt mig (den enda jag KAN betala) och en som jag "säljer" innan den ens är uthämtad. Jag skriver till någon som söker en, att han/hon kan få köpa den jag har liggande hos AD, men inte hämtat ut än. Han kan följa med och betala för klockan, + exempelvis en Tudor Pepsi, i mitt namn. Direkt efter vi lämnat butiken så går vi till ett kafé och jag säljer Rolex klockan till honom för listpris (på papper). Och jag är en Tudor rikare, enbart genom att ha stått i kö på en eftertraktad modell.

Hur mkt sådana fulingar tror ni det pågår? Då skulle man juh bara behöva ställa sig i kö på div nysläpp, som tex Daytona och nu Pepsi utan att ens ha en spänn att plocka ut klockorna för, eftersom någon annan gärna betalar uthämtningen av din klocka och lite extra för att få en ny klocka tidigare än de flesta.

Nu kanske jag gav nån fuling tips... Men det var nog inte jag som tänkte den tanken först, precis nu. Men vad tror ni, är det nån som har upplevt/varit med om/hört talas om nåt liknande tidigare?
Trist isåfall. Fult att sko sig på vänner eller som i detta fallet, andra entusiaster.

Mvh Roffe

Tillbaka
Topp