Sen är ju Rolex ring keramisk också vilket ger andra tonerI den där videon ovan om Tudor GMT så sa de att färgerna på Tudorns GMT är tagna från den röda Black Bay och den Blåa Black Bay rakt av så att säga. Om jag förstod rätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sen är ju Rolex ring keramisk också vilket ger andra tonerI den där videon ovan om Tudor GMT så sa de att färgerna på Tudorns GMT är tagna från den röda Black Bay och den Blåa Black Bay rakt av så att säga. Om jag förstod rätt.
Ingen fara, i dagsljus är skillnaden enorm.Pissar lite på kunder som köpt vitguldaren. Men det är onekligen ett sjukt släpp som kan sättas i paritet med Daytonan förra året.
Förutsatt att man inte gör en prishöjning som är fullständigt oskälig, så tycker jag den uppdaterats helt jävla rätt!
Vet att många stör sig på kronskydden, det gör inte jag - tvärtom tycker jag att de är väldigt lyckade. Men i övrigt.. Keramisk vridring, avsmalnande länk, en tavla som fått ett betydligt mer harmoniskt intryck med den uppdaterade, mindre stressiga vridringen.
Den lär inte få mest och flest lovord, inte med tanke på tillverkare och "mainstream" prisklass, men fan vad lyckad den ser ut att vara. Letat finbeater ett tag, och velat fram och tillbaka mellan Stowa Flieger, Sinn 556, Seiko SBDC051, samt kanske någon ytterligare. Tycker den här ser bättre ut!
Japp, håller med att det är lite trist. Dock fin tavla tycker jag, sen kan man ju ha olika uppfattningar om den nya bezeln (Gradue pour 30 pulsations)Åh, har missat den. Kom ju en ck2998 förra eller förrförra året med, trist att det kommer en till
Att de dragit ner på det bruna till förmån för det med roseguld mer harmoniserande svart/bruna är en trevlig flört med det förflutna, fast för 2010-talet. Har aldrig sett en roseguldsklocka som fallit mig i smaken men den nya helgulds-everosen är riktigt läcker.närmre än såhär kunde det ju knappt bli ändå.
Ja. Du brukar ju annars alltid försvara Rolex så det måste verkligen ha tagit emot. Jag tror för övrigt att de allra flesta föredrar rollen framför Steinhart.Är det bara jag som gillar Steinhart bäst av de här? Känns fel att säga så men så är det.
Inte en endaste enda. Är blåfärgen verkligen blå på den nya? Ser extremt grådassig och trött ut på allt som inte är produktbilder.Ärlig fråga: Vilka GMT-klockor har Tudor tidigare lanserat som går i rött och blått?
Ja. Du brukar ju annars alltid försvara Rolex så det måste verkligen ha tagit emot. Jag tror för övrigt att de allra flesta föredrar rollen framför Steinhart.
Inte en endaste enda. Är blåfärgen verkligen blå på den nya? Ser extremt grådassig och trött ut på allt som inte är produktbilder.
Har inte plöjt tråden men har alla missat Tudor BB58? Den känns som ett av de bästa släppen så här långt.
Håller med om BB58! Blev toksugen på en sån! 11,9mm tjock och 39mm samt inhouseverk vilket är lite kul. Skulle verkligen vilja ha en som vardagsbeater. Kan tänka mig att den sitter riktigt bra på handledenInte en endaste enda. Är blåfärgen verkligen blå på den nya? Ser extremt grådassig och trött ut på allt som inte är produktbilder.
Har inte plöjt tråden men har alla missat Tudor BB58? Den känns som ett av de bästa släppen så här långt.
Den har dykt upp flera gånger i tråden redan men inte riktigt fått full attention.Inte en endaste enda. Är blåfärgen verkligen blå på den nya? Ser extremt grådassig och trött ut på allt som inte är produktbilder.
Mini-case, justerade luggar ju.Mycket märkligt, maxicase och jubilee lirar ju inte öht.
Vem bryr sig om hur WG ägare känner? De lär vara nöjda ändå
Inte en endaste enda. Är blåfärgen verkligen blå på den nya? Ser extremt grådassig och trött ut på allt som inte är produktbilder.
Är inte denna ny? Kan inte minnas att jag sett den förut...
Nej, misstänkte det. Tack för svar!
Blir bara lite konfunderad över det länkade inlägget, och varför Tudor (samt även Rolex) kan undgå den massiva kritik som Tag Heuer fått i och med sitt släpp av Aquaracer GMT. Heuer Autavia GMT har väl 50 år på nacken eller så, och där är det inte ok att förvalta den färgsättningen i ett nytt släpp som i övrigt inte efterliknar "originalet".
Tudor har ingen koppling alls, men i deras fall är det helt ok (förutom att GMT-visaren ifråga verkar vara 2 mm för lång då.. ). Inget arv att tala om, förutsättningarna kan väl sägas vara de samma - få likheter i övrigt. Men som sagt, ingen reagerar. Har det med att de ägs av Rolex, och att det därmed är helt ok?
Och nej, Tudor BB58 går inte obemärkt förbi. För egen del välkomnar jag alla 39 mm-släpp, och blir redan lite sugen på att släppa min nyligen införskaffade BBB till förmån för en sådan..
Mest allmänna reflektioner ovan, inga frågor som ställs specifikt till dig @Per .
Certina släpper re-edition på DS PH200. Ain't nothing like the real thing...men den kommer nog att bli en storsäljare. @Bjoerlin76 Hittar du ingen vintage kan du trösta dig med den här så länge Kommer till skillnad från många andra re-editions vara betydligt billigare än originalet också...ca 7´.
Certina släpper re-edition på DS PH200. Ain't nothing like the real thing...men den kommer nog att bli en storsäljare. @Bjoerlin76 Hittar du ingen vintage kan du trösta dig med den här så länge Kommer till skillnad från många andra re-editions vara betydligt billigare än originalet också...ca 7´.
Den där var verkligen inte dum! En av de få jag sett som jag realistiskt sett skulle kunna tänka mig att köpa (och den nya Rolex Pepsin, men det ser ut att bli så tålamodsprövande att när/om en sådan dyker upp om några år så kan man nog ha ändrat sig eller hittat annat man gillarl ännu mer).
Håller helt med! Ser, åtminstone på bild, väldigt rörigt ut! Sen ser vridringen för biffig ut jämfört med storleken på tavlan.Tycker att vridringens markeringar ska skilja sig mer än de som sitter på tavlan. Blir lite yr i huvudet av att titta på den där.
Tycker att vridringens markeringar ska skilja sig mer än de som sitter på tavlan. Blir lite yr i huvudet av att titta på den där.
Håller helt med! Ser, åtminstone på bild, väldigt rörigt ut! Sen ser vridringen för biffig ut jämfört med storleken på tavlan.
Frågan är hur många som skriver upp sig på så många stål pepsi som möjligt med avsikten att sälja vidare bra bit över list?