• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Vad är nytt? Kronskyddet och index ser lika ut?
Longines-HydroConquest-ceramic-1.jpg
longines-hydroconquest-41mm-blue-dial-automatic-mens-bracelet-watch-p9048-14632_image.png

Inga "dubbelindex", ny vridring och avsmalnande länk.

Så Rolex släpper ny pepsi, för att vara lite snäll mot Vitguldspepsiägarna så gör de små justeringar så att man åtminstone inte kan byta till ett Oyster så att de ser nästan identiska ut.. Man skapar även en möjlighet för vitguldsägarna att punga ut 300k till om de inte känner att det är tillräcklig skillnad på dessa klockor genom att lägga till en blå tavla på vitguldaren?

Så Rolex släpper ny pepsi, för att vara lite snäll mot Vitguldspepsiägarna så gör de små justeringar så att man åtminstone inte kan byta till ett Oyster så att de ser nästan identiska ut.. Man skapar även en möjlighet för vitguldsägarna att punga ut 300k till om de inte känner att det är tillräcklig skillnad på dessa klockor genom att lägga till en blå tavla på vitguldaren?
Tror nog tavlan är billigare än så.

Longines-HydroConquest-ceramic-1.jpg
longines-hydroconquest-41mm-blue-dial-automatic-mens-bracelet-watch-p9048-14632_image.png

Inga "dubbelindex", ny vridring och avsmalnande länk.

Förutsatt att man inte gör en prishöjning som är fullständigt oskälig, så tycker jag den uppdaterats helt jävla rätt!

Vet att många stör sig på kronskydden, det gör inte jag - tvärtom tycker jag att de är väldigt lyckade. Men i övrigt.. Keramisk vridring, avsmalnande länk, en tavla som fått ett betydligt mer harmoniskt intryck med den uppdaterade, mindre stressiga vridringen.

Den lär inte få mest och flest lovord, inte med tanke på tillverkare och "mainstream" prisklass, men fan vad lyckad den ser ut att vara. Letat finbeater ett tag, och velat fram och tillbaka mellan Stowa Flieger, Sinn 556, Seiko SBDC051, samt kanske någon ytterligare. Tycker den här ser bättre ut!

Tycker att Rolex borde hållt sig konsekventa, med GMT:n. I första skedet med releasen av pepsin, skulle det ha varit vitguld med blå urtavla. Nåt år efter kan de släppa vanliga stål-pepsi med svart urtavla. Då hade det inte slagit lika hårt på de som köpte Pepsin från första releasen. För det var väl då som folk betalade premium, och triggade ”vill ha pepsin för nostalgin”. Nu behöver Rolex rätta sig med att göra en jubilee-länk-system, som nu inte är kompatibelt med oystern. Ja WTF...
Nej, det här håller inte. Avgå ledningen!

Förutsatt att man inte gör en prishöjning som är fullständigt oskälig, så tycker jag den uppdaterats helt jävla rätt!

Vet att många stör sig på kronskydden, det gör inte jag - tvärtom tycker jag att de är väldigt lyckade. Men i övrigt.. Keramisk vridring, avsmalnande länk, en tavla som fått ett betydligt mer harmoniskt intryck med den uppdaterade, mindre stressiga vridringen.

Den lär inte få mest och flest lovord, inte med tanke på tillverkare och "mainstream" prisklass, men fan vad lyckad den ser ut att vara. Letat finbeater ett tag, och velat fram och tillbaka mellan Stowa Flieger, Sinn 556, Seiko SBDC051, samt kanske någon ytterligare. Tycker den här ser bättre ut!
Håller också med om att den ser trevlig ut! Finns den i 39mm tror jag den blir grym.

Håller också med om att den ser trevlig ut! Finns den i 39mm tror jag den blir grym.

Var inne på Longines hemsida under gårdagen, och då verkade det dessvärre som att den bara kommer i 41 resp. 43 mm.. Måttet lug-to-lug är ju ganska maffigt på förra (51 mm), och jag hoppas inte de ökat det - men känns som att caset är detsamma. Det är en stretch för mig, men funkar på länk då de inte blir lika framträdande som på gummi eller textil. Men visst, absolut, en 39 mm hade inte suttit fel!

Jag tycker tyvärr många nya Tudors lider av samma två problem
- flingvisare till runda index.
- för lång minutvisare.

Det är deal-breakers för mig.

Priserna på Lonignes spås väl stiga framöver? Om inte annat ser jag en potentiell beater i den nya Hydroconquesten :)

Är det samma blå färg på GMT-ringarna hos Tudor som hos Rolex? På de bilder jag sett går Rolex vridring mer åt LILA?:drowning:
Iaf på bilderna så slår Tudors släpp Rolex i år
Med vänlig hälsning
Ola G

Är det samma blå färg på GMT-ringarna hos Tudor som hos Rolex? På de bilder jag sett går Rolex vridring mer åt LILA?:drowning:
Iaf på bilderna så slår Tudors släpp Rolex i år
Med vänlig hälsning
Ola G

I den där videon ovan om Tudor GMT så sa de att färgerna på Tudorns GMT är tagna från den röda Black Bay och den Blåa Black Bay rakt av så att säga. Om jag förstod rätt.

Certina släpper re-edition på DS PH200. Ain't nothing like the real thing...men den kommer nog att bli en storsäljare. @Bjoerlin76 Hittar du ingen vintage kan du trösta dig med den här så länge :) Kommer till skillnad från många andra re-editions vara betydligt billigare än originalet också...ca 7´.

Screenshot_20180322-080341.png

Jag citerar mig själv. Certina imponerar! Den kommer ha PM80-verket och den kommer framförallt vara trogen originalstorleken med 40mm, (jag vet att den ser större ut på bilden men 40mm är bekräftat). Jag hade nog föredragit en vit sekundvisare men i stort...Ruskigt bra :)

EDIT: Fanns olika uppgifter från en början, men diametern är 42,8mm och inget annat!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp