• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

A6D137F3-3EA7-41E4-9FC0-C9A31724C91A.jpeg
Inte tagit mig igenom hela tråden så kanske har den dykt upp. Om inte, varsågod :cigar:
Ha!

Slås av att det verkar vara lätt att gnälla på Omegas nysläpp, ofta med kritiken att designen inte är nydanande nog, föråldrad eller att små detaljer blåses upp och kritiseras. Rolex måste vara motsatsen, där det mesta verkar köpas även om samma kritik som framförs mot Omega även kan gälla Rolex. Tom Rolex halvdana och kontroversiella släpp förra året togs emot väl kort efter Basel.

- Min bild än så länge är att Omega har ett bra släpp i Seamaster 300-serien. Här framkom kritik att den var för lik tidigare serier, en kritik man kanske skulle kunna tänka sig att nya GMT'n skulle fått...
- Seamaster LE är jag mer tveksam till, mest för att den designen släpptes som en LE till ett OS nyligen och att jag nog tycker man kunde ansträng sig mer.
- Intressant att 44.25 mm-caset fick ett cal. 1861 (1869), där jag tycker det verket är Omegas bästa släpp än så länge.
- Efter 1869 är nog Aqua Terra Ladies Omegas bästa än så länge. Samt att de verkar (nästan) fått slut på fake lume-färgen till i år.
- Nya CK2998 är en så modest förändring så känns nästan inte som en ny modell.

Vänta nu, den där Tudor GMT. Ingen datumbubbla, Pepsi-ring (troligen i stål som fade:ar så där fint med tiden), <85000kr, rivet länk, inget kronskydd och inhouse urverk?
Please take my money.
Benägen att hålla med. När det initiala adrenalinpåslaget över Rolex-pepsi lagt sig kanske det är Tudorn som står som vinnare?
Men skulle den inte varit 39mm, tunn, gamla BB-länken och 20mm bandbredd?

Känns ju kul att Rolex i princip arkebuserade hela marknaden för 116719BLRO med nya pepsi.
För vadå, drygt 110k kan man få pepsin + en Oysterlänk, istället för 370k eller vad det nu är för en i vitguld!
Det är faktiskt sjukt konstigt. Den borde åtminstone inte gå byta länk på. ”Nya” vitgulden har samma verk som gamla, undrar vad en blå tavla går lös på. Tänker att flertalet med gamla kommer vilja uppdatera till blå mu.

Tillbaka
Topp