• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Grand Seiko Blue Ceramic Limited Edition: SBGJ229G

upload_2018-3-22_10-25-2.png

upload_2018-3-22_10-25-45.png

Jag svarar gärna utan att ha följt ev hets från folk. TAG är ett sedan länge förstört varumärke och det kommer att ta lång tid för JCB att laga det. Man gör dock mycket bra just nu och även om jag varken gillar moderna TAG eller vintage-Heuer så tror jag att man är på rätt väg. Det kommer dock att ta tid att övertyga folk om att man inte längre tillverkar extremt dåliga klockor.

Tudors GMT är hemsk tycker jag. Den ser platt och död ut med sina trötta färger och den matta tavlan. Som att man försökt göra en hommage på en sliten, dålig Rolex 6542 som redan haft servicetavla och serviceinsert. Detta kryddat med den överdrivna snowflake-hetsen gör den bara ful kan jag tycka. Att GMT-visaren är för lång kan jag däremot köpa iom den syftar på ringen. Allt som allt så är modellen trött och tråkig i mina ögon.

Vissa mönniskor kommer alltid att vara fanboys. På något sätt är det lättare att kapa än att hylla. Med eller mot Rolex på klockforum. Ta det för vad det är. :)

BB58 är trevlig iom storleken är bra. Framförallt att den är tunnare tror jag är väldigt bälkommet. Jag hoppas att den blir en hit. Hade jag fått önska så hade jag gärna sett en 39mm BB i brons eller typ titanium head-only. En sån hade jag nog kunnat tänka mig. :)

Nej, absolut. Själv har jag inte varit så (förhållandevis) insatt under den tid som erfordras för att kanske skapa mig en så välgrundad uppfattning. Det erkänner jag. Därav frågan om Tudor GMT historiskt sett.

Det som i min mening är fascinerande är just kritiken. Dvs. att Tag Heuer plagierar Rolex i och med släppet av Aquaracer GMT enbart på basis av vridringens färgsättning, medan Tudor helt undgår samma kritik. Visst, vridiringen är inte ,till skillnad från Aquaracern; keramisk - men i övrigt tycker jag inte jämförelsen haltar. Det är svårt att inte påstå att både Aquaracer och Black Bay står på egna ben gentemot GMT-Master i övrigt, och det faktum att Tudor ägs av Rolex SA tycker jag mer än väl vägs upp av Autavia-arvet.

Sen absolut, det blir lätt svart eller vitt, och gärna då det kommer till Rolex (samt även Tag Heuer). Så.. Nåväl... :)

Bara jag som tycker att BB58 hade varit mkt bättre med vit/stål i siffrorna på bezeln istället för gilt? Stör mig mer och mer på det...

Helt rätt, Tudor hade innan börjat göra intressanta klockor och tagit avstånd från storebror. Med GMTn blir de nu bara en nästan-rolex.
Vet ju inte hur Pelagos gått kommersiellt men då man för mig känns den som den uppenbara vägen att gå för Tudor i vidareutveckling så jag är förvånad att man är så upphängd på BB in absurdum. Man har sitt "egna designelement" flingan som referens till sitt arv kombinerat med moderna element som keramiken mm. Jag fattar inte riktigt varför man inte spinner vidare där med stålklockor t ex. Den mockup på Pelagos GMT som florerat visar ju hur extrembra den kunde blivit, istället för en kanske lite trött Rolexpastisch som man nu satsat på.

Tas alla GMT-masters med ref 116710 ut ur produktion nu när 126710 kommit? Så verkar vara fallet om man kikar på @Nymans Ur 1851's hemsida. Svarta och batman är inte längre med :)

Jag svarar gärna utan att ha följt ev hets från folk. TAG är ett sedan länge förstört varumärke och det kommer att ta lång tid för JCB att laga det. Man gör dock mycket bra just nu och även om jag varken gillar moderna TAG eller vintage-Heuer så tror jag att man är på rätt väg. Det kommer dock att ta tid att övertyga folk om att man inte längre tillverkar extremt dåliga klockor.

Tudors GMT är hemsk tycker jag. Den ser platt och död ut med sina trötta färger och den matta tavlan. Som att man försökt göra en hommage på en sliten, dålig Rolex 6542 som redan haft servicetavla och serviceinsert. Detta kryddat med den överdrivna snowflake-hetsen gör den bara ful kan jag tycka. Att GMT-visaren är för lång kan jag däremot köpa iom den syftar på ringen. Allt som allt så är modellen trött och tråkig i mina ögon.

Vissa mönniskor kommer alltid att vara fanboys. På något sätt är det lättare att kapa än att hylla. Med eller mot Rolex på klockforum. Ta det för vad det är. :)

BB58 är trevlig iom storleken är bra. Framförallt att den är tunnare tror jag är väldigt bälkommet. Jag hoppas att den blir en hit. Hade jag fått önska så hade jag gärna sett en 39mm BB i brons eller typ titanium head-only. En sån hade jag nog kunnat tänka mig. :)
I'm calling it now, BB 36/39 Day-Date näste år

Vad tycker ni om den hemska Oris-Pateken? Våldsamt underlig Aquanaut som är stor och rent av nästan ful. Knapparna är hemska och färgkombon så opatek det bara kan bli. För att vara en 5980 i en Aquanaut-boett så känns den inte jättelyckad. :)

6E66D087-A0FB-47DD-BE30-7C3D5653A8F3.jpeg
Den är verkligen... speciell. Känns lite Planet Ocean över det hela. Känns som ett mycket ängsligt drag av Patek. Vad försöker man säga med den här modellen som dessutom kostar nästan 400k?

Tillbaka
Topp