anno1884
Silver
Frågan är hur många som skriver upp sig på så många stål pepsi som möjligt med avsikten att sälja vidare bra bit över list?
Befogad fråga! Själv sitter jag och funderar på om man blir odödlig med nya pepsin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågan är hur många som skriver upp sig på så många stål pepsi som möjligt med avsikten att sälja vidare bra bit över list?
Jag svarar gärna utan att ha följt ev hets från folk. TAG är ett sedan länge förstört varumärke och det kommer att ta lång tid för JCB att laga det. Man gör dock mycket bra just nu och även om jag varken gillar moderna TAG eller vintage-Heuer så tror jag att man är på rätt väg. Det kommer dock att ta tid att övertyga folk om att man inte längre tillverkar extremt dåliga klockor.Nej, misstänkte det. Tack för svar!
Blir bara lite konfunderad över det länkade inlägget, och varför Tudor (samt även Rolex) kan undgå den massiva kritik som Tag Heuer fått i och med sitt släpp av Aquaracer GMT. Heuer Autavia GMT har väl 50 år på nacken eller så, och där är det inte ok att förvalta den färgsättningen i ett nytt släpp som i övrigt inte efterliknar "originalet".
Tudor har ingen koppling alls, men i deras fall är det helt ok (förutom att GMT-visaren ifråga verkar vara 2 mm för lång då.. ). Inget arv att tala om, förutsättningarna kan väl sägas vara de samma - få likheter i övrigt. Men som sagt, ingen reagerar. Har det med att de ägs av Rolex, och att det därmed är helt ok?
Och nej, Tudor BB58 går inte obemärkt förbi. För egen del välkomnar jag alla 39 mm-släpp, och blir redan lite sugen på att släppa min nyligen införskaffade BBB till förmån för en sådan..
Mest allmänna reflektioner ovan, inga frågor som ställs specifikt till dig @Per .
Här kommer en till bild rakt framifrån. Tycker att den är grym och tack Certina att de inte drog på en massa fakelume.
Sannolikt, känns infekterat. Världens populäraste klockmärke släpper en av de mest omtrycka modellerna i modern kostym för rimlig pris, och självklart kommer man som tillverkare inte ens försöka möta efterfråganFler än vad som skulle erkänna det offentligt
Tror nog tavlan är billigare än så.
Gillar den. Jag är inte såååå bekant med modellen sedan tidigare men den ser ju ut att vara närmast identisk med originalet. (Stulen bild).
Gillar den. Jag är inte såååå bekant med modellen sedan tidigare men den ser ju ut att vara närmast identisk med originalet. (Stulen bild).
Håller inte med. Datumet bryter 5min markeringen lika mycket som index kl 9. Tycker det funkar bra.Datumet då? Känns som speedy reduced där subbarna ligger alldeles för långt ut i tavlan. Same feeling här
Inte så konstigt då det är extremt populära modeller. Det har inte kommit så himla mycket nytt än så länge från andra tillverkare, men det blir ändring på det om 5 minuter.Lite kul ändå att det pratas mest om GMT från Rolex och Tudor i denna tråd. Så snygg var inte Tudors GMT förresten! GMT visaren ser ju helt off ut.
Här kommer en till bild rakt framifrån. Tycker att den är grym och tack Certina att de inte drog på en massa fakelume.
Inte så konstigt då det är extremt populära modeller. Det har inte kommit så himla mycket nytt än så länge från andra tillverkare, men det blir ändring på det om 5 minuter.
Är det någon mer än jag som tycker att färgen på nya pepsibezeln är mer lila än blå? Och när jag ändå skriver. Infästningen mellan boetten och jubileelänken är verkligen inte vacker.
Okej, större än de äldre varianterna iaf där jag tycker Jubilee flyger. Kanske är ändlänkarna som gör det?Mini-case, justerade luggar ju.
Vad tycker ni om den hemska Oris-Pateken? Våldsamt underlig Aquanaut som är stor och rent av nästan ful. Knapparna är hemska och färgkombon så opatek det bara kan bli.
Vad tycker ni om den hemska Oris-Pateken? Våldsamt underlig Aquanaut som är stor och rent av nästan ful. Knapparna är hemska och färgkombon så opatek det bara kan bli. För att vara en 5980 i en Aquanaut-boett så känns den inte jättelyckad.
Nä. Ful färg och sub-sekunden ser riktigt billig ut.
Okej, större än vintage varianterna iaf där jag tycker Jubilee flyger. Men jag är nog fel person att fråga här då mög > nytt
Jag tycker den ser billig ut, och stör mig ganska mycket på slarvet med datumfönstret. Mellanrummet mellan datumfönstret och index är inte ens i närheten samma som mellan siffrorna och index. På den här nivån ska sådana detaljer sitta.Vad tycker ni om den hemska Oris-Pateken? Våldsamt underlig Aquanaut som är stor och rent av nästan ful. Knapparna är hemska och färgkombon så opatek det bara kan bli.
En datumbubbla skulle inte skada heller.Datumet då? Känns som speedy reduced där subbarna ligger alldeles för långt ut i tavlan. Same feeling här
Hur stor är den?Här kommer en till bild rakt framifrån. Tycker att den är grym och tack Certina att de inte drog på en massa fakelume.
Hur stor är den?
Vad tycker ni om den hemska Oris-Pateken? Våldsamt underlig Aquanaut som är stor och rent av nästan ful. Knapparna är hemska och färgkombon så opatek det bara kan bli. För att vara en 5980 i en Aquanaut-boett så känns den inte jättelyckad.
Har bara ett ord för den, anskrämlig!
Givetvis ett medvetet val. Tudors relaunch har hittat ett segment där man passar in perfekt. Märket känns idag helt separerat från Rolex bortsett från de redan nu uttjatade vintageflirtarna.Törs nästan inte säga det här. Men med nya GMT:n så tog Tudor -för mig- ett jättekliv bakåt på sin väg från nästan-Rolex mot ett eget klockmärke.
Sen att ta sitt enda "egna" designelement -snowflaken- och lägga in det överallt (fast med runda index, puckon) är tramsigt. Fattas bara en snowflake-länk som typ VC:s malteserkorslänk.
Helt rätt, Tudor hade innan börjat göra intressanta klockor och tagit avstånd från storebror. Med GMTn blir de nu bara en nästan-rolex.Törs nästan inte säga det här. Men med nya GMT:n så tog Tudor -för mig- ett jättekliv bakåt på sin väg från nästan-Rolex mot ett eget klockmärke.
Sen att ta sitt enda "egna" designelement -snowflaken- och lägga in det överallt (fast med runda index, puckon) är tramsigt. Fattas bara en snowflake-länk som typ VC:s malteserkorslänk.